Nu har nosgrimman kommit!

Sv: Nu har nosgrimman kommit!

Jag tycker i alla fall att den var jätte snygg! Kanske som IronWill skrev att snokremmen ser något klumpig ut.

Men som sagt det är du som ska vara nöjd..

Ska bli spännande. Har beställt 30 mm nosgrimma ( döbert). Då jag är kontrollant på jobbet o kan mäta.

men hon har ju köpt den just för att den ska vara 5 cm. :p

klart man är missnöjd om den bara är 4,5 och dessutom smalnar av på sidorna. kunne hon ju lika gärna köpt nåt billligt.

har man lagt ut så mkt pengar så ska man bli nöjd!!

så jag röstar för att victovie går och klagar. ;)

Ja köpte jag ett träns för närmare 2000 spänn så visst. :angel:
för mig är det helt främmande att lägga så mkt pengar ö.h. t på ett huvudlag, SAMT fixera på x antal centimetrar över huvud taget - ett träns är ett träns och ju mindre blaff och bliff desto bättre. men det är ju jag, och jag är uppenbarligen en tråkig kärring så visst. :D

För det var ju liksom inte det tråden handlade om...

Victovie: Reklamera om du inte är nöjd. Jag har en OS nosgrimma som jag mätt till 5 cm och det är stor skillnad! Den är dessutom inte avsmalnande mer än ytterst lite - typ vad som är nödvändigt för att den ska vara snygg:D Jag tror du har sett den på bild? Den lackade?

Senast ändrad:

kl
jag tror att victovie har fått nåt som tyskarna kallar: geschweiftes kandarenreithalter. har sett bilder på flera och såna smalnar av på sidorna. så det är nog en sån, som du satt dit en snokrem på.

går det inte att fråga om döbert kan göra en med spänne i nacken då? :idea:

kl
jag tror att victovie har fått nåt som tyskarna kallar: geschweiftes kandarenreithalter. har sett bilder på flera och såna smalnar av på sidorna. så det är nog en sån, som du satt dit en snokrem på.

går det inte att fråga om döbert kan göra en med spänne i nacken då? :idea:

är det alltså en kandarnosgrimma i grunden som de gjort till en achen? :p Ska ringa o prata med A, ska jag beställa om så ska det vara en 5cm o utan/med mkt lite avsmalnande.
Hade varit intressant om Döbert kunnat få med spänne i nacken, men är inte risken att OS har enskild rätt till det kanske? därför att de kom på iden?

nej det har dom nog inte, alla äldre rundsydda kandar o träns har spännet i nacken så det är nog ingen fara.. :)

Det finns ju sadelmakare som syr upp nosgrimmor precis som man vill ha dem, kan det vara av intresse?

snyggt pannband men vilken plastig nosgrimma!! håller verkligen lacken på den där?

Ju mer jag tittar på nosgrimman, desto snyggare tycker jag att det är när den är just avsmalnande, det ger ett väldigt elegant uttryck som framförallt passar din fina häst! Jag skulle inte bytt ut den om jag var dig. :)

Köper man dem lackade eller gör man det själv?

Skitsnygg nosgrimma!!! Snyggt att den är lite plattare eller vad man ska säga. Inte så bullig och tjock som många är utan mer nätt.. Men om du har beställt en sak och fått en annan så ska du ju absolut lämna tillbaka och få rätt levererad istället!

Men tycker absolut att bredden räcken till hennes huvud. Och det ser mer elegant ut med avsmalnande nosgrimma! Vore jag du så skulle jag ha kvar den men vill du ha det du beställt (förhoppningsvis!!) så lämna tillbaka och kräv rätt grejer!

Har nu varit i kontakt med A, som pratat med OS, och tyvärr så är detta verkligen deras 5cm-modell, som inte blir riktigt 5cm utan lite kortare.
Vad jag funderar på nu är om jag ska behålla denne eller byta till en Döbert-nosgrimma istället (men då lär spännet bli i sidan istället eftersom jag inte sett deras med spännet i nacken, enbart OS).
Ska se om jag kan låna Lancets helsvart Döbertnosgrimma och jämföra.

feb011.jpg

Mitt svartvita Döbertträns
14aug017.jpg

Döbertkandar
Dbertkandaret004.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Dressyr Jag planerar att beställa ett rundsytt kandar till min häst, men har en del bekymmer för hur jag ska lösa det utan att det passerar...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 470
Senast: Deimion
·
Dressyr Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit...
Svar
3
· Visningar
1 713
Utrustning Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: Deimion
·
Dressyr Finns det sånna att finna ute butiken? Har precis köpt Centaurs rundsydda OS-träns och tänkte nu försöka fixa till nosgrimman så den...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 539
Senast: Victovie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈