Nu har nosgrimman kommit!

Sv: Nu har nosgrimman kommit!

Ska jag vara helt ärlig så tyckte jag att det var skitfult. Den skulle passa mycket bättre hemma hos mig i min sadelkammare..... :angel:

:D

Har nu mätt nosgrimman, den visade sig vara som allra mest knappt 4,5cm... Trots att jag beställt en på 5cm!! Och på kanterna är den enbart 3cm, vilket ger ett ännu smalare intryck.
Blää, vet inte vad jag ska göra. Vill ha spännet i nacken, men minst 5cm brett (inte tillräckligt brett för Frida tycker jag för dom pengarna) och inte smalare mot kanterna utan jämnbrett. Lämnar jag tillbaka och får fixat till en bredare så måste jag kanske betala det nyligen höjda priset?:( (Alltså lägga till 300kr)

lämna tillbaka och säg att du vill ha pengarna tillbaks/tillgodokvitto?

jasså, då hade ja tur då. :D

Har nu mätt nosgrimman, den visade sig vara som allra mest knappt 4,5cm... Trots att jag beställt en på 5cm!! Och på kanterna är den enbart 3cm, vilket ger ett ännu smalare intryck.
Blää, vet inte vad jag ska göra. Vill ha spännet i nacken, men minst 5cm brett (inte tillräckligt brett för Frida tycker jag för dom pengarna) och inte smalare mot kanterna utan jämnbrett. Lämnar jag tillbaka och får fixat till en bredare så måste jag kanske betala det nyligen höjda priset?:( (Alltså lägga till 300kr)

Nja, det tycker jag nog inte att du skall vara tvungen till. Du har beställt en 5 cm men fick bara 4,5 = motsvarar inte vad ni kom överens om = fel i varan. Och vid fel i varan så har man/kan ha bl.a. rätt till omleverans (om det inte leder till en orimligt hög kostnad för säljaren, då kan det bli aktuellt med ex pengarna tillbaka istället). Dvs de får skaffa fram en nosgrimma som motsvarar det ni avtalat = 5 cm. Och det skall du inte behöva betala något för.

Hade du fått se någon bild i förväg på nosgrimman? Visste de om att den skulle vara smalare ute på kanten? För om det fanns något som gjorde att du borde ha uppmärksammat det i förväg så får du betala mellanskillnaden om du beställer en ny i annat utförande. Men om det kom som en total överraskning så är det samma sak som med måtten = du ska kunna få en ny som motsvarar det ni avtalat om utan någon extra kostnad för dig.

Så det finns alltså mkt som talar för att du inte skall behöva betala extra. Det är bara frågan om hur tydlig du har varit vid din beställning.

Senast ändrad:

Centimetrarna är viktiga!
Håller med Saigon, du ska inte betala ett dyrare pris för att affären/OS har gett dig en felaktig vara. Du beställde 5cm brett och betalade de pris som sagts, att fel vara skickats är inget du som kund ska behöva stå för.

Jag tycker att du ska göra som Saigon säger, jag tror den hade varit mkt snyggare om den verkligen var 5 cm och inte smalnade av, det gillade jag inte riktigt.
Det känns som att hon behöver en bredare nosgrimma än det där!

men hon har ju köpt den just för att den ska vara 5 cm. :p

klart man är missnöjd om den bara är 4,5 och dessutom smalnar av på sidorna. kunne hon ju lika gärna köpt nåt billligt.

har man lagt ut så mkt pengar så ska man bli nöjd!!

så jag röstar för att victovie går och klagar. ;)

Jag håller med. Har du beställt 5 cm så ska den vara det. Jag tror det är snyggare på henne med en bredare. Rak är nog också snyggare.

TS: Har du alltså utan att veta det beställt en avsmalnande eller har de gjort fel där med? Har de gjort fel så ska du givetvis klaga på detta med. Men har du missat att kolla upp modellen så kan de ju inte göra så mkt.

Det är deras skylldighet att ge dig rätt vara, så jag tycker helt klart att du skall klaga! Du har betalat för 5cm men bara fått 4½.
Det är som om du skulle köpa en bulle men bara få äta 2/3.. :smirk:

*
Är rädd för att OS-tränsen kanske bara har den avsmalnande modellen på alla sina bredare nosgimmor. Har inte sett det på deras standardnosgrimmor, 3cm, men sett det ngn gång på ngn bredare. Trodde det var ngn speciell modell och tänkte inte mer på det.
Jag är absolut inte lurad av Mariet*orp :p, då de har gjort allt de kunnat, men det ar strulat en hel del borta på OS...!

Det är deras skylldighet att ge dig rätt vara, så jag tycker helt klart att du skall klaga! Du har betalat för 5cm men bara fått 4½.
Det är som om du skulle köpa en bulle men bara få äta 2/3.. :smirk:

Det är typ så det känns ja, samtidigt som dte känns... ja lite onödigt att fixa ny pga 0,5cm, samtidigt som det kan kännas väldigt viktigt just för att jag beställde mkt noga en 5cm nosgrimma. Har dessutom betalat för en 5cm, inte 4,5. Ska nog ringa och prata med A på M.t.

Du kan inte lämna tillbaka den och köpa en till döbertnosgrimma istället då? Eller den kanske inte har spännena i nacken?

Du kan ju alltid ringa o fråga ! Det är ju ganska mycket pengar för en nosgrimma. Man vet ju vad man vill ha / beställt ! Har själv beställt en döbert 30 mm nosgrimma. För mig är det mycket pengar. Då min häst har ett smalt huvud så blir 4- 5 cm för mycket. Men som sagt man vet vad man vill ha.

Nej tyvärr har döbert bara spännet i sidan, därför jag inte köpte en sådan direkt...

Tycker det var snyggt! Jag har ett OS träns med 4 cm nosgrimma och den är också rak och liksom inte avsmalnande. Men en annan häst i mitt stall har ett OS kandar med 5 cm nosgrimma och där är den avsmalnad. Men prata med Anna så kanske hon kan fixa?

Liknande trådar

Dressyr Jag planerar att beställa ett rundsytt kandar till min häst, men har en del bekymmer för hur jag ska lösa det utan att det passerar...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 470
Senast: Deimion
·
Dressyr Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit...
Svar
3
· Visningar
1 713
Utrustning Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: Deimion
·
Dressyr Finns det sånna att finna ute butiken? Har precis köpt Centaurs rundsydda OS-träns och tänkte nu försöka fixa till nosgrimman så den...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 539
Senast: Victovie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈