hur många av er har ridhus i ansl. till stallet?

Sv: hur många av er har ridhus i ansl. till stallet?

Vi har ridhus ca 45 min skrittväg härifrån alt 7 min med transporten. Ridbana finns på gården. Bor i Norrland så ridbanan är ridbar i stort sett året om, med snö på då om vintern. Brukar under de kallare årstiderna/då vi rider för instruktör även på sommarhalvåret traila ner till ridhuset 1-2 ggr/v. Resten av tiden rids hästarna utomhus. Fungerar utmärkt. Jag tävlar LA-Msv B, sambon Msv B med sikte på Msv A nästa år.

Har stallet i anslutning till ridhus så eg. behöver jag inte lämna bygget för att rida inomhus. Men jag skrittar ut hästen 10-20 min innan ridningen i ridhus då, oavsett väder(mörkt, kallt, regnigt) Är det riktigt illa åker täcke på. Hästen uppskattar det och jag blir själv mera på alerten(om det då är av den friska luften vet jag inte...)

jag har varken ridhus eller ridbana ! jag har 45 min skritt till närmsta ridhus, och då måste jag över att antal vägar! och till ridhuset är det bara backar så vi kan inte åka bil o transport upp på vintern så det blir att skritta 45min varje gång vi ska träna i ridhus :D

Jag är uppsutten tidigast kl 19, har ca 15 min skrittväg till ridhuset.

Men konstigt nog var jag bara där 5 min i vintras! Vi har ingen ridbana heller utan får rida i sommarhagarna.

Det är bara att klä på sig och min häst musklade på sig väldigt mkt av pulsandet i snön, fick mycket "gratis" :)

Ser nu, 5 gånger skall det ju stå :o

Sen finns det inget tråkigare än att skritta runt 10-15 min i ridhus.

Nej inte på vintern , det är halt så om vi åker upp kanske hela skiten glider neråt o det är inte så kul! man står bara o slirar !

Vill bara säga VAR SUPER GLADA att ni har närheten till ridhus själv tävlar jag 140 och bor långt ut på landet med 45 resväg med bil! till närmsta ridhus!
Rider på gärdena i ur och skur. Rider ej om det är runt - 25 grader, det tycker jag är lite taskigt mot hästarna.
Jag själv klär på mig ordenkligt med kläder. blir det mörkt ta med ficklampa/pannlampa om det går annars får man rida i mörkret. en period stallde vi bilen på gärdet och satte på lysena så man red i lampskenet fungerade jättebra!
Visst jättebra och skönt med ridhus men det fungerar lika bra utan och precis som vissa här säger jättebra för hästen som får jobba hårt i snön!
Var positiva och glada för att ni har tillgång till ridhus det finns andra som inte har det alls! och det kan gå lika bra på tävlingarna för det. Det är under vinterhalvåret som man får se de personerna som verkligen älskar sina hästar och sin ridning, precis så tänker jag när jag drar på mig den andra jackan för att rida i snöstormen.

brevid och brevid, det är 150 mellan stall och ridhus, inte en vinter till utan ridhus säger jag bara, dock hade jag stått ut med att skritta 10 minuter.

Nej inte på vintern , det är halt så om vi åker upp kanske hela skiten glider neråt o det är inte så kul! man står bara o slirar !
Jaha. Då måste ni ju ha dålig bil eller nått. Vi kör då med bil å transport i backar hela vintern. Inga problem. Annars tar vi ju oss ingen stans då hela vår väg är backig och det är en backe upp till fd. stallet..

Jaha. Då måste ni ju ha dålig bil eller nått. Vi kör då med bil å transport i backar hela vintern. Inga problem. Annars tar vi ju oss ingen stans då hela vår väg är backig och det är en backe upp till fd. stallet..

Jo vi har ganska bra bil , den är väldigt stark men den är framhjulsdriven o det är ju inte så bra .. men vi åkte där med en fyrhjulsdriven bil fötut när det var som halast o då kom vi knappt upp då häller! :crazy:

Det är ca 15 minuter till närmaste ridhus från stallet för mig. Jag har inte sackat efter i träningen egentligen, men det är en 70väg som man måste gå på för att komma dit. Så det gäller att man har extremt mycket reflexer och så.

Det blir mer uteritter kanske, men der är ju bara positivt! :)

Jag har 2 ridhus i stallet:bow: Dock är det ridskoleverksamhet så ridhustiderna är begränsade.

jag har ca: 1 km till ridbana dit rider jag sommartid, på vintern åker jag med transporten till ridhus ca 3 ggr/vecka resten av tiden rider jag hemma eller på åkrarna.

Min erfarenhet när jag jobbat/haft häst på större anläggningar med ridhus är att många blir för lata för att rida ut med sina hästar. Framförallt under perioder med lite sämre väder. Så var väldigt tacksam att du har den här jättebra fram och avskrittningen!:bump:

Jag tävlar inte, men tränar mina hästar på hög nivå. Jag har ridhus och stall i samma byggnad här hemma på gården.

Jag har ridhus ca 5min från stallet...mkt bra!

Ingen risk att jag blir för bekväm för att rida ut...älskar det!

Jag tävlade nationell FEI med min ponny - med närmaste ridhus/paddock en mil bort! Red alltså på bana för tränare en gång/vecka, och det fungerade jättebra. Han blev verkligen laddad inför träningarna och hade superkul, precis som jag! Även mina unghästar rids med samma koncept och är väldigt trevliga (om jag får säga det själv ;) ) Ridning ute blir vad man gör den till!

Jag har 10 minuters skrittväg till grannen och måste rida längs en 70 väg:mad: skulle inte klaga om folket härute kör som j*vla idioter ibland. Nu på hösten är det bra för då kan jag skritta rakt över åkern, tar ca 5 minuter då:D När snön kommer brukar jag rida/longera lite i hagen:)

Jag har 10 minuters skrittväg till grannen och måste rida längs en 70 väg:mad: skulle inte klaga om folket härute kör som j*vla idioter ibland. Nu på hösten är det bra för då kan jag skritta rakt över åkern, tar ca 5 minuter då:D När snön kommer brukar jag rida/longera lite i hagen:)

menar så klart att jag inte skulle klaga om folk här ute slutade köra som j*vla idioter...blev lite fel i förra inlägget:p

JAg har 10 min skrittväg.. Perfekt, man måste ju ändå skritta fram och skritta av! Förstår inte problemet!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 537
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 269
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 750
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 973
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd