Bates Innova Extended eller vanlig?

Sv: Bates Innova Extended eller vanlig?

Jaaa, lite bilder vore bra... Intressant att se skillnaden...

Den ser ut att passa dig och dina ben väldigt bra.

Någon som har bild på Extended så skillnaden syns?

(har tittat på bilder på hos nätförsäljare, men jag ser ingen skillnad på deras bilder)

Jag nådde inte fram till knästöden alls, är runt 1,62m fast har ganska korta ben.

Här är bilder på min extended;

Ryttare ca 174 cm lång;

Ryttare på ca 154 cm i samma sadel;

Hästen med sadel utan ryttare;

Mm, den är ok, ligger jäkligt bra på de flesta hästar får jag säga!

Tyvärr tycker jag att extended motvärkar en riktigt bra sits. Den är till hjälp att stabilisera och hålla på plats men som man ser lite på M85:s bilder också så kommer man inte ner riktigt på sittbenen utan man sitter längre fram eftersom benen trycks bakåt.

Jag har samma problem som eyz när jag provsatt den med normala stöd, nådde inte alls fram (162 cm lång). Den enda sadeln jag når stöden i är faktiskt Innova extended, hoppas den assar hästen nu bara.

När jag provade sadeln första gången låg den lite i bakvikt. Igår provade jag med smalare bomvidd och lite uppstoppat där bak och då nådde jag fram. :love: Nu har jag ganska stadiga skänklar efter ett liv utan stöd :angel: men det är härligt att ha något där fram i alla fall. Idag red jag lite seriöst och jag tror både hästen och jag gillade den skarpt.

Min häst har tydligen så knepigt sadelläge att man nästan oavsett sadel måste bygga upp sadeln bak. :cool:

När jag provade sadeln första gången låg den lite i bakvikt. Igår provade jag med smalare bomvidd och lite uppstoppat där bak och då nådde jag fram. :love: Nu har jag ganska stadiga skänklar efter ett liv utan stöd :angel: men det är härligt att ha något där fram i alla fall. Idag red jag lite seriöst och jag tror både hästen och jag gillade den skarpt.

Min häst har tydligen så knepigt sadelläge att man nästan oavsett sadel måste bygga upp sadeln bak. :cool:

Och du är säker på att sadeln inte är för smal så att det är därför den hamnar i bakvikt?

Liknande trådar

Utrustning Hej, Ny häst innebär ju ny sadel...och nu har jag hittat en som vi båda gillar och som ligger bra på hästen, nämligen en Bates Innova...
Svar
2
· Visningar
1 954
Senast: LilaTiger
·
Utrustning Hej! Jag har just nu en Prestige Paris med normal bom som inte längre passar min häst pga den är för smal i bommen. Hästen har lång...
Svar
7
· Visningar
1 169
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
1 979
Utrustning Från begynnelsen har jag alltid varit väldigt emot de där sadlarna. Tycker att de är dyra, lädret ser ut som plast, det är stora och...
2 3
Svar
45
· Visningar
17 777
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar