Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Jag ska vara ansvarig för en caprillitävling (klubbnivå) i höst och kan knappt vänta med att börjas planera :D Ni som har ridit...
Svar
15
· Visningar
5 905
M
Träning Hej jag ska åka på ridläger på måndag och vara där i 3 dagar.Det är ett islandshäst läger och jag undrar om det är någon som har lite...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Annna_91
·
Ridning /Omstartad av moderator, då ursprungstråden till viss del tappat tråden :bow:.
Svar
7
· Visningar
1 199
Senast: Ökenvind
·
Träning Jag har fått hem ett litet ettårigt arabsto. När vi skulle hämta henne hos förra ägaren tog det 1,5 timme att få tag i henne i boxen...
Svar
19
· Visningar
1 257
Senast: sissu
·
M
Träning hej! jag har en 12 årig valack som inte kan stå still när jag ska hoppa upp. Jag har provat de saker jag kan komma på för att få honnom...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: Mutafarij
·
T
Träning Jag har en häst som växt ur sadeln, kan man rida barbacka hela tiden?Tänkt på att köpa "barbacka sits" som är en gjord som man spänner...
Svar
15
· Visningar
1 892
Senast: Yrja
·
I
Träning Någon som har något bra tips om att bygga upp konditionen förutom tempoväxlingar ? :bump: Skulle behöva några tips :)
Svar
14
· Visningar
991
Senast: Igelkottee_
·
C
Träning Jag är en hoppryttare ut i fingertopparna men skulle behöva hjälp med dressyren. Jag har en femårig valack som jag red in som sen...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Carino mi Amor
·
Ridning Bilderna är utklippta ur filmerna, som jag visade på gnägg då månadsskiftet april - maj. :bow: Eftersom jag med min sits, pga...
Svar
16
· Visningar
1 766
Senast: IngelaH
·
J
Träning Hej! Har i dagarna fått hem en ny häst och mitt problem är att han är van att stå i box och bli iordninggjord, där går det att binda...
Svar
3
· Visningar
1 093
Senast: Hansi
·
I
Träning Brukar longera min shettis, och har börjat ha lite inspänning på honom. Har vanliga inspänningstyglar med gummiringar. Grejen är den...
Svar
6
· Visningar
859
Senast: lillsyrran
·
Ridning Ska börja rida en problemponny några dagar i veckan eftersom den slänger av småtjejerna som har den och den saknar en hel del i...
Svar
1
· Visningar
734
Senast: Jegra
·
S
Träning Jag har en fundering på det här med att ha en hingst! Jag ångrar nämligen mycket att jag kastrerade min förra häst, han var...
Svar
3
· Visningar
1 389
Senast: Yrja
·
Träning Hur gick det för era 3åringar på treårstestet? Datum och plats? Godkänt Ridprov? Stam och bilder tack! :) Mitt sto e: Bugatti...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 849
Senast: cool_water
·
S
Träning Hej! JAg vill ha tips och råd från dig som råkat ut för liknande saker som jag och tala gärna om hur det gick för dig. JAg har...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: sosk
·
Träning Har en liten fundering angående hur snart man ska rida sin nyinköpta häst...? Har genom åren sett att alla gör olika. Vissa börjar rida...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 526
Senast: angel76
·
  • Låst
Träning http://www.youtube.com/watch?v=uGsOV_eOYXk&mode=related&search= http://www.youtube.com/watch?v=TK4W8w5JKl8&mode=related&search=
6 7 8
Svar
155
· Visningar
9 994
Senast: IngelaH
·
F
Träning Hej, min häst blir väldigt stark och pigg i skogen. I skritt och traven går det ganska bra, även om hon smyg-ökar i traven. Men i...
Svar
14
· Visningar
3 544
Senast: Yamima
·
T
Träning I stallet där jag hyr stallplats, är ett elaggregat kopplat till tråden i hagen, men vi måste stänga av den varje gång vi ska öppna...
Svar
8
· Visningar
1 125
Senast: Yamima
·
T
Träning När jag för ca 1½ år sen sökte efter häst. Så letade jag efter en individ som skulle vara lugn, trygg och inte flyga i luften för minsta...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 526
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar