Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Som en del andra fd. travare så är min häst stel på vänster och vill gå högerställd. Brukar gå slalom runt tunnor, som barrelrace fast...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: majabergman
·
T
Träning Har ett shettis sto på 10år som jag mest av allt skulle vilja köra. När hon var 5år var det en som skulle hjälpa mej att köra in henne...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: Tjalfe
·
Träning Undrar över en sak, hur många meters avstånd ska man lämna mellan hagen och grannens tomtgräns? Någon som vet? Sen undrar jag om det...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: Masse
·
E
Träning Jag använder rutinmässigt martingal på min häst när jag rider ut. Skälet är att han när han kan börja kasta med huvudet när han blir...
Svar
16
· Visningar
2 048
Senast: mackan
·
Träning Ska jag ta den chansen? Det är en 4-årig varmblodsvalack som räddades från att bli skjuten som 2-åring. Han stod då i en igenspikad box...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 863
Senast: Skogstokig
·
Träning Jag funderar på att ta bort mellanväggen mellan mina båda boxar + ta upp en gammal dörr på baksidan som leder ut i hagen. Mitt varmblod...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: Bellatrix
·
R
Träning Har ett ranglågt sto med månadsgammalt föl. Har släppt in ett annat sto (högt i rang) till dem som beter sig som en häst borde...
Svar
2
· Visningar
989
Senast: Rutsie
·
D
Träning hej jag undrar om någon har ett nr till någon seriös pratare då jag har problem men min häst som jag haft sedan födseln. jag har...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 649
Senast: Anemonia
·
Träning De är så att jag har en fullblodsvalack som svettas väldigt mycket och har suttit i tankarna nu och tänkt att jags ka klippa honom...
Svar
7
· Visningar
941
Senast: mackan
·
Träning igår såg jag en ganska cool grej som jag inte trodde var möjligt innan: tre hingstar (3, 6 och 11 år) gick ihop i samma hage. alla var...
Svar
11
· Visningar
2 327
Senast: Alazan
·
Träning Eftersom dessa två ämnen in princip handlar om samma sak anser jag att det återigen är dags att de diskuteras på ett och samma forum...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: boella
·
C
Träning Hej! Jag har aldrig hållt på med NH men tycker det verkar väldigt intressant och skulle vilja börja lite försiktigt. Jag har ett sv hbl...
Svar
7
· Visningar
1 160
Senast: scesar
·
Ridning Har precis köpt ett nytt bett till pållen, en stång med S-skänklar. jag har tidigare haft ett stångbett med raka skänklar... och nu...
2
Svar
32
· Visningar
1 954
Senast: suberdoo
·
Träning Kan man ha en hingst men en valack? Kommer hingsten att strida med valacken eller försöka betäcka?
Svar
15
· Visningar
1 214
M
Träning Har en dotter på snart 8 år, hon har en b-ponny, har gått jättebra för dom hela tiden fram till för två veckor sedan då min tjej ramlade...
Svar
12
· Visningar
1 371
Senast: Bluefish
·
C
Träning Hej! En kompis jag vet har sin häst i vårat stall hemma hos mig. Hennes häst är mkt hård i munnen, och jag ser hur hon rycker, sliter...
Svar
13
· Visningar
1 191
Senast: Elviramax
·
C
Ridning Min häst går i en jättefin form i både skritt oh i trav, men när vi kommer till galoppen så får vi problem. Hon vill aldrig söka sig...
Svar
10
· Visningar
1 057
Senast: fio
·
C
Träning Min häst går i en jättefin form i både skritt oh i trav, men när vi kommer till galoppen så får vi problem. Hon vill aldrig söka sig...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: Ellyne
·
F
Träning Hej Hej :D När jag galloperar med mitt sto i paddock och försöker få henne att arbeta under sig. så ibland så drar hon tyglarna ur...
Svar
12
· Visningar
1 135
Senast: Eivor
·
I
Träning Har en 5-årig valack som har blivit tokig tror jag. Har fått hem 2 st andra hästar på sommarbete. Min kille går tillsammans med ett...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: Isa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix