F
Fredrik_
Sv: spinoff - Vilka är tecknen på att hästen är lösgjord?
mellangården och ....
mellangården och ....
Senast ändrad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nej för ryttaren kompenserar detta med att luta överkroppen bakåt - då flyttas tyngdpunkten.Fast Fredrik menar om man svankar.. då hamnar vikten likförbaskat framåt- om man sitter på musen bara.
Nu fattar jag inte - vad jag inte fattade Sa fredrik att man ska sitta på musen Man ska inte svanka och inte sitta på musen Läste nog nåt slarvigt....
jag har också läst vissa sadelartiklar och hört detta med långa ben stor sadel, men vad händer i verkligheten.
Jo sadeln läggs på bogarna i bakvikt ryttaren sitter mot bakvalvet och hästens bakben är kvar i stallet...
Varför då
tex så innebär normal snedhet hos människan att den ena höften sittbenet är placerat längre fram än det andra ( det samma gäller för axlarna)
Detat kommer avspegla sig tydligt på hästen. Den får svårare att böja i ena varvet.
Det sittben som är längre bak kommer hindra samma sidas bakben. Det gör inget när det är på utsidan men det ställer till problem på insidan.
Om man då istället flyttar fram det sittbenet - så blir ju resultatet häpnadväckande.
I sverige lär vi oss att flyttt skänklarna - sittbenet kommer inte följa
Det handlar om koordination
Man måste inte alls lägga en sadel på bogarna bara för den ev blir ett halvt tum större.