Dressyrfolkets lindor-tråd! *Bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrfolkets lindor-tråd! *Bildtråd*

Med risk för att bli utskrattad här på Buke så ställer jag en kanske korkad fråga (men om man inte frågar får man inte veta).. Om man lindar hästens ben så här högt, borde den inte få mindre rörelsefrihet då? jag har funderat på detta länge (Inget mot den som skrivit inlägget då jag sett många som lindar så högt) På bilderna ser det iof ut som hästarna kan böja på benen bra, men vad är anledningen till att man lindar så högt? Som sagt så menar jag inget illa mot den som skrivit inlägget eller de som lindar så, jag är bara nyfiken. Skulle även vara roligt om någon kan berätta när man använder sig av andra "varianter" och varför?

Det undrar jag med, fick alltid lära mig förrut att inte linda så högt med förklaring att hästen då inte blir lika rörlig eller kan böja benet ordentligt. Men kollar man på dem flesta dressyrryttare (även känidsarna..:p) så är hästarna alltid lindade en bit upp på knät, så det borde ju inte vara fel på nåt sätt? Snyggare är det iaf.

Åh vad duktig du har varit :D

Fina lindor. Gillade de kornblå från Gekås :d

Mer lindor till folket :p :bump:

Tack :)

Här kommer bild på dom lindor jag missade:

De rutiga har jag redan skrivit om.

Vs bak (närmast) : Ljusblå Sm lindor Hööks, 99:- tror jag.
hr bak: Duvblå fleeelindor gekås 50:-

Jag gillar billiga lindor :p

Jag måste verkligen ta kort på mina lindor och lägga upp dem här :p

Insåg idag att jag nästan har för mycket lindor, fick med mig 3 Ikea påsar proppade med smutsiga lindor, som behövde tvättas :D

Knapplån:

15781897.jpg

Äppelgröna från Hööks

13821835.jpg

Blåa som jag hittade i stallet

13473981.jpg

Ett par gröna som jag också fann i stallet.

Då blåa finns numer i 5 olika delar då Nisse kände för att bita sönder dem och hoppa på dem...

Mina favoritlindor just nu är dessa från BR, superbra kvalité tycker jag:D
Cederbetar.jpg
[/IMG]

Sedan har jag vita och beiga fleecelindor från showmaster, ett par limegröna från ett okänt märke och ett antal vita lindor.

Jag måste verkligen ta kort på mina lindor och lägga upp dem här :p

Insåg idag att jag nästan har för mycket lindor, fick med mig 3 Ikea påsar proppade med smutsiga lindor, som behövde tvättas :D

Man kan inte få för mycket lindor :p!

kl

jag har
4 mörkblå fleece från h*öks 99kr
4 äppelgröna fleece från h*öks 99kr
4 svarta fleece/elastiska från b*rjes 129 kr
4 vita fleece/elastiska från b*rjes 129 kr
4 svarta elastiska från o*al 149 kr
4 mörkblå elastiska från h*oks 179 kr
4 vita elastiska från h*oks 179 kr
4 svarta fleece från h*oks 99 kr
2 bruna fleece/arkyl rån h*oks 179 kr

har beställt 4 par elastiska till också

märks det att jag gillar lindor?:angel:

Det undrar jag med, fick alltid lära mig förrut att inte linda så högt med förklaring att hästen då inte blir lika rörlig eller kan böja benet ordentligt. Men kollar man på dem flesta dressyrryttare (även känidsarna..) så är hästarna alltid lindade en bit upp på knät, så det borde ju inte vara fel på nåt sätt? Snyggare är det iaf.

jag läste från en annan tråd att det var ett knep för att hästens rörelser ska bli större ;) jag lindar min polle bara lite över, oftast lösare där uppe pga av inte störa rörelserna. funkat prima för mig iaf :)

slänger ut två bilder på dom två lindorna jag använder mest :)

dom gråa som åker på vid sämre väder ;)

Här är mina nyaste lindor, ska vara vardagslindor...
16761509.jpg

De längst till höger är snyggast så ni får en bonusbild på bara dem :love:
16761510.jpg

hembilder044.jpg

Detta är mina favoriter! Fleece ena delen och genombruten resår andra halvan, så att det inte blir så svettigt. Helst ska dom vara vita, men det är lite opraktiskt, för det blir skitigt.

yes! förstod det!! väntar på 2 omgångar lindor till som ska komma med posten också, sen kommer det bilder :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 580
Senast: Ceta
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 780
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd