Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Dressyr Hejsan! Letar med ljus och lykta efter en sadel till min nya häst, som är lusitano :love: och VÄLDIGT kort i ryggen! Min M&N funkar...
Svar
8
· Visningar
1 499
Senast: Sara-Ida
·
B
Dressyr Som det står i rubriken, vilken sadel tror ni kan passa denna rygg? Är ute efter en dressyrsadel, får inte vara så jätte dyr då vi mest...
2
Svar
39
· Visningar
2 872
Senast: karatefisken
·
  • Låst
Dressyr Vet inte om tråden blev borttagen eller om jag aldrig postade den så jag gör ett nytt försök. Vill ha tips på sidor på nätet som...
Svar
1
· Visningar
973
Dressyr Någon som kan tipsa om ett snyggt rödbrunt träns? Får inte vara vanligt chokladbrunt, måste vara rödbrunt. Söker efter ett kandar...
Svar
8
· Visningar
1 884
Y
  • Låst
Dressyr Hur gör man ett korrekt byte? Jag har hört både att man ska lätta i sitsen för att göra det lättare och att man ska trycka till med...
Svar
10
· Visningar
1 184
Dressyr Får man tävla på stångbett i dressyren i alla klasser? Om inte, från vilken klass får man lägst rida med stångbett? Får man rida på det...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: PrinceFair
·
O
Dressyr Nu har jag börjat öva mer och mer på galoppen med min häst, och egentligen borde galoppen vara lättare än vad traven är eftersom hon har...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: flashlight
·
Dressyr börjar bli dags för ett par nya ridstövlar... Någon som har några att tipsa om? vill helst ha en modell utan dragkedja bak, någon som...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: Snixten
·
J
Dressyr råd från kunniga dressyrryttare önskas. Min dam, på 8 år går stadigt och i skritt och trav, även galopp - tills för två månader sedan. I...
2
Svar
20
· Visningar
2 074
Senast: EmmaaPraahl
·
M
Dressyr Jag undrar om det här med sadlars midjor. Kan ni ge exempel på dressrsadlar som har smala resp. breda midjor? Visst är allting...
Svar
11
· Visningar
3 047
Dressyr Får man ha en sådann på tävling mellan sadel och schabrak? Räknas det som "dämpande inlägg"?
Svar
4
· Visningar
1 289
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Jag misstänker att det är jag som gör något knas, men kan inte komma på vad? I skänkelvikning så hästen är korrekt ställd i nacken...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 582
Senast: fio
·
C
Dressyr Vad tycker ni? Ska snart börja tävla och skulle vilja veta vad ni tycker är snyggt. Här kommer bilder...
2
Svar
33
· Visningar
3 232
Senast: Ek3n
·
Dressyr Hej! Jag är fodervärd på ett D-ponny sto som jag ska börja tävla i dressyr iår. Hon är väldigt håröm i manen och det går alltså inte...
Svar
15
· Visningar
1 939
Senast: Jolyza
·
Dressyr Ja, nu har äntligen Fridas nya nosgrimma kommit!! Av märket Otto Schumacher, 5cm bred :d. Visste inte att deras modell var smalare ute...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 165
R
Dressyr Har ett sto som blir 5 år i år och som om allt går som det skall börja tävla så smått till våren, så klart mest för att hon skall vänja...
Svar
5
· Visningar
1 140
Senast: Smuldaisy
·
J
Dressyr Hej:) Skulle någon kunna förklara det här med div. för mig? Vad menas med att det står div. 2 dressyr, div. 3 osv? tack på förhand:)
Svar
10
· Visningar
1 241
Dressyr Jag satt å fundera å tänkte höra med er kunniga människor vad ni anser om det. Jag har ett varmblod som jag håller på att rida in...
Svar
10
· Visningar
1 169
Senast: Waco
·
Dressyr Efter att ha kikat i en tråd om någon som beställt en nosgrimma så kom jag på en sak.. Denna personen hade ett rundsytt träns som var...
Svar
13
· Visningar
1 686
Senast: Centaur
·
Dressyr Min häst som är under uppbyggnad är i princip konstant på dubbla spår. Hon är kollad från topp till tå av vet och får regelbunden...
Svar
12
· Visningar
1 355
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka