Schabrak på dressyrtävlingar

Sv: Schabrak på dressyrtävlingar

Jag har vitt med mörkgröna kantband som matchar min gröna kavaj (här har man klubbfärger och därför tävlar alla i sin klubbs färger: grön, blå, röd eller svart)
På en riktigt vit häst kan det också vara snyggt med vitt schabrak (endast om hästen är riktigt vit och ren) och med passpoal i en mörk färg.

Vitt vitt vitt!! :angel: Tävling ska vara svart/marinblått (kavaj/frack hjälm/hatt) vitt schabrak eller cremefärg möjligtvis.
Tycker det är hemskt att de pratas om att ta bort hatt och frack :devil: Tar dom bort det tar dom ju bort hela dressyren! :mad:

Jag tycker det ska vara vitt, vitt. Ska passpoalen vara färglagd ska den vara i guld. Annars vitt, vitt

vitt, kanske creme med nåt fint kantband :)

vitt ser ju väldigt stilfullt o vårdat ut. men andra färger är också fina! :)

Jag har precis gjort ett schabrak på min syslöjd,
vitt med guld kant och namn i guldbokstäver med. :)
(Nöjd)

vi har haft klubb schabrak i svart med guld eller silver detaljer, jätte snyggt faktiskt! speciellt på lagtävlingar, dessutom slipper man se ut som alla andra:P

Jag tkr att man ska ha vitt lr iaf creme (:

Jag tycker absolut att man ska ha vitt schabrak till dressyrtävlingar. Oavsett färg på hästen. Det ser alltid mest välklätt ut enligt mig.

kl
tycker att man ska ha vitt schabrak på tävling, om inte hästen är vit för då ska man ha nån mörkare diskret färg, jag hade marinblått på min vita, matchar kavajen:)
7386595.jpg

9511523.jpg

Däremot har jag vitt på¨den bruna, när jag hade marin kavaj hade jag vitt med marint kantband
10453191.jpg

Nu har jag grå kavaj med kritstreck så nu har jag vanligt vitt
12591002.jpg

Jag skulle aldrig komma på tanken att ha annat än vitt!
Likaväl som jag aldrig tränar med vitt schabrak!

jag tycker att det ska vara vitt eller likande ljusa färger på dressyr tävlingar. Jag tävlar me dett vitt med ganska så bred guld slinga runt som matchar min kavaj samt alla spännen.

Kan inte alla lägga in lite fler bilder på snygga vita schabrak då?:angel:
Tkr ni man ska man ha vitt även på typ lokal å klubb tävling?

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 538
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 663
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd