TR på förbundets hemsida + TR-frågor.

Sv: TR på förbundets hemsida + TR-frågor.

unghästbedömning är helt nyligen tillagt, var där inte innan utan då gällde det alla. Har inte kunnat hitta någonstans där de preciserar begränsningarna till enbart storhästar, och får då dra slutsatsen att det även gäller ponny. 14 är dock enormt i en liten B-ponnys mun, så jag hoppas att det kommer en precision på att det gäller enbart storhästar. =)

som jag tolkar moment 222 så gäller inte bettstorleken 14mm annat än unghästbedömningar.

innebär det att jag får tävla på mitt tränsbett som är tunnare än 14, i hästklasser?!

Halleluja att de såg ljuset!

Jag tolkar det som att förutom kandarklasser och unghästbedömning så är det fritt fram med mindre diameter än 14 mm, sålänge det inte kan anses 'skada hästen'.

*knapplån*

Nån som vet vad som gäller de "tvåledade" (dvs tredelade ;) ) betten som har i stort sett tre lika stora delar med tungfrihet på mittendelen...
Rider nämligen min märr just nu på ett sånt och får man inte de kan de ju va läge att byta :angel:

Liknande trådar

Dressyr Hej, Är det någon som vet om det är tillåtet att tävla dressyr på Antares Precision-nackstycke enligt årets TR? Det är något tvetydigt...
Svar
0
· Visningar
991
Senast: Spud
·
T
Hästmänniskan De senaste veckorna har jag kartlagt vilka av Sveriges ridföreningar som använder sig av krypterad dataöverföring (TLS, även känt som...
Svar
14
· Visningar
1 845
Senast: Stereo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu finns TR I (Gemensamma bestämmelser) och TR III (hoppning) i nästa års upplaga ute på Ridsportförbundets hemsida. Förbundet har även...
Svar
1
· Visningar
841
Senast: cewe
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart börjar tävlingsåret 2017 och det kommer att märkas. Det nya hjälmtvånget i dressyr har varit mest omskrivet, även om det inte är...
Svar
0
· Visningar
580
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • FÅRtråden