jag har chansen att FÅ en "problemhäst"

Sv: jag har chansen att FÅ en "problemhäst"

Tänk dig för!!!
Jag vill visserligen också ha hand om problem hästar, men du måste vara såå lugn och ha tålamod osm fan! va aldrig ensamn med hästen i början tex i hagen mm. För en häst som blivit illa behandlad av andra kan vara rädd och tar till flygt eller attack!
Men försök absolut om du har den tiden och pengar som behövs!

Läsa hela tråden kanske :angel: :D

Ts, vad är det för häst du hittat nu då? Berätta allt!:)

Jo det är ett 3-årigt sto, hbl/welsh.
Det finns trådar om henne inne på Gnägg med bilder o så.

Jag säger som de andra; det kommer kosta pengar, tid, etc etc.
Du kommer bli gråhårig i förtid och du kommer vara storkonsument att Apotekets tålamodskräm i familjepack. :D
MEN, du har gett hästen en andra chans och du kommer med största sannolikhet lära dig otroligt mycket på vägen, även om det nu skulle misslyckas.
Många hade nog tagit hästen utan att ens fundera över saken eller be om hjälp. :crazy:
Jag tror det är viktigt att kunna be om hjälp när det behövs.
Lyckat till om du bestämmer dig för att ta hästen. :bow:

:bow::bow: håller med!

Jag tror att det går att få fram en kanonhäst ur den :)
Men som många redan sagt så kommer det att kosta blod, svett och tårar.. Och det finns ju inga garantier för att det kommer att lyckas.
Men jag tycker definitivt att den är värd en chans! Och känner du för att ge den det så Go For It!! :bump::D

Lycka till!

hmmm.. såg precis att jag missat att du inte tog pållen.. :o
Men men, det var säkert ett klokt beslut i vilket fall som helst.

Lycka till med hästletandet! :)

Liknande trådar

Hästhantering Hjälp! Jag behöver råd! Jag blir galen på min häst dagar som denna!! Min häst är en ouppfostrad 8-årig fd travare, som de senaste...
Svar
14
· Visningar
1 935
Senast: _Isa_
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 534
Senast: scizofren
·
M
Hästvård Jag behöver hjälp! Köpte vår ponny för ca 10 månader sedan. Hon är väldigt svår att rida och till en början tänkte jag att allt kommer...
2
Svar
23
· Visningar
2 183
Senast: cajsa
·
Träning Jaha, nu har vi börjat få problem igen. Hovslagaren är efter den senaste halvt misslyckade skoningen inte längre så sugen på att verka...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 550
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar