Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Träning brukar ni åka iväg och rida nån annanstans för miljöträning? hur långt brukar ni idåfall åka? har massor av ställen som ja kan åka...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: Thora
·
T
Träning Vill höra om det finns någon som var på Showen igår 6/6, i Stocholm. Jag åkte för 3:e gången, denna gången med min 10 åriga dotter...
Svar
17
· Visningar
1 317
Senast: Korven
·
R
Träning Det kan väl knappast bara vara jag som har problem med att min valack glatt betäcker brunstiga ston? Han kastrerades som 1åring, nu...
2
Svar
37
· Visningar
3 601
Senast: tamsan
·
Z
Träning Hur skulle du förklara en mjuk han i tygeln??
Svar
13
· Visningar
1 439
Senast: Zandra90
·
B
Träning hej! jag har länge försökt o lära min unghäst att gå i form men lyckas ej..hur ska jag göra elr hur ska man träna såå hästen gå i form...
Svar
12
· Visningar
1 343
Senast: Piraja
·
J
Träning Min häst heter kanel och rör sig inte i paddocken . liksom vägrar. vad ska jag göra? :cry:
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 040
Senast: Jenfa_
·
O
Träning Hej! Vet inte om jag hamnat rätt men försöker i alla fall. Har en underbar travare hemma som vi ska försöka att skola om och vi...
Svar
4
· Visningar
751
Träning Hej! Tänkte prata lite med er dressyrmänniskor lite. Jag kommer och invarderar er från islandshästtråden ;) Jag ska börja rida in en...
Svar
1
· Visningar
676
Z
Träning jag har två hästar varav en av dom är ett Halvblod på ca. 170 ganska stor och har väl en väl synlig mankse kan inte kalla det stor manke...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Zandra90
·
J
Träning Jag skulle behöva lite galopptips. Jag har en d-ponny och när vi rider dressyr, och galopperar går det fortare och fortare och...
Svar
13
· Visningar
888
Senast: Belethien
·
S
Träning Rider en stor häst på 178 cm mkh. Hon är kraftig, rätt så överviktig (:angel:), men har ett hjärta av guld! Hon har ett väldigt skarpt...
Svar
7
· Visningar
1 131
Senast: Scott
·
M
Träning Jag undrar varför vissa ston blir rent äckliga då dom är brunstiga? Vet en finnmärr som kladdar sig mot en och pissar(tydligt att de är...
Svar
10
· Visningar
1 233
Senast: Sar
·
G
Träning Har läst flera lastningsproblem-trådar, men ändå inte hittat någon med samma problem som jag har min min dam. Det är egentligen inte...
Svar
15
· Visningar
1 196
Ridning Har kommit på att det inte står något om ryggning i några AR-böcker (om jag inte har blivit helt blind), så jag sökte här på forumet om...
2
Svar
23
· Visningar
2 143
Senast: Spider84
·
Träning Några tips på vad man kan göra om man har en häst som sticker ut tungan, har kollat så det inte är några fel i munnen. några tips eller...
Svar
19
· Visningar
1 435
Senast: bigganl
·
Träning Nån som vill förklara utförligt (men så man förstår) vad korsgalopp egentligen är? Hur ser det ut och hur känns det? Är det att galoppen...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: Ellyne
·
E
Träning Hej! Min häst fick frakturer på bägge ben bak och har nu stått i 8 veckor. (4 veckor innan det hände skadan så hon har haft...
Svar
8
· Visningar
1 352
B
Träning Hoppas att tråden ligger rätt :) Sedan maj i år sen jag flytta min häst från ett stall så har jag haft tillgång till en ridbana som...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: blohme
·
A
Träning Hej! Jag har en ponny som är så envis! Hon vill inte gå längre än till stallplanen=/ När man väl sitter på henne ,så börjar hon att...
Svar
8
· Visningar
1 117
Senast: månFare
·
L
Träning Okej säkert ligger denna lite fel. Men ni som har minishettisar vad använder ni dem till ? Hur motionerar ni dem osv ? Jag funderar...
Svar
11
· Visningar
1 394
Senast: squirlett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama