Alla med eget stall?

Sv: Alla med eget stall?

*kl*

Det är så härligt , underbart skönt!! :love: :love:

Gick ute i stallet o lulla till sent på kvällarna så mamma fick gå ut och hämta mig..ha ha :rofl:

Ingen som lägger näsan i blöt och snackar skit. Ingen som snor gödselkärran eller grepen mitt framför näsan på en.

Jag saknar inte ridsällskap, när jag rider vill jag rida och inte snacka.

Hästsnack och sånt får man ju ändå på träningar och tävlingar där man även träffar sina "hästkompisar"

*det var tider det* När man bodde hemma hos föräldrarna och hade eget stall. Nu har jag flyttat 70mil bort och har hästen inhyrd (otroligt korkat) Längtar såååå mkt tills jag och sambon ska köpa gård och ha eget stall igen. Längtar!

Det är så skönt,så skönt... Jag har 3 hästar i "mitt" stall som jag mockar och sköter. Skönt att slippa tjafs och gnäll. Det enda som är lite trist är ju just bristen på ridsällskap,men som tur är bryr sig inte min häst om at jag rider ensam och ibland tar vi följe med grannen! :)

Inte är det tråkigt! Helt underbart tycker jag då det inte blir någon osämja. Vill jag ha sällskap hör jag av mig till grannen... Dottern och jag rider också ihop så ofta vi kan. Har även möjligheten att lasta hästen och ta mig till westernklubben eller till syrran där jag kan får ridsällskap om det kniper;)

Gärna mer svar, någon som verkligen känner sig ensam?[/QUOTE]

Jag har bara mina egna hästar här hemma och jag känner mig ENSAM:( . Visst det blir ingen osämja eller så,men jag har heller ingen att rida och "prata häst" med.Ne,jag skulle mer än gärna ha en "stallkompis" !

Gärna mer svar, någon som verkligen känner sig ensam?

Jag har bara mina egna hästar här hemma och jag känner mig ENSAM:( . Visst det blir ingen osämja eller så,men jag har heller ingen att rida och "prata häst" med.Ne,jag skulle mer än gärna ha en "stallkompis" ![/QUOTE]

Flytta hit vet ja hihihih :rofl: jag saknar också att ha någon att snacka häst med ibland,fika i stallet med,rida ut osv...

Nu har jag undrat jättelänge, varför det är så många här i landet som har egna stall för sisådär två till tre egna hästar. Jag skulle nämnligen dö av tristess i bristen på ridsällskap. Och att man dessutom får sköta allt själv.

Känner inte ni er extremt ensamma, och är inte det lite tråkigt? :eek:

Lollo

Har tidigare bott så vi har haft egna stall till våra hästar,jag är lite av en ensamvarg så har jag njutit i fulla drag av att "slippa" andra:o :D har aldrig haft problem med att rida ut själv,så underbart att bara tänka på sig/hästen.
rider väldigt sällan ut med andra faktiskt och nu står hästen ändå i ett inackorderingstall...
prata häst det gör jag i telefon med mor min varje dag och andra hästägande väninnor:)

mvh Arabizar

Jag har mina två hästar i ett eget stall för 8:rofl: Jag tycker inte det är så farligt att vara själv. man vänjer sig fast jag är en sån person också som inte dör av avv vara själv mycket. Jag har så lätt för att roa mig själv så det funkar ändå:smirk: Dessutom så är ju hästarna mina bästa vänner så jag pratar lika mycket med dom som med någon av mina kompisar:p

Man behöver ju inte heller ta hänsyn till någon annan hela tiden när man är själv. Man har sina egna regler och rutiner.

Att ha eget är det bästa som finns!:) ( För min egen del i alla fall)

Man slipper dyra boxhyror, man har sina egna reglar, då slipper man irreterar sig på ngn annan och jag har faktiskt nu mycket mer tid än när jag hade hästen inhyrd!:)
Eftersom jag nu kan mocka på morgonen eller kvällen, typ måste inte göra allt på en gång! Är man inhyrd och lär åka till stallet lär man ju fixa allt när man är där!:smirk: .

Och visst det kan bli lite långt emellan att rida med sällskap, men jag har grannar som rider så de följer med då och då! Och då bli det extra roligt! Det är nämligen också väldigt skönt att rida själv, om man vill träna ngt speciellt m.m. behöver man inte ta hänsyn till den andre ryttaren!

Så kan bara säga det är suuuuper att ha eget stall!:banana: :banana: :banana:

Antar att jag är lite av en ensamvarg. Har eget stall (gård) sedan två år med min häst och en d-ponny som sällskap. Tycker det är jätteskönt. Visst, mycket jobb men det är det värt. Extra skönt just nu när jag är mammaledig och kan pyssla när det passar mig.

Har stått i flera olika inackorderingsstall tidigare och större stall passar inte min häst. Han blir stressad och irriterad. Desutom rider jag helst ut i skogen och då fungerar han bäst om jag rider själv. Blev ganska irriterad innan när folk tjatade på "-Vilken tid kommer du imorgon? Ska du rida ut, ska vi ta sällskap?" Älskar att rida själv och få koppla av jobb och barn och allt annat.

Ibland har jag en kompis som rider ponnyn och då rider hon alltid med mig, men det är helt OK. Men det blir bara en gång i veckan och nu var det ett tag sedan eftersom ponnyn har en senskada.

Eget stall var verkligen en efterlängtad dröm som gick i uppfyllelse för mig! Har haft min häst i 17 år...:)

Jag tycker att det är ensamt med eget stall, men det löser jag med att ha inackordering, endast en dock anars blir det för många viljor.
Jag hade dock aldrig fixat att stå i inackorderingstall, har för mkt egna ideer om hur allting ska skötas.

Det är såå skönt med eget stall, då hästvärlden verkar helt översvämmad med besserwissrar....
//FPL

Senast ändrad av en moderator:

Vi bor mitt inne i en liten by på landet och tomten är vare sig lämpad eller stor nog för att ha stall på. Hade vi däremot bott utanför byn och haft större yta så hade vi absolut övervägt att ha eget stall.
Stallet där vi hyr två boxar nu är jättebra på många sätt, men det är den dagliga logistiken som skulle bli så mycket lättare och smidigare om man bara kunde gå ut 50 meter till stallet och mocka och fodra istället för att behöva köra bil eller cykla 4 km. Att det sedan skulle vara trevligt att kunna inreda och planera helt efter eget huvud vore förstås en bonus, men det är geografin som vore viktigast...
För ridsällskapets skull kunde man nog tänka sig att ha ytterligare en box eller två för uthyrning, men här finns rätt gott om hästar inom skrittavstånd ändå.

Jag har eget stall, visst kan det kännas ensamt ibland men det kan också vara förbannat skönt :love: Anledningen att jag skaffade eget var att jag åkt i skytteltrafik till kliniken med min ena häst pga skador och när en häst blev ihjälsparkad i häst nr 2:s hage hade jag helt enkelt fått nog...

Jag åker till ridhus ca 2 ggr per vecka och där träffar man ju folk. På helgerna åker jag på tävlingar och träffar folk. Sedan har jag min jätteduktiga stalltjej som kommer ut. då har jag oftast en hästledig dag men ibland rider vi tillsammans.

Sedan har jag grannar som också har hästar och träffas också ibland.

Precis, det räcker att läsa lite i den här tråden så inser man varför många vill hålla sig för sig själva.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=717102

Fast själv har jag litet stall (4 boxar) men hyr ut 3 av dem just för att få sällskap. Men då försöker jag också ha överseende med att alla inte är lika....

jaghar eget,med ekonomibyggnader,och jag vill aldrig,aldrig mer stå uppstallad med andra.
här har jag koll på maskstatus på betena,vet vilka som går förbi,bestämmer själv,ochjag sakna inte andra ett dugg

jag är ju där för att umgås med mina hästar,människorvänner har sin tid,jag vill ge min odelade tidtill mina hästar närjagkan.

Jag tänkte på den här tråden när jag stod SJÄLV idag och mockade.
JA JAG HATAR ENSAMHETEN!!!

Det är inte mitt stall, men jag har hästen och stallägarens två ponnysar där. Stallägaren själv är aldrig i stallet. Så jag är alltid själv.

Rider ut själv, mockar, smörjer,fodrar till och med vårstädar själv. Tömmer tre boxar med bädd SJÄLV på våren! :mad:

Men nu har jag i planerna att flytta till ett annat stall. Får se hur det blir, jag kommer väl inse att jag lider av socialfobi eller nått efter dessa år ensam! ;) :P

Så ja, jag avskyr att vara själv!!

Jag har numera eget stall och jag STORMTRIVS!!!:bump:
Ingen som tjatar på en,ingen som gnäller,ingen som anmärker på saker o ting, det tisslas o tasslas inte,ingen som tar ens hö/kraftfoder,ingen som lägger sig i om man har täcke eller inte på hästen,ingen som håller koll på vilka tider man är hos hästen osv. och jag har ingen o reta mig på!:)
Jag har möjligheter att hyra ut boxar om ja så skulle vilja framöver men dte kommer inte att ske.Visst det skulle bli en liten inkomst kanske men det är knappt värt det. Flera har redan frågat mig om jag kan tänka mig att hyra in dom men NEJ tack!
Jag vill va själv,rå om mig själv + att min lilla arab trivs i ett litet stall.

Den ända inhyrning jag känner för i dagsläget är ett hbl.Och henne sköter jag ju helt själv så det blir inget rännande i stallet;)

Jag ride gärna själv men ibland kan det va skönt att ha nån o prata lite häst me så det kan jag sakna, men vill jag ha ridkompis kanjag fråga grannen..

Nu har jag undrat jättelänge, varför det är så många här i landet som har egna stall för sisådär två till tre egna hästar. Jag skulle nämnligen dö av tristess i bristen på ridsällskap. Och att man dessutom får sköta allt själv.

Känner inte ni er extremt ensamma, och är inte det lite tråkigt? :eek:

Lollo

Haha, nae du, men så har vi ju bara "hundarna" (läs; minishettisarna) hemma för att vi kan ha dem i trädgården:) Både mamma, jag o syrran rider större hästar i ett närliggande stall, men våra egna små gullungar är det jätteskönt att ha nära!!

Och det där att man får sköta allt själv tror jag många tillslut börjar längta efter, efter att ha delat stall i en massa år med andra människor som alla vill o tycker olika saker blir man lätt trött;)

/EnWisa

Jag saknar inte ridsällskap, när jag rider vill jag rida och inte snacka.

Där kan jag väl hålla med lite. När jag rider dressyr vill jag helst inte snacka. Om jag inte har en tränare på marken. Men när jag rider ut, då vill jag snacka som tusan. Och när man är i stallet. Till exempel när man mockar, borstar och så. Sedan så känner ju jag behovet av att alltid ha någon att fråga om det är något, någon som är bättre och kan mer.

Jag tänkte på den här tråden när jag stod SJÄLV idag och mockade.
JA JAG HATAR ENSAMHETEN!!!

Det är inte mitt stall, men jag har hästen och stallägarens två ponnysar där. Stallägaren själv är aldrig i stallet. Så jag är alltid själv.

Rider ut själv, mockar, smörjer,fodrar till och med vårstädar själv. Tömmer tre boxar med bädd SJÄLV på våren! :mad:

Men nu har jag i planerna att flytta till ett annat stall. Får se hur det blir, jag kommer väl inse att jag lider av socialfobi eller nått efter dessa år ensam! ;) :P

Så ja, jag avskyr att vara själv!!

JA ELLERHUR! :bow:
jag är precis likadan. Jag önskar mig någon jättebra ridkompis i julklapp som jag kan rida ut med hela tiden. Jag ska tom ta med mig en tjej från tyskagruppen till stallet imorgon, har fixat en lånehäst åt henne osv. Hahaha!;)
Snacka om desperat!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 265
Senast: MML
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 686
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka