Kandarbekymmer...

Sv: Kandarbekymmer...

Woohoo! Nu är en kandarbeställning inlagd hos MS. Får tacka er för att ni övertalade mig att inte vara dumsnål, så nu la jag in en komplett beställning. :)

Har dock det största dilemmat kvar, och det är om jag ska beställa en 6 cm eller 6,5 cm. Brett ska det vara ;) Som tur är har jag två månader på mig att bestämma mig på grund av lång väntetid.

Jo, det lutar åt det. :) Mia trodde att han till och med kunde ha sju, men där backade jag ;)

Har bett henne att inte göra den lika skarpt droppformade som alla andra nosgrimmor är, just för att undvika den här speciella triangelliknande effekten från sidan ;)

Senast ändrad:

Håller med dig. :) Vill minnas att jag la den där, men att den flyttades hit..

Jag tycker absolut inte heller bredare än 6! Jag har en med storlek x-full och jag tycker nästan att huvudet ser ännu mer gigantiskt ut när man får på en alldeles för bred nosgrimma:D

Ni har så rätt så! Tur att man har kloka buke att bolla sånt här med ;)

Nu blir det nog en rundsydd 6 cm nosgrimma, men med ett kraftigare spänne baktill, så att avsmalningen inte blir för kraftig. Finns inget värre än när det blir en för skarp triangel från sidan ;) Till det får han ha OS pannbandet med XL stenar.

Tycker också det blir väldigt våldsamt med superbred nosgrimma så 6 är max. Tycker nog 5.5 hade varit snyggast faktiskt.

Min häst är en ganska standard full trots att han är stor och på honom så ser mer än 4.5 eller 5 mest klumpigt ut.

Men det är stor skillnad på rak och droppformad, droppformad 6 kommer ju inte se lika bred ut som en rak!

Håller verkligen med!
Dessutom tycker jag att det gör hemskt mycket om nosgrimman är "platt" eller "bulligare"

Liknande trådar

Dressyr Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit...
Svar
3
· Visningar
1 713
Utrustning Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: Deimion
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 716
Senast: Hedwig02
·
Utrustning Ja, jag skulle vilja hitta ett snyggt träns att ha när jag rider dressyr men inget jag tittar på varken på nätet eller i butik. Mina...
2
Svar
30
· Visningar
3 645
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar