J
Jenny
Sv: jag har chansen att FÅ en "problemhäst"
Hur gick det??
Blev det någon häst??
/ Jenny!!
Hur gick det??
Blev det någon häst??
/ Jenny!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gick det??
Blev det någon häst??
/ Jenny!!
Och varför råkar travhästar mer illa ut än alla andra raser om jag får fråga? Isåfall så råkar de värre ut när de säljs som " ridhästar "
Mvh Natalie som jobbar i travstall 7 dagar i veckan!
Men nu hänger jag inte med? vad hände med den där loppan du hade bestämt dig för att köpa?
Ska jag ta den chansen?
Det är en 4-årig varmblodsvalack som räddades från att bli skjuten som 2-åring. Han stod då i en igenspikad box under flera månader.
Han behöver få mer förtroende för människan, han tror att allt är farligt typ.
Han är jättebakskygg och kan sparkas. Står inte still för fem öre i stallgången. Man kan inte ta på honom grimman i hagen, man får lägga grimskaftet runt halsen och ta på grimman i stallet. Man kan inte pyssla om honom i boxen då vänder han baken till och kickar. Han accepterar att man kratsar bakhovarna och att man spänner bensnörena på täcket vid sidan av honom.
Han är inte inriden och inte inkörd, tyvärr frysmärkt...
Inte sadelvan, men han är tömkörd iaf och det gick visst bra.
Han har pass och full stam. Inte vaccinerad.
Det finns säkert mer att berätta om denna märkliga häst, men det här var väl lite iaf.
Om ni har några råd om hur, och om det överhuvudtaget går att få son på en sån här häst, så fram med alla ideer.
Jag vill ha en häst som jag kan växa ihop med och ha kul med. Men vet inte om han är den rätta.
Jag har hjälp av en westerntränare som utövar NH om det skulle behövas, och det behövs nog mycket hjälp med honom skulle jag tro.
Haha, ja detta är en jättegammal tråd om en travare som skulle skänkas bort, men han var för osäker, står lite längre upp.. Loppan ska jag köpa Hon kommer på onsdag Imorrn ska hon besiktas och jag håller tummarna för att hon går igenom, men det gör hon.