Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Nu ska jag börja sätta igång hästen efter att den har fått vila efter skada + sommarvila. Hur ska ja lättast börja och hur fort törs...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: tenesie
·
Träning Jag kommer att få hem en häst som är ganska omusklad och inte i kalaskondition, men det kommer jag ju bygga upp tids nog. Det är bara...
Svar
9
· Visningar
3 770
Senast: lillaana
·
V
Träning Min häst tappar skor ganska ofta, han blir sällan öm och därför brukar jag kunna rida lite lugnt. I tisdags tappade han vänster framsko...
Svar
2
· Visningar
2 366
Senast: Bison
·
T
Träning Kan man ha en rädsla för ridning och bråkiga hästar men ändå vara hästägare och få det att fungera? Som många vet har jag inte haft...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 959
Senast: Zab
·
M
Träning Har fått ett erbjudande om att tinga på ett frieserföl. Har träffat både hingsten och den blivande modern. Båda var lugna som filbunkar...
Svar
6
· Visningar
1 251
·
C
Träning Hur håller man händerna/fingrarna vid "två tyglar"? Finns det bild, eller bra förklaring? :D Är bara nyfiken.
Svar
6
· Visningar
815
Senast: bigganl
·
F
Träning Kan man ha helt olika storlek på hingstar som går ihop? Dvs kan en stor halvblods-åring gå med en liten ponnyåring? Eller blir...
Svar
6
· Visningar
961
·
C
Träning Hejsan allihoppa! Jag har en fråga... ...jag har INGEN aning om hur man får hästen i riktigt stadig form... asså jag vet ju grunderna...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: Ellyne
·
M
Träning Gissar på att jag lagt tråden rätt, annars får den flyttas. Ska iväg med min häst i sommar, ca 13 mil (?) och en vän ska ha med sig...
2
Svar
32
· Visningar
3 980
Senast: lillamy73
·
R
Träning Jag är så himla trött på att behöva sitta uppe sena kvällar för att få se en glimt ridsport i TV. Vi är den näst största sporten i...
2
Svar
37
· Visningar
2 379
Senast: quintess
·
Träning Vad gör man när hästen blirhelt galen av alla bromsar och getingar å allt vad det är? Visst förstår jag att det e jobbigt med massa...
Svar
6
· Visningar
1 062
B
Träning när jag har gjort iordning min ponny för att rida och jag leder ut henne ur stallet så ser det ut som hon haltar på vänster fram, ALLTID...
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: Bellson_
·
Träning Jag har en egen ettåring och en på foder över sommaren. Vad är normalt beteende för en ettåring? Och i vilka åldrar cirka kan man vänta...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Ravishing
·
I
Träning På ett stall som jag kanske ska stå på måste man ta in sin häst från hagen i träns om man inte står som ägare på den. Om man äger en...
Svar
19
· Visningar
1 332
Senast: ASKAPLASKA
·
H
Träning Jag är fodervärd och det är alltså första gången jag har helt ansvar för en häst som dessutom går ute dygnet runt. Hur brukar ni...
Svar
9
· Visningar
1 273
Senast: Hansi
·
M
Träning Hejsan, Den här frågan är mest riktad till de "vuxna" som har egen häst, jobb, familj (i ngn form): Hur har ni tid och råd...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 105
Senast: TwiggyM
·
Träning får jag höra nu... Blir unghingstar som gått bete m andra hingstar trevligare att hantera sen - även som valacker? Vad är era...
Svar
18
· Visningar
3 435
Senast: skaraborg
·
H
Träning Min foderhäst, som jag tillika har varit medryttare på sen början av året är en jättemysig häst - när han inte blir knäpp. I går var ett...
Svar
4
· Visningar
1 111
Senast: Himitsu
·
F
Träning Efter sommaren så ska min häst få börja vänja sig vid bett. Hur gör ni? Sätter ni in bettet direkt i munnen, låter hästen mala runt det...
Svar
16
· Visningar
1 728
R
Träning Yes, köpte ny häst för några veckor sedan. för tillfället är det sommarbete som gäller för henne, så än så länge har jag inte kunnat...
Svar
6
· Visningar
907
Senast: Mish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama