Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Vore ju faktiskt jättekul att lära pållen det.. Hur går man tillväga och hur lång tid tar det ungefär innan man får till den? Funkar...
Svar
15
· Visningar
1 796
Senast: Zahlo
·
E
Träning Hur mycket spån behöver man lägga in i transporten för att hästen ska våga kissa? Jag ska ut på min första långkörning på fredag (tack...
2
Svar
27
· Visningar
2 822
Senast: boccia
·
F
Träning jag behöver lite hjälp av er erfarna bukemänniskor ;) Hur ska jag lära min lilla pålle galoppskänklen? Det är så att galoppfattningen...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: Jeeves
·
G
Träning Ja, som rubriken lyder. Detta behöver min islänning lära sig. Hur gör ni på bästa sätt för att lära era hästar detta? Gauti är 9 år och...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: Gauti
·
T
  • Låst
Ridning Jag har precis blivit intresserad av att börja lite smått med AR, mest för att jag vill att min häst ska trampa under sig bättre och få...
Svar
5
· Visningar
888
Senast: IngelaH
·
D
Träning Hejsan!:) Jag är en 16årig kille som har ridit i ca 4 år sammanlagt, har även praoat o sommarjobbat på täby galopp. jag funderar på att...
Svar
16
· Visningar
1 465
Senast: D_ennis
·
M
Träning Hej! Nu är det såhär att min "sommarhäst" har börjat bli lite väl rund runt magen.. Jag har inte ridit honom regelbundet, alltså...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: LinnéaL
·
E
Träning Hejsan alla! Jag undrar hur lång tid det tar för er och också hur (buss, bil osv)? ni tar er till era respektive stall och hästar...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 676
Senast: Myzan87
·
Träning den vägskylten som finns som är gul med röd kant och ett streck löver en svarthäst med ryttare.. en förbud att rida skylt... visste ni...
Svar
14
· Visningar
1 932
Senast: Kira
·
F
Ridning En del av er minns den lååånga fyrtakts galopptråden - startad av Schameless tror jag. En del med fasa och andra med fniss:angel...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 821
Senast: Zahlo
·
Träning Hur har ni det i stallen runt om i Sverige, har ni rida-ut-sällskap? Jag står som enda privathästägare på en ridskola för tillfället och...
Svar
18
· Visningar
1 174
Senast: Piraja
·
Träning Efter lååång väntan, mycket nervositet och massor av pyssel med allt som hör till har vår lilla hingst landat. Han föddes i torsdags...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: Pettsson
·
Träning Har förstått att det i detta forum finns gott om förespråkare till lösdrift men jag skulle gärna vilja se lite olika åsikter detta. Med...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 986
Senast: Nicke
·
Träning Videorna visar vad "NH" kan resuktera i, samt även steg för steg utveckling. Jag kommer posta fler videor, när de är klara...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Koltinna
·
E
Ridning Hej, jag har starka funderingar på att skaffa häst igen och då jag precis hann börja med inkörningen och akademiska utbildningen av...
Svar
14
· Visningar
1 313
Senast: Gast
·
Träning Jag är ny på Bukefalos och blev väldigt tveksam när jag läste alla nålade trådar på NHsidan. Verkar som om det varit mycket strul... Så...
Svar
3
· Visningar
691
Senast: skuggi
·
Träning Hej allihop, Har blivit tillfrågad att rida en bråkig ponny ca 1-2 dagar i veckan under en kort period då den slänger av sina ryttare...
Svar
7
· Visningar
2 163
Senast: murran
·
T
Träning Hej! Nu har jag ridit min lilla nordsvensk Tova ett tag och det är dags att börja hoppa:bump: . Jag har skrittat och travat henne på...
Svar
6
· Visningar
1 209
Senast: lata_ungen
·
P
Träning Hej! Har en 12årig häst som ryggar till och från under ridpasset. Det första man hoppar upp så ryggar han för att försöka få av en men...
Svar
11
· Visningar
2 037
Senast: cristobal
·
Träning Jag har jävla problem som jag måste ta itu med. En häst i stallet där jag hjälper till (travstall) är extremt argsint. Idag när jag...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits