Skolor i galopp?

Sv: Skolor i galopp?

Jag hade svårt med att inte baken skule gå före, men det har helt fallit på plats sen jag slutade tänka "tvärning" i slutan utan enbart tänker "böjning". Man måste komma ihåg att rikta in hästens huvud rätt för att få framdelen före hela vägen, i alla fall jag:idea:

Jag hade svårt med att inte baken skule gå före, men det har helt fallit på plats sen jag slutade tänka "tvärning" i slutan utan enbart tänker "böjning". Man måste komma ihåg att rikta in hästens huvud rätt för att få framdelen före hela vägen, i alla fall jag:idea:

Låter som ett smart tips. Min tyska tränare har inte kommit med några sådana tips utan tyckte ungefär att man bara skulle byta riktning på slutan. Men det är ju inte helt nkelt att göra för en nybörjare. Jag trodde t.ex att hästen skulle ha kroppen parallet med långsidan men det var ju fel ser jag på bilder.

Senast ändrad:

Vänd in på diagonalen först o behåll framdelen rakt mot bokstaven o forma den sen. Det viktigaste är ju böjningen, inte tvärningen.

Jag vet inte om det finns nån svensk term för den lätta fyrspåriga öppnan du menar, men jag kallar det för plié!

Vänd in på diagonalen först o behåll framdelen rakt mot bokstaven o forma den sen. Det viktigaste är ju böjningen, inte tvärningen.

Tack, i en av mina böcker står det att man måste rida ett steg i öppna för att sen få slutan. Ska bli spännade att få prova tipsen ikväll! Längtar!

Så gör man sen.
Om du ska börja från öppnan måste böjningen där vara ganska stor.

titta noggrannt på GPryttarna, så gör de så.

Senast ändrad:

Ja det är bra att göra PLUS att det också är viktigt att när man gjort några steg öppna typ två-tre meter på långsidan och ska in på diagonalen så bör man tänka ytterbogen in på linjen annars är det lätt att hästen skjuter ut ytterbogen i slutan och då blir det inte bra.

Det vanligaste felet man ser i slutorna är att ryttaren inte tänker framåt för innerskänkeln upp i ytter tygeln...
Många hänger som sjutton i innertygeln.

Ja det är bra att göra PLUS att det också är viktigt att när man gjort några steg öppna typ två-tre meter på långsidan och ska in på diagonalen så bör man tänka ytterbogen in på linjen annars är det lätt att hästen skjuter ut ytterbogen i slutan och då blir det inte bra.
Fast om den redan går i en bra bärig öppna, så är den ju rättplacerad från start.

Det vanligaste felet man ser i slutorna är att ryttaren inte tänker framåt för innerskänkeln upp i ytter tygeln...
Många hänger som sjutton i innertygeln.
Ja innersk. är ju den viktiga- som även formar o får inre bak att ta för sig.

Nja, även om öppnan är bärig så är det lätt att tappa ut ytterbogen när man styr in på diagonalen.
Om man tänker "ytterbog in på linjen" så är det bara att åka sen:banana:

Liknande trådar

Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
770
Senast: Badger
·
Småbarn Vår bebis, snart ett år, ville inte sova i spjälsäng, så vi har en madrass på golvet. Den är liksom inkilad mellan vår säng och väggen...
Svar
11
· Visningar
568
Senast: Eloise
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 268
Senast: malumbub
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 197
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka