Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning Jag är så himla trött på att behöva sitta uppe sena kvällar för att få se en glimt ridsport i TV. Vi är den näst största sporten i...
2
Svar
37
· Visningar
2 379
Senast: quintess
·
Träning Vad gör man när hästen blirhelt galen av alla bromsar och getingar å allt vad det är? Visst förstår jag att det e jobbigt med massa...
Svar
6
· Visningar
1 062
B
Träning när jag har gjort iordning min ponny för att rida och jag leder ut henne ur stallet så ser det ut som hon haltar på vänster fram, ALLTID...
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: Bellson_
·
Träning Jag har en egen ettåring och en på foder över sommaren. Vad är normalt beteende för en ettåring? Och i vilka åldrar cirka kan man vänta...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Ravishing
·
I
Träning På ett stall som jag kanske ska stå på måste man ta in sin häst från hagen i träns om man inte står som ägare på den. Om man äger en...
Svar
19
· Visningar
1 333
Senast: ASKAPLASKA
·
H
Träning Jag är fodervärd och det är alltså första gången jag har helt ansvar för en häst som dessutom går ute dygnet runt. Hur brukar ni...
Svar
9
· Visningar
1 273
Senast: Hansi
·
M
Träning Hejsan, Den här frågan är mest riktad till de "vuxna" som har egen häst, jobb, familj (i ngn form): Hur har ni tid och råd...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 105
Senast: TwiggyM
·
Träning får jag höra nu... Blir unghingstar som gått bete m andra hingstar trevligare att hantera sen - även som valacker? Vad är era...
Svar
18
· Visningar
3 435
Senast: skaraborg
·
H
Träning Min foderhäst, som jag tillika har varit medryttare på sen början av året är en jättemysig häst - när han inte blir knäpp. I går var ett...
Svar
4
· Visningar
1 111
Senast: Himitsu
·
F
Träning Efter sommaren så ska min häst få börja vänja sig vid bett. Hur gör ni? Sätter ni in bettet direkt i munnen, låter hästen mala runt det...
Svar
16
· Visningar
1 734
R
Träning Yes, köpte ny häst för några veckor sedan. för tillfället är det sommarbete som gäller för henne, så än så länge har jag inte kunnat...
Svar
6
· Visningar
907
Senast: Mish
·
O
Träning Jag läste nyligen en bok om ridning och rädsla och i den stod det att ett bra sätt att förebygga sin rädsla är med kunskap. Att veta hur...
Svar
2
· Visningar
1 134
Senast: Hansi
·
P
Träning För c.a en vecka sen fick jag hem en ny häst. Det är en jättevacker liten tjej på 3år. Hon är toppen att gå ut och gå med och rida ut...
Svar
10
· Visningar
1 203
Senast: Sevlan
·
A
Träning hur långt mellanrum ska man ha mellan bommarna när man 1 travar över bommar, 2 galopperar över bommar 3 när man hoppar? jag vet att det...
Svar
6
· Visningar
1 589
Senast: Linda.B
·
B
Träning Hur gör ni när ni ska börja leda föl i grimma? Har ett föl som jag börjat träna ha grimma på sig och har testat att leda honom en...
Svar
13
· Visningar
7 933
Senast: elle12
·
Träning Det är hur man använder sig utav sin intelligence... Lägger in denna bild för att visa hur en liten skit kan vinna både fysiska och...
Svar
5
· Visningar
1 287
Senast: Sammet
·
Träning Är det någon som provat en sån här? http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/1226 Min häst får täckena sönderbitna av...
Svar
2
· Visningar
1 341
Senast: BeastieBabe
·
U
Träning hur sätter ni grimskaftet i tränset då när ni leder så? i båda bettringarna eller bara i ena? kedja eller vanligt? hur är bäst att...
2
Svar
20
· Visningar
9 021
E
Träning Undrar en sak under en längre tid har jag ridit en häst som man prktiskt taget kan säga att den är min eftersom att det är jag som tar...
Svar
15
· Visningar
1 220
Senast: Emiralda
·
Träning Hej! Hade lektion för en NHtränare i förra veckan. Det var intressant att få göra praktiska övningar från marken för tränare. Tidigare...
Svar
17
· Visningar
1 316
Senast: CoNo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka