Knights "Lady Hawk" dressyrsadel

Sv: Knights "Lady Hawk" dressyrsadel

Fast de är ju lila :confused: Men det röda järnet är ju bar mkt vidare än Wintecs gula. Väldigt konstigt.

NU har jag löst mysteriet med det gula järnet. :idea:Det är ett järn som hör till Globus. Såg i en nätbutik Globus koppjärn och deras vidaste är gult. (34) Det måste varit ett sånt jag fick tag på. De säljer Globussadlar där jag köpte det. (fast jag visste inte ens att Globus har sadlar man kan byta vidd på, men det är en annan historia)
Mysteriet löst i alla fall.:bump:

En uppdatering:
Sadel är riktigt riktigt skön. Att jag fick ont i knäna i början var helt klart bara för att jag var lat och red i jeans första gången. Fick ont av sömmen helt enkelt. Detta är helt borta.
Sadeln är okomplicerad och har inget som är i vägen eller låser på något vis. Det anda jag kan tycka är minus är precis som du sa att sadelgjordsstropparna är lite stela. (men det kan jag leva med)
Önskar jag hade en sån sadel i läder.
Är väldigt nöjd:)

Det finns ju en Lady Rowina, den är dock lite annorlunda. Tex. ingen möjlighet till koppjärnsbyte samt att jag upplever vidderna som smalare.

Stropparna blir hanterbara efter 1.5 månads flitig användning :p

Ja det är möjlighet till att byta bomvidd som jag plötsligt insett hur himla bra det är. Jag har lagt ut en annan tråd i frågan om vad det finns för lädersadlar med utbytbar bomvidd. Läder är ändå läder.

Jo precis!

Vet inga andra i den tråden har kikat lite.. säger till om jag kommer på nått.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: __sofia__
·
Utrustning Hej! Jag har googlat och sökt i forumet men inte hittat något svar på min fråga, men finns det någon tråd dom tar upp specifikt denna...
Svar
5
· Visningar
1 538
Senast: caballus
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård