Nu har nosgrimman kommit!

Sv: Nu har nosgrimman kommit!

Jag tycker att den nosgrimman du fått är bra (men jag gillar ju inte breeeeda nosgrimmor heller;)).

Tycker din nosgrimma är snygg, men du har ju inte fått vad du beställt.
Det känns som att du inte är helt nöjd, därför tycker jag att du ska reklamera.

Jag har ett OS-kandar och min nosgrimma ser inte alls ut som din. Den smalnar inte av och den känns bredare (har dock inte mätt den).

Jag tycker helt klart att det var snyggare med döbert-nosgrimman, jag skulle ha bytt till den. Det var inte alls speciellt störande när remmen och spännet är så pass fint och nätt endå.

håller med
:bow:

annars tror jag du kommer gå att irritera dig över det och det känns ju tråkigt.

Jag tycker att du ska reklamera den och ta en döbert istället. du kan ju alltid lämna in den hos en sadelmakare som kan flytta spännet så det sitter i nacken så får du precis som du vill ha det.
Verkar ju konstigt att det där ska vara deras 5cm modell när den är så mkt smalare och dessutom avsmalnande.

Låter väldigt konstigt att det i såfall skulle skilja så mycket på en kandar nosgrimma som är 5cm och en vanlig som oxå är 5? För som sagt så där smal är inte min 5:a!

Personligen tycker jag iofs att din häst är jättefin i den OS-grimman! Tycker det blir för mkt vitt med Döbert - men tanken kanske var att beställa en annan utan vitt foder? Då är min åsikt orelevant i såfall:p

Jag tycker det är riktigt snyggt! :love: ser lite mer elegant ut när den smalnar av en aning, inte lika klumpig som döberten...

Dessutom 10 gånger snyggare med spännena i nacken än på sidan så som döberten har!

Men i slutändan är det ju du som ska vara nöjd! Känns det inte bra så skicka tillbaka den annars behåll den och var stolt över en snygg nosgrimma!

Mm, konstigt. A mätte en 5:a, kandarnosgrimma, och den var 4,7cm bred, så det verkar variera från nosgrimma till nosgrimma. Dock hade Os sagt att det var deras 5cm-modell, men att det var svårt att få dem hela 5cm.

Tack! Jo, tanken är en helsvart nosgrimma :bump:

Nu har jag bestämt mig - jag behåller nosgrimman. Orkar inte byta o fixa, o så är de ändå lika breda och denna har spännet i nacken, ngt jag önskat mig länge.
Spände ner nosgrimman ett snäpp idag, och det blev faktiskt snyggare :D

åhhhh alltid lika vackra Frida :love:

Tycker hon blev urfin i den där nosgrimman... skulle inte byta!

Ohh. tack så mkt! :love: Ska hälsa henne, så bir hon nog glad! :banana:
Får bli lite tröst til henne då hon nu verkar ha fått en ordentlig låsning i länden igen och kiropraktorn kan inte komma förrens den 13 mars :cry:

Håller med om att det är absolut snyggast med spännen i nacken. Annars förstör det det rundsydda intrycket.

Bra att du bestämt dig! Och då vill vi se en ny bild med nosgrimman längre ner och gärna rakt framifrån så man får se hur det ser ut! :banana:

Ohh. tack så mkt! :love: Ska hälsa henne, så bir hon nog glad! :banana:
Får bli lite tröst til henne då hon nu verkar ha fått en ordentlig låsning i länden igen och kiropraktorn kan inte komma förrens den 13 mars :cry:

men då :(

hade ute Lundell på min, alltså, JAG HAR EN NY HÄST!!!!! :love:
hon kan röra vänster bak nu :angel:

Japp, ska fixa bild! :bump:
Tycker också att ett spänne i sidan kan förstöra intrycket, därför jag sökt efter en med spännet i nacken =)

Ush, ja det är inte roligt när de får låsningar... Hon har känts så
super här nu - vi kan nu göra bytesserier med 5 byten i rad i vart 3:e!! :love:
Fast för tillfället kan vi inte göra mkt alls :(.Tyvärr är inte nosgrimman till ngn hjälp heller :p :D

Hon hade fått en låsning uppe i länden (igen...) Dock länge sen sist, men vad dum nog och hoppade henne för ngn vecka sedan (hon är shitskraj för bommar - de bits!:eek: :p), och när hon gått och varit så sjukt spänd större delen av passet så riskerar låsningarna att komma tillbaka, vilket de gjorde.
Men idag så var mamma här och hjälpte mig med lite andra intensiva lösgörande övningar - och vi fick loss det! :banana: Hon var helt sjukt underbar på slutet :love: :love:!! Har dessutom masserat henne med liniment o haft på Back on Track-ryggvärmare mkt och hon kändes anings bättre redan när vi började i förhållande till tidigare dagarna :bump:.

*kl*
Fick inte fotat nosgrimman idag, kameran har inga batterier för tillfället :p.

Aha okej. Vad bra att det har blivit bättre nu då! Om du vill kan jag PMa namn och nummer till en riktigt duktig kiropraktor här nere i skåne. Min pålla har också haft låsningar i länden, och hans behandlingar har hjälpt mycket!

Liknande trådar

Dressyr Jag planerar att beställa ett rundsytt kandar till min häst, men har en del bekymmer för hur jag ska lösa det utan att det passerar...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 470
Senast: Deimion
·
Dressyr Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit...
Svar
3
· Visningar
1 713
Utrustning Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: Deimion
·
Dressyr Finns det sånna att finna ute butiken? Har precis köpt Centaurs rundsydda OS-träns och tänkte nu försöka fixa till nosgrimman så den...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 539
Senast: Victovie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈