Alla med eget stall?

Sv: Alla med eget stall?

Har äntligen blivit hästgårdsägare med pållarna utanför köksfönstret. Har också några inhysingar. Snälla hästar och helt underbara familjer!! Nu har jag och dottern både sällskap och inspiration. Det byts tips och erfarenheter, alla hjälps åt och jag har äntligen fått en medryttare som kan hjälpa mig när tiden inte räcker till. Dessutom gillar hon att hoppa, så att hästen får komma ut och tävla lite, så han är helnöjd! Känner jag att jag vill vara ensam i stallet går jag ut på morgonen, vill jag ha sällskap kan jag kila ut på eftermiddagen när alla är här. Och ska jag åka bort så finns här flera i stallet som kan sköta hästarna under tiden!

Nu har jag undrat jättelänge, varför det är så många här i landet som har egna stall för sisådär två till tre egna hästar. Jag skulle nämnligen dö av tristess i bristen på ridsällskap. Och att man dessutom får sköta allt själv.

Känner inte ni er extremt ensamma, och är inte det lite tråkigt? :eek:

Lollo

Jag tycker det är jätteskönt! :) Kan ju bero på att jag är en ensamvarg så jag trivs att vara själv med pållarna. Men sen så har jag kompisar i närheten som åxå har hästar, så när jag känner för att t.ex rida ut med nån så brukar det inte vara så svårt att få med sig någon :D
Men nog skulle det vara betydligt jobbigare om jag var tvungen att göra allt själv..:crazy: men som tur är så har jag en underbar pappa som oftast tar ut hästarna på morgonen, iaf alltid när jag jobbar eller går skola eller så.. (han har eget företag på gården så han är alltid hemma)

joo, blir sjukt ensamt, men det är billigast & enklast.

Detsamma, det är så sköönt att rida och pyssla i stallet själv! :D

Nu har jag ju inte eget stall men hästen går på lösdrift och jag är den enda som dagligen går dit och tittar till/rider min häst. Står på ett stuteri med en massa shettisar men det är ju bara en person som ser efter dom och han rider inte.

Men ja, man saknar ju sällskap då och då faktiskt. Har tidigare stått i underbara stall (och har möjligheten att göra det igen med en gammal stallkompis om jag bara bestämmer mej) och alla har rått om sej själva och hjälp till om det har behövts. Sällskap har man även kunnat få om någon annan skulle rida ut samtidigt men man kan lika gärna rida själv.

Numera så har jag varit ensam i 2år. Mamma och hunden har följt med då och då och ibland har någon kompis tagit ut en shettis men annars är man helt själv. Inte alltid så roligt om man har en unghäst och den sociala kontakten blir det inte mycket av (har dåligt med kompisar iövrigt). Så jag funderar starkt på att stalla in henne i höst just för att få sällskap då och då

Jag har ett stall med 3 boxar (där det står 2 hästar) båda mina.
Och jag tycler det är det ärså skönt!
Rider när jag vill, hur jag vill och var jag vill.
Ibland så rider jag ut tillsammans med en annan tjej i byn.
men det blir inte så ofta.
Utan då lastar vi ofta hästarna och far och tränar tillsammans,annars far jag ofta och tränar själv också..

Jag älskar mitt lilla stall på landet :love:

Tycker att det är jätteskönt att få komma ut till stallet och vara själv.
Man rensar tankarna väldigt bra där.
Har ett stall på mina föräldrars gård, med 2 hästar i.
Vill jag ha sällskap att rida ut finns det alltid nån som ska ut och rida i byn. Men det är ju inte helt fel att rida ut i skogen nån gång själv heller.

Tycker att det är otroligt skönt med eget stall. Man får bestämma allt själv, ingen som ifrågasätter varför man gör si och så hela tiden, slipper en massa tjaffs om olika saker, man har alltid sina grejer på den plats man lämnat dom mm finns många fördelar tycker jag. Sen är det klart att det även finns fördelar med att ha hästen inackorderad! Jag trivs dock (och hästarna oxå för den delen) trivs väldigt bra i eget stall!

Kunde inte ha sagt det bättre själv :D

Dessutom tycker jag det är väldigt skönt att just får rida SJÄLV. Bestämma helt och hållet vart jag ska rida, när och i vilket tempo :angel:.

Vill jag träffa kompisar för lite hästsnack så är det bara att åka till något av deras stall och umgås ett tag.

Dessutom upplever jag att det är MINDRE jobb med mina 2 pållar och mitt lilla stall, än vad det var för mig att stå i ett kollektivstall med 6 hästar, med allt vad det innebar med pass och arbetsdagar osv. Framför allt är jag HEMMA mycket mera :)

Är inte helt sjävl heller :angel: Maken hjälper mig jättemycket med de tunga jobben som att släpa hö, spån, slå i stolp, fodra när jag inte är hemma osv.

/Lizzie

Nu har jag undrat jättelänge, varför det är så många här i landet som har egna stall för sisådär två till tre egna hästar. Jag skulle nämnligen dö av tristess i bristen på ridsällskap. Och att man dessutom får sköta allt själv.

Känner inte ni er extremt ensamma, och är inte det lite tråkigt? :eek:

Lollo

Oftast är det väldigt skönt när man har eget stall. Det finns ju både för- och nackdelar. Nu i sommar har jag dock en kompis här med sin häst. Kul med lite variering ;)

Fördelar
Ingen ifrågasätter
Ingen tar saker
Inga jobbiga hästmänniskor
Tyst och lugnt

Nackdelar
Tyst:p
Ingen att fråga om råd
Ingen att rida med (förutom med mamma:rofl:)

ibland är det skönt ibland INTE här i byn har alla samma egnastall så vi rider och möter varandra men jag vill hellre ha i ett stort stall men på sommaren så brukar tex en dacke (en kompis ponny) komma till vårat stall och så står han där några dagar och tvärt om

en gång så skulle jag ch stina vara med varandra och då red jag dit på fridolf(min) och så fick ghan stå där med hennes ponny medans vi var med varandra (det kanske bara var 3 timmar)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 265
Senast: MML
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 686
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka