Första tävlingen!

Sv: Första tävlingen!

Nu har jag säkert glömt en massa som jag har med mig. Men jag packar alltid jättemycket prylar :p

Nähä packar du mycket:eek:
Har du en extra transport för allt?:D

Jag har med samma saker på tävling som jag har med på träning förutom mina tävlingskläder då....

Det är ju ändå det som man inte har med sin som går sönder.....

Nu har jag ju varit på tävlingen för 2 månader sedan!
Men fortsätt skriv så kan andra få tips.
Ett tips jag har är att ta med en påse hö, kan alltid vara bra att ha om hästen tröttnar på att vänta innan framridningen eller som belöning efter tävling när man väntar på att få komma därifrån. Ikea påsar är jättebra att bära i.

Lycka till!:rofl:

Min första dressyrtävling var på min omusklade ungponny ;) Det var en LC:2. Hon fick galopp i längningen, o två avbrott i galoppen men vi slutade på 4:de plats med hela 61 %. Så det var ju helt klart godkänt ;D

Mitt tips är att ha med dig någon tävlingsvan. Nån som har ett ungefär om tiden o vägleder dig.

Min första dressyrtävling var på min underbara shetlandsponny, dock var han bara foderhäst som jag hade 3 dgr i veckan.. Vi red en LC:1a
och kom på 3 plats, 5 startande och 2 placeringar (:

När hela min tävlingskarriär var slut på Teppas, som han hette, så hade vi lyckats ta åt oss 4 plac, endast, 3 förstaplac och 1 andraplac. Jag fick också en gång en vit rosett för att jag kommit över godkänd poäng. Vi kom också många gånger precis utanför prispallen! :O Nog skrutet om mig! ;P

Värt att tänka på:
Om ekipaget kan/är säker på galoppombyte. Om ni får rätt galopp, och hästen slår över, är det ok med galoppombyte. Om ekipaget dock fattar fel galopp från början måste de sakta av och fatta ny galopp, annars räknas det som felgalopp fort.

Var noga med ridvägarna, då domaren bedömer det. Gå ända ut i hörnen, utan att det blir kantigt, koncentrera dig på runda volter.
Om det går dåligt i resten av pogrammet så lönar det sig med bra ridvägar istället.

Om ekipaget inte är vana vid dressyrbanan/att tävla så får ryttaren inte bli arg på hästen. Det blir bara värre då. Rid hästen som du brukar, dra och slit inte i munnen och var försiktig med hjälperna. Låt aldrig ilskan eller nervositeten gå ut på hästen, det blir bara värre annars.

Ccorneliaa, hur gick det på tävlingen, vad fick du för poäng? (: :angel: Nyfiken värre :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen gick finalen av Stora Enso Cup - tävlingen för ungdomar som aspirerar på en landslagsplats i dressyr - av stapeln för allra...
Svar
0
· Visningar
58
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Stora Enso Riksmästerskap i dressyr är avgjort för allra första gången under Linköpings Fältrittklubbs tävlingar i helgen.
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
607
Senast: Mli
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar