Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Mina hästar är skogsmullar, vi rider mest runt i skogen och har roligt. P.g.a. sjukdom så kan jag inte rida så mkt som jag önskar :cry...
Svar
4
· Visningar
938
H
Träning Hej Vet att jag läst liknande inlägg på Bukefalos men hittar den inte så jag skriver en ny. Hur stora är ena -06 or halvblod? Och...
Svar
8
· Visningar
949
Senast: dovas
·
M
Träning Drar en kort bakgrundhistoria. Hästen i fråga är en pigg och bockglad häst/ponny. Förra sommaren trillade jag av min häst med buller...
Svar
12
· Visningar
2 210
Senast: moonjumper92
·
C
Träning Någon som har en massa bra förslag på hur man bygger upp muskeler på en unghäst? :-) Ellerja, han är 6 år men mer som 3½ - 4 i...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: careblomman
·
E
Träning Svarade på en annons ang. medryttarhäst (kallblodstravare som går på travet fortf, ägarna vill att han blir riden också som variation)...
Svar
12
· Visningar
1 060
Senast: Eccentric
·
P
Träning :crazy:Idag hände något lite otrevligt:crazy: Jag var ut i skog och mark med vår 5-år gamla fjordvalack.Med min dotter på...
Svar
11
· Visningar
1 116
Senast: trav
·
Träning Hej allihop, idag skulle jag jobba med min lillflicka på marken, utrustningen var repgrimma, rep och spö. Har tidigare jobbat henne...
Svar
11
· Visningar
973
Senast: Rikkan
·
P
Träning jag har lite problem.. Våran ridskola hyr ut hästar på sommaren i 1månad. Jag ville ha min älsklings häst som jag ridit snart i tre år...
Svar
5
· Visningar
1 163
Senast: Annna_91
·
J
Träning Jag hade tänkt lämna ut min häst på foder, hur ska man göra då??Var hittar man ett foderavtal?? Vad är det viktigaste att tänka på...
Svar
2
· Visningar
1 695
Senast: dovas
·
Z
Träning För alla hästens delar (Tex. Nacke "lår" m.m.) Skriv , Skriv , Skriv alla övningar ni har ! Och glöm inte att skriva vilken...
2
Svar
38
· Visningar
6 600
Senast: mjauen
·
P
Träning Har ni några roliga tips på hur man kan träna upp bärigheten hos hästen i galoppen. Min häst är lite stressad utav sig och trippar...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: saffran
·
Ridning Vore ju faktiskt jättekul att lära pållen det.. Hur går man tillväga och hur lång tid tar det ungefär innan man får till den? Funkar...
Svar
15
· Visningar
1 798
Senast: Zahlo
·
E
Träning Hur mycket spån behöver man lägga in i transporten för att hästen ska våga kissa? Jag ska ut på min första långkörning på fredag (tack...
2
Svar
27
· Visningar
2 823
Senast: boccia
·
F
Träning jag behöver lite hjälp av er erfarna bukemänniskor ;) Hur ska jag lära min lilla pålle galoppskänklen? Det är så att galoppfattningen...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: Jeeves
·
G
Träning Ja, som rubriken lyder. Detta behöver min islänning lära sig. Hur gör ni på bästa sätt för att lära era hästar detta? Gauti är 9 år och...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: Gauti
·
T
  • Låst
Ridning Jag har precis blivit intresserad av att börja lite smått med AR, mest för att jag vill att min häst ska trampa under sig bättre och få...
Svar
5
· Visningar
890
Senast: IngelaH
·
D
Träning Hejsan!:) Jag är en 16årig kille som har ridit i ca 4 år sammanlagt, har även praoat o sommarjobbat på täby galopp. jag funderar på att...
Svar
16
· Visningar
1 466
Senast: D_ennis
·
M
Träning Hej! Nu är det såhär att min "sommarhäst" har börjat bli lite väl rund runt magen.. Jag har inte ridit honom regelbundet, alltså...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: LinnéaL
·
E
Träning Hejsan alla! Jag undrar hur lång tid det tar för er och också hur (buss, bil osv)? ni tar er till era respektive stall och hästar...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 676
Senast: Myzan87
·
Träning den vägskylten som finns som är gul med röd kant och ett streck löver en svarthäst med ryttare.. en förbud att rida skylt... visste ni...
Svar
14
· Visningar
1 932
Senast: Kira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix