Min häst är en boll!!

Sv: Min häst är en boll!!

Grattis till bollkänslan.

Det är ju det som är roligt med ridningen - det finns alltid nya dimensioner

Sv: Min häst är en boll!!

Min är 24 och jag känner ingenting i ridningen
Det är klart att han har tappade kondis eftersom han skrittat ett tag, men annars var han sig lik. Jag är förvåndad att han klarade det så bra

Det beror nogväldigt mycket på hur de upplever ridningen.

Jag märker dock många ålderstecken utanför ridningen. Han "sover" mer. Har sämre hörsel, och är därför inte så oberoende som han varit i hela livet.
Han kan leka - men inte särskilt länge

Han ser fortfarande inte "gammal" ut. Men han har en gammelmans tänder. Inte dåliga men nedslitna.

Det är nog olika - dels hur hårt man tagit dom. lite gener och så.

Man får lystna på sin häst. Ska man pensionera så får man nog trappa ned.

Det är väl lite det min häst gör just nu, hon har gått högre klasser i dressyr innan (S:t Georges), men hennes förra ägare kände nog att hästen inte var klar med tävlandet och istället för att sälja till avel valde hon att sälja till en handikappryttare (hon letade faktiskt speciellt efter det).
Hästen får fortsätta tävla, men slipper de allra högsta kraven (dvs nedtrappning, men med det roliga kvar).
Nu har jag dock bestämt att nästa år ska hon betäckas och efter det tränar vi på hemmaplan och kanske tävlar lokalt, så länge hon orkar och vill.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 478
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
16 194
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar