Nosgrimmor med spännen i nacken?

Sv: Nosgrimmor med spännen i nacken?

Kollade idag och jag vet inte riktigt vart jag fått 700 ifrån :eek: den kostade 1.395:- :angel:

vad fin hon blev med det!! :love:

mkt snyggare på henne än på arrow, blev liksom för mörkt på honom.

aha, jag måste varit väldigt trött när jag kollade på det.. :rofl:

edit: såg nu att jag blandat ihop det med ch excelisor.. :P det är inte rundsytt dock :(

Jag tror också att det blir billigare, och bättre, att lämna in nosgrimman till en sadelmakare (kan ju rådfråga bukes). Ser ut som att det skulle kunna funka med att lägga fodring bakom. Skulle nog kunna bli riktigt snyggt!

*knapp*

Victovie: vill du göra det lätt för dig så har OS nosgrimmor på 5 cm och du kan säkert få ännu bredare...

VARFÖR vill du rida med achen-grimma? Gapar din häst mycket? Kom ihåg att om hästen gapar när du rider så talar den förmodligen om för dig att det är något som inte är bekvämt. Det är jättebra att få den informationen, för då kan du förändra ridning eller betsling så att hästen blir nöjd. Att spänna ihop nosen mer är som att ta ur batteriet ur brandvarnaren när den tjuter!

VARFÖR vill du rida med achen-grimma? Gapar din häst mycket? Kom ihåg att om hästen gapar när du rider så talar den förmodligen om för dig att det är något som inte är bekvämt. Det är jättebra att få den informationen, för då kan du förändra ridning eller betsling så att hästen blir nöjd. Att spänna ihop nosen mer är som att ta ur batteriet ur brandvarnaren när den tjuter!

Victovie vet nog exakt vad hon håller på med, du behöver inte vara orolig! :smirk:

det tror jag nog hon vet, victovie är jätteduktig, kolla sista nr av ridsport..... :cool:

Är rädd för att jag inte bara kan sätta foder på nosgrimman, då den redan sitter ganska så långt ut, så då går den nog inte runt längre :angel:. Måste nog få hela den "undre delen" omgjord, så den når runt... :p

Tack, håller med! Längtar tills nosgrimman är tillfixad också, kan bli så :love:!

Hade vatt härligt om de "bara" kostat 700kr! :D Mkt bättre än 1´395kr ialf :angel:

5cm låter idealiskt, är så bred som jag vill ha denna :love:. Men ett måste är att spännet är i nacken, finns det på någon av deras modeller? :bump:

Anledningen till att jag har achen är för att HÄSTEN trivs bäst med det ;). Nej, jag spänner inte igen munnen, jag har den för att den ger ett bra stöd till bettet så att det ligger så stilla som möjligt, just som min häst vill ha det. Bett med fasta ringar + achen = så stilla bett som det går = min häst blir harmonisk.
På kandaret är betten också anpassade för att ligga så stilla som möjligt tillsammans o även där är hon harmonisk, men att rida på träns med bara ett bett och engelsk nosgrimma trivs hon inte med.
Så jag har helt enkelt lyssnat på min häst o inte gått efter principer ;)

5cm låter idealiskt, är så bred som jag vill ha denna :love:. Men ett måste är att spännet är i nacken, finns det på någon av deras modeller? :bump:

Du kan beställa OS hur du vill, och deras rundsydda brukar ha all, eller det mesta av spännen o sånt i nacken! så det ska nog gå ;)

Jag tror det billigaste du kan göra är att fixa fodring på det, då är det enkelt att sätta på en snok också eftersom den sitter mellan nosgrimma och fodring. Mittdelen på döbert nosgrimman är nog inte mer än 3 cm den heller så det är fodringen som gör den bred. Den behöver ju inte vara jättetjock så du inte kan spänna, bara den sticker ut ca 1 cm på vardera sida.

Det skulle ja gjort iaf. :)

Liknande trådar

Dressyr Jag planerar att beställa ett rundsytt kandar till min häst, men har en del bekymmer för hur jag ska lösa det utan att det passerar...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 470
Senast: Deimion
·
Utrustning Jag försöker tappert hitta en lösning... Min häst behöver ett träns som inte ligger an mot nacken precis bakom öronen. Ett "dyon the...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 418
Senast: bejkonfis
·
Dressyr Har nu 3 st dressyrträns som passar på Frida, men kan inte riktigt bestämma mig för vilket hon ska få gå med...:p Alla har de olika...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 004
Senast: Ludique
·
Dressyr Vad har ni för tips på kandar och bett till Izzy? För någon dag sen så bestämdes det att jag ska fortsätta rida och tävla Izzy istället...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 423
Senast: DressyrPower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025