vilken sadel kan passa?

Sv: vilken sadel kan passa?

Vadå volym på bossorna? Tycker Isabellens är väldigt stora. Snarare så att bossorna kommer ligga utanför ryggen på den modellen...

Vadå volym på bossorna? Tycker Isabellens är väldigt stora. Snarare så att bossorna kommer ligga utanför ryggen på den modellen...

Vad menar du med det? tror du inte en så skulle passa? sen undrar jag om det finns någon läder variant på den?

Någon skrev att jag skulle prova prestige dodge och leonardo, men tror ni en vanlig hippos dressage kan passa?

Ja det finns en lädervariant. Bates Isabell Werth

Bossorna är väldigt kilformade och breda, har man en tunn häst så är det oftast att de ligger lite utanför i luften.

okej. Han är ganska tunn för dagen så det kanske inte är ett bra alternativ då. Hur är hipposen jämfört med en golden star? dodgen och leonardon var ganska dyra, finns inga direkt äldre och billigare begagnade. Det blir ju bara en andra sadel så vill inte lägga så mkt pengar :( Tänk om man vore gjord av pengar :)

Tror att Hipposen är något mer svängd än Green Star. Men det är ju bara att prova, det finns massor med Hipposar beg. så någon borde du kunna få på öppet köp eller så får du låna hem en från en ridsportaffär.

Passar den hästen är det riktigt bra sadlar!
Mkt fin kvalite i både läder(italienskt skinn) och hantverk!

Ja vet hade en sån hoppsadel till min ponny :) Om man kollar på dom prestige hippos finns det dom som har röda knappar o är nyare och dom som har gröna o heter apalosa ( den äldre varianten), är det något mer än bara den detaljen som skiljer sig åt? funderar på om nån av dom kan vara rakare än den andra..

okej då blir det en så jag ska kolla på och inte den gammla.. :P

Hehe, nej har inte hunnit det än :angel: men vill ha ett lite större urval, vill ha tipps på vad som kan bli bra innan jag lånar hem och tar hem sadelmakaren! Om ja vet ett par olika kan jag be henne ta med dom :)

Globus
Prestige Doge el. Leonardo
Wintec/Bates
Kentaur
Pfiff

Enligt tidigare.

Fler förslag
Crown
Albion
P&B
Kieffer kanske

Liknande trådar

Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka