Snyggt Lindat???

Sv: Snyggt Lindat???

eskadrons är bäst, vanliga skumpaddar blir så klumpigt.... jacson har kopior på eskadron som är rätt okej.

kombilindor har massa skarvar och ger inget skydd alls. blir som en strumpa...

En mkt knölig strumpa, precis!
Använde en period sj kombilindor utan padd - slutade med att min häst blev bränd av fleecen på frambenen :crazy:! Därför avråder jag starkt från kombilindor utan paddar under!

Showmasters paddar från hööks fungerar också bra, har dom sj, dessutom billigare än eskadron och har likadan modell.
Sj börjar jag att linda mitt på benet eller lite längre ner, går ner runt om hela kotan och sen upp om halva knät på frambenen. Likadant bak, fast så långt upp till hasen som går, inte upp om.

Använde en period sj kombilindor utan padd - slutade med att min häst blev bränd av fleecen på frambenen :crazy:! Därför avråder jag starkt från kombilindor utan paddar under!

Är det sant? Gud vad obehagligt! har dock själv aldrig varit med om liknande, Den fick det av kombi lindor, inga erfarenhetar av enbart fleece som vissa använder?
men nu har jag beställt mia´s paddar så vi kan ha under lindorna, Så efter det skall här tränas,

Wippos: om det ska vara riktigt riktigt profsigt så ska ju även spännerna/karborren hamna utåt på alla fyra benen längst upp det är träning träning träning!
Har du några tips på att få karborren/spännerna där likadant på alla ben brukar alltid vara något som krånglar?

Nu har jag tränat lite, köpte eskadrons paddar, det var inte så svårt som jag trott, dock krävs nog lite övning för att få till det riktigt snyggt :banana:
Här är ett ex kanske inte super bra bild!
Tackar er alla för bra förslag & rekomendationer :bump:

17635718.jpg

Jag har oftast flieslindor. Jag gör nog som de flesta andra - börjar linda från mitten, går ner, rundar kotan och går sen uppåt. Det blir snyggast om man lägger lindan över halva s.a.s

jag brukar linda ungefär såhär.. inte så högt som vänster fram och höger bak är, det blev så idag för dom benlindorna är så långa.. :angel:

annars tycker jag att Centaur lindar snyggt :bow: fast jag skulle bara vilja ha det liite högre upp på framknäna :rofl:

17878569.jpg

delvis kl

Samtliga paddar jag köper räcker inte (bak) Från "sporren" och upp till knä så är samtliga paddar för korta.

Så jag har inte padd över kotan på bakbenen :o Men jag har sällan eller aldrig elastiska utan fleece + padd

Hur gör ni andra?

17945683.jpg

När jag lindar för ridning, lindar jag 99% av alla gånger utan paddar. Med Aerbornlindor eller fleecelindor.

Håller med Centaur om att kombilindor är skit! Fleecelindor ska det vara, minst 4 meter långa! Fast elastiska ger jag inte mtcket för och jag lindar faktiskt utan pad...

Har ingen bild, men till ridning använder jag elastiska lindor eller tunna bomullslindor med knytband, och självklart alltid padd.

Lindar över halva kotan och slutar under knät.

Så här lindar jag, fleecelindor utan pad (ignorera bootsen:angel:)
17910435.jpg

17910436.jpg

Konstigt att så många är emot kombolindor, jag har aldrig haft problem med mina. Sen använder jag fleece iaf, men bara för att det är snyggare enl mig.
17910681.jpg

17910684.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hur gör man? Är det bara att träna, träna, träna? Jag vill kunna linda riktigt snyggt, så det ser helt perfekt slätt och jämntjockt ut...
Svar
9
· Visningar
1 174
Senast: Magnum
·
Avel Lutar mot betäckning i år eftersom mitt sto inte är ridbart mer efter sparkolycka ifjol. Var tills nyss helt säker på att jag tänkte...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: HMQ
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att reda ut vår snart treåriga stövarhanes beteende, jag känner att när jag försöker tänka igenom detta själv fastnar...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 396
Senast: escodobe
·
Hästmänniskan Jag har funderat rätt mycket på det här och känner att det skulle vara bra att höra vad andra tycker om den här saken. :laugh: Jag...
Svar
14
· Visningar
2 797
Senast: hier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix