Sv: Dressyrfolkets lindor-tråd! *Bildtråd*
Det undrar jag med, fick alltid lära mig förrut att inte linda så högt med förklaring att hästen då inte blir lika rörlig eller kan böja benet ordentligt. Men kollar man på dem flesta dressyrryttare (även känidsarna..) så är hästarna alltid lindade en bit upp på knät, så det borde ju inte vara fel på nåt sätt? Snyggare är det iaf.
Med risk för att bli utskrattad här på Buke så ställer jag en kanske korkad fråga (men om man inte frågar får man inte veta).. Om man lindar hästens ben så här högt, borde den inte få mindre rörelsefrihet då? jag har funderat på detta länge (Inget mot den som skrivit inlägget då jag sett många som lindar så högt) På bilderna ser det iof ut som hästarna kan böja på benen bra, men vad är anledningen till att man lindar så högt? Som sagt så menar jag inget illa mot den som skrivit inlägget eller de som lindar så, jag är bara nyfiken. Skulle även vara roligt om någon kan berätta när man använder sig av andra "varianter" och varför?
Det undrar jag med, fick alltid lära mig förrut att inte linda så högt med förklaring att hästen då inte blir lika rörlig eller kan böja benet ordentligt. Men kollar man på dem flesta dressyrryttare (även känidsarna..) så är hästarna alltid lindade en bit upp på knät, så det borde ju inte vara fel på nåt sätt? Snyggare är det iaf.