hur många av er har ridhus i ansl. till stallet?

Sv: hur många av er har ridhus i ansl. till stallet?

Haha, snacka om att va bortskämd..... :p

10 minuter till ridhus är ju inget!! Tänk på alla som får lasta och köra en mil till ridhuset...

Har inget ridhus, men ridbana.
Men det tar väl 5 min med bil till ridhuset så det är aldrig några problem.
Men vi rider oftast ute, antingen på banan eller på ridvägar.

10 minuter ?! Snälla människa du har ju välldigt nära till ridhuset ! Varför skulle det vara ett problem ? det är ju bara possetivt då du får hästen framskrittad på vägen dit.

Jag har 1 mil med bil till närmaste ridhus och ca 15 min skritt väg till en hyffsad ridbana som dock inte kan användas på vintern.

Jag förstår inte vad du tycker är så jobbigt med att skritta 10 minuter ..?

Nu tillhör jag ju en av dom bortskämda som har ridhus och paddock på anläggningen men 10 min skrittväg hade jag nog stått ut med vintertid ;)

Varför skulle du sacka efter i träningen av att ha tio minuters skrittväg till ridhuset? då är hästen framskrittad och klar när du kommer fram, förstår inte hur det skulle kunna påverka träningen.

Jag har aldrig haft tillgång till ridhus, åker 45 min enkel väg hela vintern för träningar. Har fungerat jättebra för mig, eftersom jag åker iväg på träningar 2-3 ggr i veckan så rider jag mest ut resten av dagarna. Jag använder mig av snön och tränar upp flåset, tränar skänkelvikningar på grusvägar osv osv. Vet inte hur det är att ha ridhus i anslutning till stallet så mig stör det inte att inte ha det.

jag tävlar upp tom elitnvå på ponny, och vi har ett eget ridhus :) max 5 minuter skrittväg på en liten asfaltsväg som man kan möta högst 2 bilar på ;) det är helt perfekt, framskrittade och klara när man kommer dit :D det är inte alls så stort, 18x36 eller nått sånt, inte iaf.. men det duger gptt och väl på vintern, på sommrarna när det går att rida ute har vi 5 km till dylta (klubben jag tävlar för), där finns det 3 jättefina banor varav en jättestor som man kan hoppa på oxå.. :)

:bow:

Jag har ett jättestort och relativt nytt ridhus i anslutning till stallet. Lyx! :)

Ellen

Knapplån

Jag har ridhuset i samma byggnad som stallet. Gööör skönt. :bump:

Vi har ridhus på anläggningen nu. Det året vi inte hade det var det året hästen var finast att rida. Då hade vi ca 15 min skrittväg till ridhuset. Perfekt framskrittning ju! :idea:

10 min, då hade jag skrattat mig lycklig du...

Har ridbana hemma, men närmst 2 mil till ett ridhus ( som för den delen inte går att köra till om det är riktigt halt väglag, då får vi köra till ett som är ca 3 mil bort. :)

Rider massor i skogen på vintern, superbra styrketräning. och hästarna tycker att det är jättekul!

Vi åker till ridhus också, mycket! Eftersom jag på vintern har tre hästar som ska hållas igång så åker vi iaf med en häst var varanan dag, Nån gång har vi suttit i ridhuset elva på kvällen, och sen har det varit skola o jobb dagen efter igen. Det går det lovar jag.

Och jag har ridit internationellt, elit på ponny och rider nu msv på storhäst med sikte på Sm som yr nästa år.

Det går bara man vill. Jag har hellre tio min skrittväg än att jag har stallet ihopbyggt med ridhuset, för det blir alldeles för lätt att stanna där då. Hästen mår bra av att jobba ute.

Skritta 10 minuter till ridhus är väl inget?? :eek: Det är ju rena lyxen! Här måste jag lasta och åka om jag ska rida på ens en utebana! :crazy:

Första året hade jag hästen på en anläggning med ridhus direkt bredvid stallet. Red där absolut högst 2 dagar i veckan, oavsett väder. Dels för att min häst varit ridskolehäst och var trött på ridhuset så han gav mkt bättre bjudning ute, och dels för att spara på hans ben som sprungit runt runt där i flera år.

Nu står vi i ett litet stall med ridbana och vi trivs mkt bättre där båda två. Jag har 1 mil till 3 ridhus så rida inne är inte spec svårt bara man har någon lasthjälp. Skulle vara rätt bra med ridhus nu när jag har unghäst också (eftersom ridbanan inte är inhängnad) men men, vi klarar oss ändå.

nu är jag inte mer än en vanlig dressyr/skogsryttare men jag har ca 10 min till ridhus på vintern det är bara o klä på sig kläder en massa reflexer o ljus o rida iväg=)

annars är det bra o rida ute också!

Senast ändrad:

Det går bara man vill. Jag har hellre tio min skrittväg än att jag har stallet ihopbyggt med ridhuset, för det blir alldeles för lätt att stanna där då. Hästen mår bra av att jobba ute.

precis :bow: :rofl: :rofl: :bow:

Hmm.. "ni som tävlar"
Jag ingår under kategori "ni som ev kommer att börja tävla, ngngång.. kanske" ;)

Jag har en belyst paddock 50 m från stallet - praktiskt!!
Skrittavstånd till privat ridhus, men jag använder inte det utan kör till ridklubben, det tar 10 min med bil och hästen är lättlastad så jag har ambitionen att traila 2gg/v till ridhuset när det inte går att använda paddocken nu under höst/vinter

Tycker inte du ska vara orolig för att sacka efter. Att sluta 16.00 och ha endast 10 minuter till ridhuset är ju jättebra!

Det ridhuset vi använder kostar 75 spänn per gång och ligger på ca 40 minuters skrittavstånd. Och så kanske vi inte ens får använda det eftersom det ska stängas för allmänheten... Förhoppningsvist får vi rida där ibland om vi ringer och frågar om lov. Att ha med tränare är inte tillåtet... Suck...

ja lever i lyx känns det som om man läser om er...men ibland önskar man faktiskt att man stog påett minsdre ställe utan alla som tex ständigt kollar när man rider och ibland även väldig trängsel i ridhuset. vi har ett stort ridhus 20*60 och ett litet 20*40, 3 paddockar en gräs (jätte stor), en grus typ 20*70 och en gummiflis 20*40. ett anläggningskort för ett år per häst korstar 1000kr + att man måste va medlem i klubben för att få ha annläggningskort detta kostar 500kr.

ja tävlar dressyr på lokal nivå:)

Jag är uppsutten tidigast kl 19, har ca 15 min skrittväg till ridhuset.

Men konstigt nog var jag bara där 5 min i vintras! Vi har ingen ridbana heller utan får rida i sommarhagarna.

Det är bara att klä på sig och min häst musklade på sig väldigt mkt av pulsandet i snön, fick mycket "gratis" :)

jag är tävlings ryttare och står på en anläggning med i princip allt. vårt ridhus ligger 20 m från min box.
oavsett väder(inte oavsett underlag, är det isgata får det vara) så skrittar jag fram en stund ute, ca 10-20 min bara för att:
1. skönt efter en lång arbetsdag röra igång mig själv, leder då hästen.
2. tycker inte om att ta plats i ridhuset när man skrittar på läng tygel.
3. varjera underlag

jag tror inte att det kommer påverka din träning av hästen mer än va du tillåter det att ske.

Vi har ridhus i anslutning till stallet. För mig är det ett måste med ridhus iom att jag inte klarar av kyla eller väta då jag har en whiplash mm. Jag tycker dessutom att det är väligt bekvämt. Jag vill inte stå i stall som inte har ridhus. Här finns det så många större stall med ridhus. Så det är inte svårt att hitta något.
Dessvärre: smakar det så kostar det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 537
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 269
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 750
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 973
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd