x-vida dressyrsadlar

Sv: x-vida dressyrsadlar

Jag har haft en islänning med liknande rygg. Till honom passade en Farmland Ponciana. Den är rak, mycket vid, ganska "öppet" säte. Bred kanal. www.farmlandsadlar.se, klicka på Ponciana dressage. Ryttaren hamnar i lodrätt sits "automatiskt" . Finns några på begagnatmarknaden, bl a min.

Mig veterligen är Crown det vidaste du kan hitta på marknaden.
Men den har ju bred midja

Min 4 åring har nu Crown 32 - vad skall jag göra sedan - om hon blir bredare :eek:

Mig veterligen är Crown det vidaste du kan hitta på marknaden.
Men den har ju bred midja

Min 4 åring har nu Crown 32 - vad skall jag göra sedan - om hon blir bredare :eek:

Frank Baines gör vida sadlar också och de är nästan lika raka som Crown. Jag har nyligen köpt en dressyrsadel i W från FB och den finns t o m XXXW. Hästen har en allroundsadel i 32 från Crown, som är lite för vid. Helt kört bör det inte vara för er alltså.;)

Jo, jag vet :D

Min har ju också 32 men jag är iaf säker på att han aldrig kommer bredda ur den *tvi, tvi*

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 403
Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först...
2
Svar
21
· Visningar
2 570
Senast: caballus
·
Utrustning En av mina sadlar ligger inte bra på hästen den har används på längre. Började med att hästen blev sur när sadeln kom på i samband med...
Svar
0
· Visningar
642
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna