Sv: Vilket bett?
På tränset har jag ett
Sprenger KK Ultra Aurigan tredelat med fasta ringar, 14mm och 12cm långt - passar henne super och hon tar mkt stabilare stöd på det än på ngt av mina andra tränsbett vi haft på henne!
På kandaret varierar jag mellan två olika stänger (ena från Börjes, den andra från nån internetbutik) - båda raka men den ena med kortare skänklar än den andra. Båda 12,5cm och 14mm tjocka (i kanten, därimellan är de ca 12mm). Som bridong har jag ett tredelat Hansbobett med fasta ringar, 12mm tjockt, 11,5cm långt.
Funkar mkt bättre med fasta ringar på henne än med rörliga ringar, varför har vi inte riktigt kommit fram till.
Forsythia går med ett
Sprenger KK Ultra tredelat bett med rörliga ringar. har inte den ordinarie Aurigan-metallen, utan en "svagare" variant av den (stimulerar inte salivproduktionen lika mkt som Aurigan), minns inte vad det heter just nu. Hade först ett Sprengerbett som ovan, men med Aurigan, och hon saglade ngt kopiöst
! Vilket gjorde att hon började slicka sig om munnen (inte omtyckt av domare...), och hon känns mkt bättre i munnen med Sprenger - så dte var bara till att köra o köpa ett nytt utan aurigan.
Får se vad hon ska ha för kandarbett sen i höst...