Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hej.. har en häst som jag har haft i 3 år nu. Han har hela tiden varit lite speciell och så. Typ när man har honom i stallgången och i...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: Hansi
·
Träning Jag har en grov d ponny som är "trög" eller lite "seg". Han svarar sent på hjälperna (skänklarna) mn är inte heller känslig i munnen...
Svar
15
· Visningar
1 152
Senast: __Stilett__
·
T
Träning Jag ringde precis en hästtransportör utan svar, så jag slänger in en fråga här istället. Tror ni det är nåon idé att transportera en...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: tirnanog
·
E
Träning Funderar lite. Det här med att gå först eller sist på uteritter i grupp. Om du har en häst som är lägst i rang i hagen, säg i en grupp...
2
Svar
25
· Visningar
3 388
Senast: annso80
·
J
Träning Hej! Min fjording är en liten stolle. Varje gång jag rider i paddocken eller hoppar så börjar han bocka, antingen i galoppfattningen...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: Belethien
·
S
Ridning Jag vet att detta inte är en ridkonstfråga, men är det någon som har tips på någon bra hästordbok med de engelska orden uttrycken och...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: IngelaH
·
T
Träning Vi köpte ponny häromveckan! Han är världens sötaste, ett sexton år gammalt gotlandsruss med mycket egna idéer om hur världen ska rotera...
2
Svar
34
· Visningar
3 201
Senast: Jeeves
·
Träning Nu har det ju varit jätte bra väder en tid och man kände att hästarna skulle visst kunna gå ute på nätterna men ingen som går i min hage...
2
Svar
24
· Visningar
1 903
Senast: crux_ansata
·
P
Träning Jag är bara nyfiken på vilken ni tycker är bäst? När man kanske har en häst som gärna vill titta på stjärnorna så fort man tar lite i...
Svar
3
· Visningar
1 368
Senast: caballus
·
K
Träning Jag bor nära en stor ridanläggning, med tillhörande hagar. Ibland kommer hästar lösa, rymmer ur hagen eller sticker ur stallet, sådant...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 756
Senast: majabergman
·
Å
Träning Efter min senaste vurpa (inslagen svanskota +tidigare skador på ryggen) så har jag bestämt mig för att händan efter sker all min ridning...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 496
Senast: Anna37
·
R
Träning Min häst hade inte gått så mycket innan hon kom till oss i april, då hade hon stått nästan hela vintern. Nu har hon mer muskler och mer...
Svar
2
· Visningar
958
·
L
Träning Hejsan. alltså jag vill inte ha råd på olika sätt och övrningar att träna på. Utan jag vill veta vad ni gör de gånger ni håller på med...
Svar
17
· Visningar
1 423
·
T
Träning hejsan! i veckan när jag red min medryttarhäst och skulle träna på galoppfattningar vägrade hon plötsligt att fatta höger galopp. i...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: tjohej
·
E
Träning Har en f.d travare på lån här i sommar. Hyrde henne i fjol också, men då fick jag bara gå med henne, eftersom ägaren nog tyckte vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 061
Senast: Eccentric
·
U
Träning min häst är van och har i stort sett alltid åkt brett. nu är de så att jag får inte tag i någon transport med lång bakbom så ja kan...
2
Svar
37
· Visningar
2 049
Senast: Ellinor *
·
A
Träning .. hur funkar de? Då menar jag självklart att hästen har kompisar i hagarna runt omkring och inne i stallet. Men hur funkar det för...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
17 600
Senast: Stina_Julle
·
L
Ridning lägger denna tråd under klassisk ridkonst för det är där mina ambitioner är... "upptäckte" idag att jag gör halt med tyglarna :o...
2
Svar
25
· Visningar
2 124
Senast: Sofia
·
Träning Jag blir så ledsen när man åker förbi hagar, INTE BARA EN UTAN FLERA HAGAR utan någon skugga att vara i. Hästarna går på fält. Igår...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 762
Senast: Sanoh92
·
S
Träning Jag tänkte börja med longering så smått för att lära in röstkommandon på min åring, men vill inte göra det med träns och bett, så jag...
Svar
1
· Visningar
1 082
Senast: Noa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka