Globus eller Isabell Werth?

Sv: Globus eller Isabell Werth?

Hahaha och jag fullkomligt älskar min Vega!:love: Kan nog inte tänka mig något annat en Amerigo nu! Det är nästan så jag måste ta med den hem så att jag kan sitta och titta på den här hemma också...:angel:

Nu kanske jag ställer en *dagens-idiot-fråga* men vad menas med bred midja?:)

Jag gillar sadlar med djup sits och ganska stora knästöd men vill endå inte känna att jag sitter fast, därför är jag lite skeptisk till syntet då jag har känt mig väldigt "fast" i de syntetsadlar jag har ridit i.

I vilken prisklass ligger bates IW? =)

Kan ju tillägga att jag ridit i en globus clic och den gillade jag i alla fall, dock var den för smal till min häst så vi ska testa en bredare. Kan ju kännas annorlunda när den är bredare. (?)

Senast ändrad av en moderator:

Jag tror att nypriset på bates IW ligger mellan 17-18000. Nypriset på Wintec IW tror jag är ca 9000.

Lite skillnad med andra ord, men man ska ju förhoppningsvis kunna ha den länge...

efter o provat det mesta in sadelväg nu när jag letat sadel till ena hästen, så har man ju ridit i en hel del.
Globus Clic går fetbort. urhemsk sadel att rida i. Hal är den också.
Crincle har jag ej ridit i men tycker den ser bättre ut än clic.

min isabell werth ligger mig varm om hjärtat. den har passat många hästar och är väldigt skön att rida i!!!! BRA knästöd.
(jag gillar inte för små knästöd! och i denna sadel tycker jag dom är perfekta)

Kolla på Bates Innova också. :idea:Tyckte den var mycket trevligare än isabell werth.
Samma pris dessutom!
Bild
bates5.small.JPG

bates innova ligger väl på kring 18 tusen?
en wintec isabell wert på kring 9 tusen.

Isabel Werth i läder kostar 17800:- .(Den som jag har klagt in bild på) Bates Innova kostar 17800:-

Globus Clic har en bred midja. Midjan på sadeln ligger precis framför framvalvet. Den ligger där det ljusaste lädret är som smalast.

Innovan är mkt trevligare än Isabellen tycker jag.

Jag gillar sadlar med djup sits och ganska stora knästöd men vill endå inte känna att jag sitter fast, därför är jag lite skeptisk till syntet då jag har känt mig väldigt "fast" i de syntetsadlar jag har ridit i.

Om man tycker att man sitter fast så kan det enkelt avhjälpas genom att inte använda helskodda ridbyxor. Jag har ett par Pikeur i någon ganska halt material (något funktionsmaterial) och med dem sitter jag absolut inte fast i min IW syntetsadel.

Isabellen är super. Skulle inte kunna tänka mg en annan sadel. Djup sits och stora knästöd precis som jag vill ha det:)
Att man sitter "Fast" är inget som jag upplevt. Man sitter bättre och mer still enligt mig och det är inget som inverkar annat än posstivt på min ridning i alla fall.
Jag var igentligen inte jätte possitiv till synet så där i början men nu kulle jag inte vilja ha nåt annat.
Själv köpte jag i syntet då jag vet hur jag är med lädervård och skulle aldrig kunna förlåta mig själv om jag hade sönder en sadel för uppåt 20000!
Att kunna ändra bomvidden är oehört bra tycker jag å jag redan fått byta järn.

Globusen gillade jag inte alls!
Det är ju väldigt individuellt bara att prova och rida till man hittar det som passar:D

Nu ska jag åka till sadelutprovaren på tisdag. Blir då till att provrida både globusen och IWen:). Verkar ju som att IWen har fått bättre "betyg" så det ska jag hålla med mig i baktanken. Allra helst skulle jag ju vilja ha en begangnad märkessadel men det kan vara lite svårt till min häst. Väldigt bred, rak i ryggen o har relativt liten manke. Men vi får se vad vi hittar, ska bli spännande:)

*delvis KL*
Är innovan likadan i bommen som IWen?

Idag var jag på sadelprovning. Varken IW eller globusen låg särskillt bra, IW var för stor för hästen och globusen åkte fram. Det slutade i alla fall att jag fick ta hem 2 sadlar på prov, en specialbeställd zaldi och en frank bains. Ska provrida dessa lite mer hemma och känna vilken sadel hästen och jag trivs bäst med, båda låg bra:)

Liknande trådar

Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
1 979
Utrustning Är det någon som har erfarenheter och åsikter om dressyrsadeln från Wintec i samarbete med Isabell Werth? Ska provrida en sådan på...
Svar
15
· Visningar
8 522
Senast: aprilia
·
Utrustning Hej! Har ett hbl-sto, 1,65 m hög, ädel men ganska biffig samtidigt. Låg, bred manke, rak rygg och relativt rund rygg, lite som en...
2
Svar
25
· Visningar
4 598
Senast: insearchof
·
A
Utrustning Hej! Har provat ca 20 sadlar på min häst men har äntligen hittat en som passar. :bow: Jag blir bara lite fundersam hur det nu kommer...
Svar
7
· Visningar
2 572
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka