Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Hallå....jag har inte tittat in här förut. Jag undrar vad ni tycker en häst ska kunna för att kallas inriden? Jag har ju förstås en...
Svar
12
· Visningar
1 223
Senast: bigganl
·
Träning jag har precis börjat trava barbacka så smått med skötpållen, bara korta, korta sträckor, så länge det känns "säkert" o inte allt för...
Svar
13
· Visningar
2 561
H
Träning Hur bygger ni upp träning-schemat för era hästar? Jag försöker ge min 16åringa arab gubbe så allsidig träning som möjligt. Eftersom...
Svar
6
· Visningar
1 319
Senast: Linneaberghlund
·
Träning Båda mina hästar(Shettis och Islandshäst)vill vända och gå ut framlänges ur transporten:crazy: Eftersom dom är små och smidiga har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 374
A
Träning Eftersom jag aldrig haft någon vävningshäst tidigare så frågar jag er som kan lite mer. Går det att få bort det, om det går, hur...
2
Svar
21
· Visningar
2 153
Senast: CoNo
·
Ridning Om ni letar en ny tränare - var/hur letar ni och hur avgör ni vilken ni ska välja? Brukar ni alltid titta på några lektioner innan eller...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: IngelaH
·
Träning Jag antar att det är fler än jag som lyckats rida bort spänningar och rörelsestörningar från sin häst. Jag är trots allt på nästintill...
Svar
5
· Visningar
1 007
Träning Hur sjutton gör ni med ridning ni som har hästarna på lösdrift. Tänkte rida lite i dag och när jag kommer upp till stallet så är ju...
Svar
17
· Visningar
1 451
Senast: havet
·
R
Träning Hej. Jag ska köpa en häst som bor drygt tre timmar ifrån mig. Nuvarande ägaren verkar inte vilja köra honom till mig och jag skulle...
Svar
19
· Visningar
1 210
Senast: Nate
·
M
Träning Som en del andra fd. travare så är min häst stel på vänster och vill gå högerställd. Brukar gå slalom runt tunnor, som barrelrace fast...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: majabergman
·
T
Träning Har ett shettis sto på 10år som jag mest av allt skulle vilja köra. När hon var 5år var det en som skulle hjälpa mej att köra in henne...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: Tjalfe
·
Träning Undrar över en sak, hur många meters avstånd ska man lämna mellan hagen och grannens tomtgräns? Någon som vet? Sen undrar jag om det...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: Masse
·
E
Träning Jag använder rutinmässigt martingal på min häst när jag rider ut. Skälet är att han när han kan börja kasta med huvudet när han blir...
Svar
16
· Visningar
2 029
Senast: mackan
·
Träning Ska jag ta den chansen? Det är en 4-årig varmblodsvalack som räddades från att bli skjuten som 2-åring. Han stod då i en igenspikad box...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 863
Senast: Skogstokig
·
Träning Jag funderar på att ta bort mellanväggen mellan mina båda boxar + ta upp en gammal dörr på baksidan som leder ut i hagen. Mitt varmblod...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: Bellatrix
·
R
Träning Har ett ranglågt sto med månadsgammalt föl. Har släppt in ett annat sto (högt i rang) till dem som beter sig som en häst borde...
Svar
2
· Visningar
989
Senast: Rutsie
·
D
Träning hej jag undrar om någon har ett nr till någon seriös pratare då jag har problem men min häst som jag haft sedan födseln. jag har...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 647
Senast: Anemonia
·
Träning De är så att jag har en fullblodsvalack som svettas väldigt mycket och har suttit i tankarna nu och tänkt att jags ka klippa honom...
Svar
7
· Visningar
941
Senast: mackan
·
Träning igår såg jag en ganska cool grej som jag inte trodde var möjligt innan: tre hingstar (3, 6 och 11 år) gick ihop i samma hage. alla var...
Svar
11
· Visningar
2 327
Senast: Alazan
·
Träning Eftersom dessa två ämnen in princip handlar om samma sak anser jag att det återigen är dags att de diskuteras på ett och samma forum...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: boella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama