Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
näe faktiskt, enda gångerna när man egentligen akn prata är ju när man skrittar fram, viloskritten i mitten av ridturen och avskrittningen, resten av tiden vill jag koncentrera mig på hästen, att den är lydig, gör de övningar jag vill och går i en jämn och bärig form i traven och galoppen..Kolla en till likadan, annars brukar man få skämmas när man säger att man gillar att rida själv. Jag fattar inte vitsen med att rida med andra. Utom att det är kul och bra för hästen då
Nä, verkligen inte!Nu har jag undrat jättelänge, varför det är så många här i landet som har egna stall för sisådär två till tre egna hästar. Jag skulle nämnligen dö av tristess i bristen på ridsällskap. Och att man dessutom får sköta allt själv.
Känner inte ni er extremt ensamma, och är inte det lite tråkigt?
Lollo
Nä, verkligen inte!
Jag har inte hästar och rider inte för att jag vill ha sällskap.
Jag vill rida/umgås med mina djur och inte höra en massa dravel från besserwissrar, bli indragen i konflikter eller sitta i stallmöten.
Det är underbart att ha ett eget stall.
Nu har jag undrat jättelänge, varför det är så många här i landet som har egna stall för sisådär två till tre egna hästar. Jag skulle nämnligen dö av tristess i bristen på ridsällskap. Och att man dessutom får sköta allt själv.
Känner inte ni er extremt ensamma, och är inte det lite tråkigt?
Lollo
Jag och mina föräldrar har ett stall för 3 hästar. Jag har själv 2 ponnyer där. Jag håller just nu på att dö av tristess eftersom jag inte har någon att rida med! Jag sköter att där själv med men det är ganska lätt! Jag tycker att det är tråkigt! Jag har försökt att få mina föräldrar att hyra ut den lediga boxplatsen men de vill inte ha någon annan på vår gård!! Jag är grymmt förbannade på dem! Fast jag ska söka in till Bollerup nu och då hoppas jag att jag kommer in!! Då tar jag med mig hästen och bor där!!
Hej
Jag håller med vi har 5 egena hästar. underbart med eget stall man kan fodra mocka mm när man vill. Hästarna har det lugn och ro och kan vila när dom kommer in från hagen och efter ridturen och är sen lugna och harmoniska. Jag har haft en del hästar som kommit till mig från banan och dom sägs vara både boxvandrare och vävare mm. Men dom har nästan slutat helt med det när dom kommer då dom har bestämda tider med fodring utsläpp och intag. Hästar är ju vanedjur. Det är väl kanske så att man kan vilja rida med någon i bland men dom finns bara ett par km bort.
Det är det värsta som finns med spring i stallena folk som ljuger och Lånar(och tydligen glömmer av adressen och inte lämnar tillbaka.)
Ha de bra och tänk på eran hästs bästa, stora hagar lugn och ro och fodra minst 3-4 ggr om dagen så har du en lugn och glad häst. GOTT NYTT ÅR.: