Snygga träns! Vart finns de?

Sv: Snygga träns! Vart finns de?

Tack för ett kanontips :) Alla islandsträns som jag har sett har inkluderat "blaffspännena" men jag har å andra sidan aldrig tittat så noga ;)
Finns de med tygelhakar till bettet alltså? Jag har ibland tänkt att det inte vore så dumt med islandsträns just med tanke på den övriga utformningen men spännena har liksom "sabbat tanken". Jag ska genast leta igenom lite nätshoppar och kika :)

Remontnosgrimma duger bra, det är ju det jag använder just nu. Anledningen till engelsk/aachen var att det kanske var lättare att få tag i med tanke på mina övriga krav.

Än en gång, tack för tipset!

Det var ju riktigt snyggt!

Hade ju bara varit att sätta på ett pannband i så fall. Men vart är spännena? Jag gillar att de inte syns, helt i min smak, men det måste ju finnas några :p
Är de i nacken? Jag tänkte eftersom de inte syns på någon utav bilderna...

Mvh Jate Volim

Spännena sitter i nacken :)

Såg på någon annan sida att de även har andra liknande träns med samma spännen men med pannband, tror dock det var engelsk nosgrimma på dem.

Himla smidiga är dem iaf och jag har blivit kär i det så i helgen ska jag åka till min ridsportsaffär och se om de kan ta hem ett sånt åt mig :)

Det låter ju som klippt och skuret för mig :) Har du fått tag i ngt ännu? Vad kostar de?

Mvh JV

Döbert har jag för mig har billigare modeller också, inom din maxgräns. På de övriga Döberttränsen är det som vanligt fantastiskt fin kvalitét :love: Har ett sådant till min polle och själv älskar jag det <'3

Jag gillar Döbert men de modeller jag har sett på senare tid har varit utan tygelhakar :confused:

Inte kandaren såklart men de är ju dyrare och har inte haft spännen i nacken. OS har ett träns med alla spännen i nacken, rundsytt men smakar det så kostar det :D

Vet du vart jag kan hitta fler modeller på Döbert?

Mvh JV

Jag älskar deras träns :love: och hade kunnat tänka mig flera av deras modeller men det finns inga med spännen i nacken :cry: Annars hade det varit ett alternativ.

Mvh JV

Rent praktiskt är det fullständigt oviktigt :D Det är jag som känner att jag MÅSTE ha ett sådant träns. Träns har jag hemma i alla möjliga utföranden så det är inte så att jag får rida i grimma tills jag hittat ngt nytt (hua vilken hemsk tanke:crazy:). Jag vill helt enkelt ha ngt "perfekt" som jag kan ha när vi ska vara lite extra fina, t.ex. träning och tävling.

Mvh JV

Liknande trådar

Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 716
Senast: Hedwig02
·
Träning Jag blir tokig snart. Av en händelse så råkade jag klämma fast nosgrimman i boxdörren (vanlig med acceengrimma) och ha sönder denna för...
Svar
13
· Visningar
1 548
Senast: Mandaga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka