Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning en liten fråga bara, när ni är ute och rider..pratar ni med hästen,sjunger ni eller sitter ni helt tysta?? vad är bäst egentligen?
5 6 7
Svar
133
· Visningar
8 185
Senast: flurrizen
·
Träning Jag är helt chockad fortfarande, jag vet inte vart jag ska ta vägen eller göra. Kvällen började så bra med att vi lastade den ena...
Svar
12
· Visningar
1 403
Senast: Masec 97
·
F
Träning Hej Har ni några tips om någon kurs/träning över en helg man kan åka tillsammans med sin häst och för ledarskaps-/kommunikations-...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: northang
·
E
Träning Nu har nya hästen varit hos mig i två veckor. Vi har tagit det väldigt lugnt med henne eftersom hon tidigare inte bytt hem på 11 år, och...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Egonson
·
Träning vart hittade ni eran häst? bekanta annons eller så? Blir tokig på detta har haft annonser ute svarat på annonser osv men de finns juh...
2
Svar
38
· Visningar
6 109
Senast: Suss
·
G
Träning Nu är det så här att min lilla islänning Globban är lite svårfångad i hagen hon vill inte gärna följa med in. Jag har haft henne sedan i...
2
Svar
32
· Visningar
2 375
Senast: skuggi
·
R
Träning Pga skolan har jag ridit min häst lite sporadiskt, så att säga men har nu börjat rida för tränare och vill öka min häst kondition och...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Ellyne
·
J
Träning Hej någon som har några bra tips till min svår lastade:crazy: häst
2 3
Svar
47
· Visningar
5 530
Senast: Fina
·
Träning Sitter och funderar på att ev skaffa en medryttare till min ena pålle så jag blir lite avlastad någon dag i veckan, då jag känner att...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 919
Senast: isafore
·
S
Träning Hej.. har en häst som jag har haft i 3 år nu. Han har hela tiden varit lite speciell och så. Typ när man har honom i stallgången och i...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: Hansi
·
Träning Jag har en grov d ponny som är "trög" eller lite "seg". Han svarar sent på hjälperna (skänklarna) mn är inte heller känslig i munnen...
Svar
15
· Visningar
1 152
Senast: __Stilett__
·
T
Träning Jag ringde precis en hästtransportör utan svar, så jag slänger in en fråga här istället. Tror ni det är nåon idé att transportera en...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: tirnanog
·
E
Träning Funderar lite. Det här med att gå först eller sist på uteritter i grupp. Om du har en häst som är lägst i rang i hagen, säg i en grupp...
2
Svar
25
· Visningar
3 356
Senast: annso80
·
J
Träning Hej! Min fjording är en liten stolle. Varje gång jag rider i paddocken eller hoppar så börjar han bocka, antingen i galoppfattningen...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: Belethien
·
S
Ridning Jag vet att detta inte är en ridkonstfråga, men är det någon som har tips på någon bra hästordbok med de engelska orden uttrycken och...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: IngelaH
·
T
Träning Vi köpte ponny häromveckan! Han är världens sötaste, ett sexton år gammalt gotlandsruss med mycket egna idéer om hur världen ska rotera...
2
Svar
34
· Visningar
3 175
Senast: Jeeves
·
Träning Nu har det ju varit jätte bra väder en tid och man kände att hästarna skulle visst kunna gå ute på nätterna men ingen som går i min hage...
2
Svar
24
· Visningar
1 903
Senast: crux_ansata
·
P
Träning Jag är bara nyfiken på vilken ni tycker är bäst? När man kanske har en häst som gärna vill titta på stjärnorna så fort man tar lite i...
Svar
3
· Visningar
1 368
Senast: caballus
·
K
Träning Jag bor nära en stor ridanläggning, med tillhörande hagar. Ibland kommer hästar lösa, rymmer ur hagen eller sticker ur stallet, sådant...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 756
Senast: majabergman
·
Å
Träning Efter min senaste vurpa (inslagen svanskota +tidigare skador på ryggen) så har jag bestämt mig för att händan efter sker all min ridning...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 496
Senast: Anna37
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar