Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Efter allt snack om nacke och nos så känns det naturligt att gå vidare till nästa kroppsdel! ;) Det är ju som bekant magen (bland...
2
Svar
22
· Visningar
2 038
Senast: Totola
·
Dressyr Hej! Jag har verkligen jättesvårt för alla de här begreppen som ex. bakom hand, bakom lod, över tygeln m.m. Skulle vara...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Anna_
·
Dressyr Jag skulle vilja veta hur ni gör för att få till en sluta utan att utgå ifrån en volt. Försökte igår få till slutor på grusvägen (banan...
2
Svar
26
· Visningar
2 169
Senast: axel
·
Z
  • Låst
Dressyr Har läst ett par kommentarer nu om att nacken bara ska vara högsta punkt (skelett del, mankammen kan väl knappast räknas) i en väldigt...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
16 361
Senast: Immer
·
M
Dressyr Det kan man väl ha utan att skämmas va? :o Det går väl eg bra med vilken färg som helst bara de är ljusare än kavajen va? Någon annan...
Svar
16
· Visningar
1 940
Senast: becca16
·
Dressyr Ja ni ser rubriken, hur långa brukar era dressyrpass bli? Tänker både när ni rider för tränare och när ni rider själva.. Brukar ni...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 397
Senast: Midnight_Rose
·
Dressyr Jag undrar vad det finns för dressyrsadlar i läder som man kan byta koppjärn i. (De flesta verkar vara i syntetmaterial, men några...
Svar
11
· Visningar
1 414
Senast: bigganl
·
Dressyr ja vad är det som ska vara högsta punt? I böckerna (ridhandboken) som vi använder som kurs material på strömsholm: Hästen går med...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
17 281
Senast: flashlight
·
M
Dressyr Är såå slarvig när jag rider, ej ut i hörnen *fy skäms* Sedan går hästen inte rakt på medellinjen, utan dubbla spår. Rider upp för...
Svar
8
· Visningar
1 037
Senast: Midnight_Rose
·
D
  • Låst
Dressyr Sitter och läser på dressyrprogram inför kommande säsong. Var mycket längesen jag red program och ska självklart ta hjälp av min...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: Dam
·
Dressyr Vet att det finns maaassa såna här trådar, men har sökt och hittar inte vad jag söker, så nu ber jag själv buke om tips :idea: Har köpt...
Svar
11
· Visningar
1 993
Senast: MonteRose
·
J
Dressyr Hejsan! Jag behöver lite hjälp! Snart drar årets första tävling igång för mig och ponnyn, då är det första lagomgången i division 3 och...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Silly
·
Dressyr sluta vinkla handen innåt, dvs att man blir hård i handen? några tips?
Svar
13
· Visningar
1 214
Senast: BusBarro
·
Dressyr Hoppas på snabbt svar::) Är det någon som kan säga hur den är att sitta i? Bred/smal i sitsen? Lätt/svårt att byta koppjärn? Vart finns...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 821
Senast: fjordtokan
·
Dressyr Hej, fundera på att betäcka vårt Oldenburge sto "Loppan" med Master 850, Nu undrar jag om ni vi hur Master´s avkommor blir? Hur dem är i...
2
Svar
30
· Visningar
4 489
Senast: infoseeker
·
K
Dressyr Hej! Jag har tagit upp ridningen efter många års uppehälle och försöker nu komma tillrätta med sitsen... En sak jag inte blir riktigt...
Svar
13
· Visningar
2 951
Senast: axel
·
Dressyr Är det någon som har dom? Hur är lacken? Vill inte att dom ska se för plastiga/glansiga ut. Bilder? Vad har ni betalat för dom...
2
Svar
22
· Visningar
2 566
Senast: Cashmir
·
Dressyr Någon som vet något om det? info: Kandar HdR med vit fodring Extra bred nosgrimma. Brun/vit svart/vit Full Cob 1049kr
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Constance
·
P
Dressyr Jag har nu grubblat mig tokig över hur man räknar ut poängen på ett dressyrprogram!! Hur 17 gör man?:confused: Har läst både tr 1 och...
Svar
4
· Visningar
2 548
Senast: Phakal
·
M
Dressyr Undrar lite om man måste använda plastrong+nål eller om det är ok med skjorta eller polotröja? Är alla ridstövlar ok att använda? (Har...
Svar
7
· Visningar
905
Senast: aysha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna