Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Hej! Har i dagarna fått hem en ny häst och mitt problem är att han är van att stå i box och bli iordninggjord, där går det att binda...
Svar
3
· Visningar
1 093
Senast: Hansi
·
I
Träning Brukar longera min shettis, och har börjat ha lite inspänning på honom. Har vanliga inspänningstyglar med gummiringar. Grejen är den...
Svar
6
· Visningar
859
Senast: lillsyrran
·
Ridning Ska börja rida en problemponny några dagar i veckan eftersom den slänger av småtjejerna som har den och den saknar en hel del i...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Jegra
·
S
Träning Jag har en fundering på det här med att ha en hingst! Jag ångrar nämligen mycket att jag kastrerade min förra häst, han var...
Svar
3
· Visningar
1 389
Senast: Yrja
·
Träning Hur gick det för era 3åringar på treårstestet? Datum och plats? Godkänt Ridprov? Stam och bilder tack! :) Mitt sto e: Bugatti...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 849
Senast: cool_water
·
S
Träning Hej! JAg vill ha tips och råd från dig som råkat ut för liknande saker som jag och tala gärna om hur det gick för dig. JAg har...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: sosk
·
Träning Har en liten fundering angående hur snart man ska rida sin nyinköpta häst...? Har genom åren sett att alla gör olika. Vissa börjar rida...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 527
Senast: angel76
·
  • Låst
Träning http://www.youtube.com/watch?v=uGsOV_eOYXk&mode=related&search= http://www.youtube.com/watch?v=TK4W8w5JKl8&mode=related&search=
6 7 8
Svar
155
· Visningar
10 001
Senast: IngelaH
·
F
Träning Hej, min häst blir väldigt stark och pigg i skogen. I skritt och traven går det ganska bra, även om hon smyg-ökar i traven. Men i...
Svar
14
· Visningar
3 579
Senast: Yamima
·
T
Träning I stallet där jag hyr stallplats, är ett elaggregat kopplat till tråden i hagen, men vi måste stänga av den varje gång vi ska öppna...
Svar
8
· Visningar
1 125
Senast: Yamima
·
T
Träning När jag för ca 1½ år sen sökte efter häst. Så letade jag efter en individ som skulle vara lugn, trygg och inte flyga i luften för minsta...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 537
Senast: fjordtokan
·
M
Träning Har ni några tips hur man får bort en tjock och bukig magen på min 17 åriga ponny?:d
Svar
1
· Visningar
774
Senast: bigganl
·
S
Träning Är det någon som skulle kunna berätta hur man ska gå till väga? Går det att förklara på något bra sätt? :love: Av det jag vet så ska...
Svar
12
· Visningar
1 324
Senast: SusieQ
·
S
Träning jag håller på och lasttränar min 3,5 åring, och jag har ett boggiesläp med fronturlastning för 1 häst. Det jag gjort hittills, gått in...
Svar
15
· Visningar
1 397
Senast: mackan
·
B
Ridning Var på kurs med min "bebis", tänke att jag ville ha med henne en gång så jag VET att vi börjar rätt. Vi hade alltså eg inte gjort mycket...
Svar
13
· Visningar
1 727
Senast: Pepa75
·
B
Träning Läste i nya numret av Hästfynd om dessa slakttransporter. En häst som säljs i tex Sverige för 5000 spänn är värd ca 20 000 på slakteriet...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 774
Senast: Invinciblestables
·
B
Träning Jag ska betäcka mitt sto nästa sommar , tänkte göra det i juni så hon fölar när man har dom inne på natten sen ... sen hade jag tänkt...
Svar
9
· Visningar
864
Senast: Fina
·
S
Träning Behöver lite råd och uppmuntran kanske här. Har varit väldigt mkt senaste tiden här känns inte som om jag har hunnit med. * De har...
Svar
5
· Visningar
1 678
Senast: smultronglass
·
L
Träning hästskrälle. Alltså Jag säger inte att jag är bäst på att rida men itne sämst heller, ligger nog ganska lagom. Men nu sista tiden har...
Svar
14
· Visningar
1 078
Senast: aztro
·
M
Träning Vad har ni för tips/erfarenheter att få upp hästens styrka och kondition till topp?
Svar
3
· Visningar
944
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka