Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur tufft hade det inte varit med alla grenar i typ en rid special på trean kl 21?? Jag tror jag hade dött av chock!
Då får någon gärna berätta för mig var nånstans ni hittar action och spänning i poker och biljard...
Mer häst på TV! Jag kan väl köpa att det kanske inte är lika många som sitter fastnaglade framför TV:n när ryttare efter ryttare hoppar samma hinder timme efter timme eller gör sin rörelser hit och dit inne på dressyrbanan, men det hindrar väl inte från ett par timmars sändning/vecka med normala tider där man kanske kan göra ett sammandrag. Lite glimtar från olika tävlingar i olika rid/körgrenar och välja ut det bästa från dessa.
Då blir det varierat, många olika ridstilar kommer med och det tar inte upp hela lördagkvällen. Sen tycker jag ändå att det kunde visas mer ridsport på TV, och oftare, men det är nog för mycket begärt...
Men, det är ju många fler killar i hoppeliten än vad det är tjejer. Ridning är en tjejsport tills man kommer upp i klasserna (dvs, de tv-sända tävlingarna ) och hur det går till vet jag inte, men så är det ju!
Vad gäller övriga tjejsporter så är det ju så att hästsporten ändå är så pass stor i Sverige och ändå får så lite mediautrymme som stör de flesta...Hur stora övriga tjejdominerade sporter är vågar jag inte uttala mig om.
Eller "Ridkväll" i still med Hockeykväll o Fotbollskväll
Skrattar åt blotta tanken på att det skulle vara möjligt
Då får någon gärna berätta för mig var nånstans ni hittar action och spänning i poker och biljard...
QUOTE]
Ingenstans, men det måste ju uppenbarligen finnas ett intresse eftersom de sänder det. Likadant med olika dokusåpor och annat blafs. Om folk tittar, kommer med förslag och vill ha mer, ja vad satsat TV på? Om man letar igenom alla kanalerna finns det säkert nån som visar hästar. Hur ofta visar SVT2 biljard? :smirk:
Tror inte hästarna skuffas åt sidan för att det är en tjejsport (missat att de flesta duktiga ryttarna är män?), utan mest för att det inte ger rubriker som alla förstår. Hästsport har en hel del specialord, inte minst för hästarnas kroppar! En "vanlig grå medelsvensson" kan inte de orden, men fotbollsskvaller är lättare att ta till sig.