Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

R
Dressyr Vad krävs av hästen för den ska kunna gå ett 4-års championat? Hur går det till när de bedömmer? Vad jag har förstått så rider man inget...
Svar
2
· Visningar
1 412
Senast: Emelie3
·
Dressyr Nu har pållen och jag kommit så pass långt att hon är hyggligt liksidig i galoppen, orkar galoppera ett par varv utan att falla isär...
Svar
17
· Visningar
3 157
Senast: IrishDraft
·
Dressyr Någon som vet hur vid bommen är på Prestige appalosa bomvidd 37?
Svar
17
· Visningar
2 327
Senast: Centaur
·
Dressyr Hejsan, jag skulle vilja få svar på en fråga jag har. Det är såhär, att jag har en D-ponny som jag tränar och tävlar hoppning med...
Svar
19
· Visningar
2 311
Senast: Ek3n
·
Dressyr Ja, var på tävlingsanmälan fyller man i kvalifikation till anmälda klasser. (menar nu till nationell ponnydressyr) Menar då på SvRF's...
Svar
5
· Visningar
998
Dressyr Hur fungerar det när man rider i lag? Har tittat på propositioner där det står allsvenskan omg. 1 osv. Det står alltid två klasser och...
Svar
7
· Visningar
1 263
Senast: Galapago
·
  • Låst
Dressyr någon som använder sådan? funkar den? positivt/negativt? tacksam för svar
2
Svar
33
· Visningar
2 932
B
Dressyr Jag rider en pigg hbl/fbl herre på 14-år som inte är tränad så mkt på dressyrbanan i sina dagar. Han är grundriden, men inte så mkt mer...
Svar
4
· Visningar
1 128
Senast: karin_
·
S
  • Låst
Dressyr Skall man komma ihåg utantill ifrån TR, när man gör provet för Grönt kort? Eller får man bläddra i TR? Tacksam för svar
Svar
1
· Visningar
832
M
  • Låst
Dressyr finns garanterar redan en sån här tråd(?), men jag orkar itne leta:angel:. Jo, vad är meningen med rollkur? Vad ska det vara "bra" för?
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Voffas
·
Dressyr Jag satt nyss och kollade på de dressyrprogramen, är det bara jag som tycker LB:1 verkar lättare än LB:0? Borde det inte vara tvärt...
Svar
13
· Visningar
1 178
Senast: gazira
·
B
Dressyr Ska rida på en clinic snart och funderar lite över hur jag och ponnyn ska se ut :D Ponnyn är brun (det är inte Kilian, fuxen jag brukar...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Beauty_Boss
·
Dressyr Märklig rubrik men hoppas få feedback på funderingarna kring att "fuska" sig till bettlöst på tävling. Har aldrig tävlat vare sig...
Svar
10
· Visningar
1 628
Senast: Corminta
·
S
Dressyr Varför går så många dressyr hästar bakomhanden? Jag tycker var och varannan häst ser ut som den bara knäckt av i nacken och sen dragits...
Svar
19
· Visningar
1 772
Senast: PrinceFair
·
N
Dressyr En fråga om hur "omatchade" man kan vara på tävling... Jag har svart kavaj, hjälm, stövlar och hästen har svart sadel och träns...
Svar
13
· Visningar
1 255
Senast: Nellie
·
Dressyr Jag har ett litet problem som jag tänkte att någon utav er kanske har något tips på hur jag ska göra.:d När jag arbetat med...
Svar
11
· Visningar
1 479
Senast: Uddatyp
·
L
Dressyr Vad har alla ni ponnyryttare för dressyrsadel på era hästar? Gärna med bild.
Svar
18
· Visningar
1 757
Senast: saandraaa
·
K
Dressyr Min ponny är 7 år men ganska lite utbildad än, mest riden i skogen. Just nu ligger tyngden väldigt mycket på att lära henne öppnor...
Svar
4
· Visningar
1 376
Senast: Katleen
·
Dressyr Har skrivit här på Dressyrforumet förut om att jag skall, pga skada skola om min hopphäst till Dressyrhäst istället. Han är otroligt...
2
Svar
32
· Visningar
4 634
Senast: Lindsen
·
B
Dressyr Har hittat ett träns från Knights Leather modell King Richard. Hur är kvalitén på detta träns. Någon som har tränset ? Hur bred är...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • FÅRtråden