Kandar och bett till D-ponny!

Sv: Kandar och bett till D-ponny!

Tack för rådet :bump:
Jo, man drar blickar till sig när man är lite mindre!:D

Okej, men om det blir med vitt foder så kan man ha OS-pannbandet till!:D Fast jag funderar på att köpa en billigare variant som han kan gå med hela tiden :d

Här kommer lite bilder från idag när jag testade olika kandar jag hade hemma :bump:

Nosgrimma från German Line, 4cm bred
sommar376.jpg

Jacson
sommar382.jpg

Gammalt kandar jag fått av en vän
sommar385.jpg

Det översta är i stl Cob o de andra 2 i stl Full.
Vad tycker ni? :bump:

Jag tycker det breda bruna, (mitten bilden) Det passar Issy! Och den första bilden på det svarta breda var också snyggt!

Jag tycker också att han ska ha iaf fyra cm, jag älskar breda nosgrimmor :p

Finns det någon film att skåda på honom, han ser riktigt trevlig ut :d

Ja, jag måste säga att jag blev överraskad över hur snygg han blev i 4cm :d! Så det får det bli :D.
Nu har jag ett annat problem - helsvart eller vitfodrat?? Typiskt nog så fick jag inte till ritkigt bra bild med Jacsonkandaret för att rättvisast jämföra mellan helsvart eller vitfodrat...

sommar380.jpg

sommar381.jpg

sommar375.jpg

Nej, tyvärr har jag ingen film... Är glad att jag lyckats få någon att fota honom vid ett par tillfällen!:rofl:

Jacsontränset var skitsnyggt på honom! :bow: Det nedersat var för smalt. :crazy:

Intressant att hör att det var snyggast på honom - särskilt som det satt gräsligt!:rofl:
Men det syns visserligen inte på bilderna som tur e :p

Hoppas fler kommer med synpunkter :bump:! Skulle underlätta mkt om man får tips o råd, Vitt eller svart foder?, Något kandarmärke som ni rekommenderar?, Osv :bump:

Jag tycker att döbert kandaren är ursnygga, sen är det frågan om du
vill ha ett mer blingbling pannband eller inte, Jag tror att han skulle
vara ursnygg i ett med vit fodring, men kanske det blir för mycket om
du kanske vill ha ditt os pannband?

Ja dte är frågan, om det blir för mkt med vitt och blingbling, eller om det vita kankse tom förtar lite av hans utstrålning? Svart med vitt foder hade nog annars kunnat bli :d*mumma*

Ja, det var inte illa på honom ialf, även om han aldrig kommer få ett sånt smalt kandar på sig igen :D. Håller med om att färgen var rätt fin på honom :P. Anledningen till det är (förutom att både jag o ägaren tyckte han var supersnygg i det breda :d ) så gick han ännu bättre med den breda German Line-nosgrimman än vad han brukar göra med vanlig smalare achen - o han går bra där med :D.

Den svarat nosgrimman, helt klart! var mycket snyggt! nu är det bara stång o bridong kvar ;)

Den svarat nosgrimman, helt klart! var mycket snyggt! nu är det bara stång o bridong kvar ;)

Hahah, så tänkte jag också först när jag provade kandaren, men har så svårt att bestämma mig för helsvart eller vitt foder :p :D

Han passade i båda så du kanske kan variera..:angel: Färg på sadeln?

Han är urtjusig för övrigt..

Okej :bump:!
Sadeln är mörk mörkbrun, ser svart ut. :P
Tack så mkt :bow: :bump: :D

Liknande trådar

Utrustning Har en femårig B-ponny, som vi ägt i drygt ett år. Hon har gått med föl (född -12) och blev inriden av uppfödaren innan hon blev...
Svar
1
· Visningar
991
Senast: bigganl
·
Utrustning Har haft samma bett på Danne sedan jag köpte honom som 2½ åring och han har hela tiden gått bra på detta. Ett 3-delat D-ring/ eggbett...
Svar
5
· Visningar
1 225
Senast: Karre
·
Dressyr Lite bakgrundsinfo: Hästen har tränats och tävlats på kandar (självklart riden mycket på vanligt tränsbett också) under ca ett års...
Svar
7
· Visningar
2 045
Senast: maria_b
·
B
Utrustning Jag har nu äntligen tagit mig i kragen och förstått det här med att variera bett. Så nu ska flera bett införskaffas. Jag har en...
Svar
16
· Visningar
1 458
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama