Magen då?

Sv: Magen då?

Känner mig likadan.
KL
Galopp i nerförsbacke är ingen hit- Totola. uppför då. Snö har du ju jämnt. :bow:

Den ska heller inte klättra i fri form- då är det mer skadligt än nyttigt
Lång o låg form.

Haha, det behöver du inte vara orolig för! :D Att jag ska galoppera i nedförsbackar..
Har faktiskt hört att det ska vara mycket styrketränande, men eftersom det kan vara svårt att rida i bra balans nedför redan i skritt så är det ju knappast något vem som helst skulle klara och inget man börjar med direkt! ;)

*host* NU har vi faktiskt snö (men inte pulsbart), förhoppningsvis inte Maj-Oktober! :p

Håller med om klättring i lång och låg! Fast varierad klättring.

Sv: Magen då?

Magmusklerna jobbar när hästen arbetar i rätt form så jag ser dem som ett kvitto. När jag bytte dressyrsadel började min häst svettas otroligt på nedre delen av buken vilket var mkt intressant, dvs utrustningen gjorde att hea ridningen och muskelverksamheten förändrades.

Intressant!
Märker själv stor skillnad i hur hästen använder magen (eller formen överlag egentligen) om sadeln inte passar bra. Fast har aldrig märkt skillnad i svettväg- det var något nytt!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
13 093
Senast: MML
·
Hästmänniskan Den här får hamna här då det kanske mest berör rutinerna kring hästarna (men hunden ska ju ha sitt också). Vad har ni för rutiner för...
Svar
15
· Visningar
1 443
Senast: mysboll
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka