Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Irriterar mig något enormt på en sak, att min sits är mkt sämre med än utan stigbyglar (vid nedsittning då), gäller i alla gångarter men...
Svar
15
· Visningar
2 317
Senast: Ainon
·
Dressyr Är det någon som vet ngt märke som har rundsydda stång- och bridong tyglar som säljs separat? (länka inte) Jag har letat runt i...
2
Svar
38
· Visningar
2 669
Senast: Saigon
·
Dressyr Vad har ni för filosofi och hur rider ni era hästar, eller överhuvudtaget? Vad prioritererar ni , hur har ni lagt upp eran...
Svar
16
· Visningar
1 898
Senast: Totola
·
G
Dressyr Hej, tänkte kolla här om man kunde få några tips, jag har en ponny som jag tränar på ca LA nivå. När jag har spö är han jättefin och...
2
Svar
21
· Visningar
3 405
Senast: Montgomery
·
Dressyr Måste man ha plastrong om man ska tävla regional LB:3? Snälla snabbt svar;)
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Filippa99
·
Dressyr Vad är viktigt att tänka på om man har en häst som gärna blir lite springig och tappar lite takt i längningarna/ökningarna i trav? Har...
2
Svar
23
· Visningar
2 352
M
Dressyr Hej! En liten snabb fråga bara. Hur länge brukar varje ekipage vara inne på banan? Lätt nivå, LB. Tack för svaren!
Svar
3
· Visningar
821
Senast: Waco
·
G
Dressyr Jag måste verkligen ta tag i min hästs galopp nu och göra någonting åt den. Det jag behöver förbättra är både form, rytm och balans...
Svar
19
· Visningar
1 997
·
Dressyr Vad har ni för tips på sadelmodeller åt en häst som är ganska bred, lågmankad och platt. Med ganska rak rygg. Min Kentaur är för trång...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 249
Senast: Saigon
·
Dressyr Min första - bara för att jag sa att jag inte hade några sadelproblem i en annan tråd:p Men min sadel ligger som en smäck, jag har en...
Svar
7
· Visningar
1 237
Senast: zanzan
·
Dressyr Snart är det dags för tävling och vi ska bla rida LB:1, min fundering är om man är en eller två i c-ring på häst? Eller är det...
Svar
9
· Visningar
1 391
Senast: BasicLisa
·
U
Dressyr Hej Jo nu är det såhär att jag rider en ponny som är jätte mysigt att rida. Mitt problem är bara att ajg har jätte svårt att få stöd i...
Svar
2
· Visningar
737
D
Dressyr Hej hopp! :bump: Nu är det lite tävlings säsong och jag har fått möjligheten att tävla på en ruttinerad och mycket duktig häst! :D...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: Dark_Dream
·
H
Dressyr Vad "kostar" en dommare per timme ca? Nu tänker jag på lättare klasser?
Svar
8
· Visningar
2 332
Senast: Jfrelin
·
  • Låst
Dressyr vart kan jag hitta program till den? kollade här på buke, men fann inget som gav resultat....
Svar
7
· Visningar
1 110
Senast: SusieQ
·
Y
Dressyr Funderar på att ta märke två i dressyr, men har några frågor. :) Har aldrig "tävlat" i dressyr innan, så jag är lite oerfaren... :angel...
Svar
13
· Visningar
927
Senast: Lea
·
Dressyr Min fråga är enkel och framgår ganska tydligt av överskriften. alltså, får man rida i bomlös sadel på dressyrtävling? alltså en "vanlig"...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: biffen
·
Dressyr Satt och kikade på en träning ikväll. Det fick mig att tänka. Tränaren körde uppvärmning att trava på en stor volt. Sen två ggr per varv...
Svar
17
· Visningar
1 985
·
H
Dressyr har aldrig tänkt på de innan, har på förra hästen bara av ren slump lagt ett tre delat bridong på kandaret. Så helt plöstligt kom jag på...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: stranger
·
S
Dressyr Nu kanske jag låter helt korkad men det får jag ta.. Hörde någonstans att man måste ha achenrem på nosgrimman när man tävlar dressyr...
Svar
8
· Visningar
977
Senast: Snixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka