Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ner över hela kotan och en liten bit upp på knät. såhär:
http://s6.photobucket.com/albums/y22...=239.07005.jpg
*kl*
Är det bara jag som tycker det är skitfult o obekvämt att använda paddar? Antingen så täcker de inte "bakom/runt" kotan - jag vill inte linda utanför en padd!! Eller så ligger de på framsidan för långt ned, oftast lyckas paddj*larna med båda fenomenen på samma ben
När jag lindar vill jag åt stödet (hur minimalt det nu eg är) och skyddet runt om hela kotan - jag får inte till det med paddar oavsett sort. Billiga/dyra filtpaddar, eskadron eller eskadronliknande kopor - inget blir snyggt.
Jag vägrar linda minsta lilla över paddkanten, spec med akryllindor - trevligt ojämnt tryck
Så, jag lindar alltid utan padd med fleece eller akryllindor, men föredrar helt klart fleece. Inga planer på att köpa mer akryllindor om man säger så.
För jämnast o bäst resultat börjar jag linda precis under knäet, lindar jämna stora varv ned, lägger två tätare varv o ett extra varv runt kotan o lindar tätare upp en liten bit högre än där jag började.
Stallbandage lindas dock med stora paddar både högt och lågt.
Här är en bild på akryllindorna jag inte tycker om men Tiger har bara blivit lindad 2 gånger o den andra har jag inte ens på kort
Lite för korta, lite för breda o lite för tjocka = alldeles för klumpiga som ni ser o räcker inte riktigt så högt som jag vill. Men här ser ni tydligt hur jag vill linda runt kotan - det går inte att få till med padd
Erkänn snygg puss Tiger fick av mamma efter träningen
*kl*
Jag lindar i princip alltid. Använder bara fleecelindor och är rätt slarvig med att använda paddar. Men de bästa paddarna är absolut Eskadrons climatex.
Så här ser det ut nät jag lindar, här utan paddar:
Är det ok att linda utan padd med fleece lindor?
de flesta rekomenderar padd, men många gör olika?
En ganska enkel sak som får det att bli mycket snyggare är att linda upp på halva knät, även högt upp på bak.
Det var snyggt, frågar dock lite dumt om man lindar halva knät, hindrar det inte hästens rörelse mönster???
nej. rörelsemönstret ändras inte utav att det sitter ett varv fleecelinda i knävecket.