Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Vad gör ni med era fyraåringar? Hur ofta rider ni, vad gör ni då osv? Har ni startat nåt än? Berätta!
Svar
3
· Visningar
831
Senast: Ninnurur
·
C
Träning Har två funderingar som jag gärna vill ha tips och råd om! Ska ev. köpa ett 11-årigt halvblodssto, som på sikt ska hopptränas och...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Belethien
·
C
Träning Hej Hej.! jag har varit halvfodervärd på en d-ponny val ett tag som är tränad dressyr. Nu när jag fått hem min häst så skulle jag...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: Calladora
·
Ridning Nåå.. vad kalls den?? http://i202.photobucket.com/albums/aa14/_FreezY_/frost.jpg En helt underbar sadel på denna nordis-valack...
Svar
4
· Visningar
1 441
Senast: Immer
·
O
Träning Har blivit med travare en underbar häst som vill göra allt rätt men har lite svårt att bli longerad hon drar hela tiden innåt. vad ska...
Svar
7
· Visningar
935
Senast: Immer
·
T
Träning Vi har ett varmblodsto på 10 år som vi nu haft hos oss i ett par månader. Hon är en underbar häst och är snäll i all hantering och går...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: Sara77
·
C
Träning Jo, jag undrar över definitionen på klapphingst..? Är det när en kastration har misslyckats eller...att kulorna inte kommit ner eller...
Svar
1
· Visningar
2 149
Senast: Wentona
·
Träning ja som rubriken lyder, lite intressant att veta bara, kanske man kan hitta lite tips. Så här rids min 03a, detta är en ganska...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: ejn
·
S
Träning Visste inte var jag skulle lägga denna, men känns som att den passr bäst här. När man ska simma med hästen, ska man sitta kvar på...
Svar
11
· Visningar
1 868
Senast: Skuggabaldur
·
M
Träning hur kan man behandla djur på detta sätt?..tog dessa kort när jag var utomlands..okej, jag vet mkt väll att dom har en annan syn på djur...
Svar
18
· Visningar
1 804
Senast: Belethien
·
P
Träning Hur gör ni nu när det är så varmt, runt 35 grader rider ni eller låter ni hästarna stå? Eller rider ni tidigt sent? Jag låter mina...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 304
Senast: Arabizar
·
M
Träning Jag skall vara borta i omgångar i tre på varandra följande veckor under sommaren. Eventuellt kommer jag hem 2-3 dagar ett par gånger...
2
Svar
28
· Visningar
3 115
Senast: Marbe507
·
E
Träning I vissa annonser ser man "Horsemanship-tränad", vad innebär detta? Är detta något annorlunda från vanligt hästvett? Ett utdrag från en...
Svar
14
· Visningar
1 528
Senast: Piraja
·
H
Träning Finns det ovanligt mkt oseriösa säljare eller är det så att jag bara haft otur? :confused: Letar häst för fullt och har varit och tittat...
2
Svar
30
· Visningar
2 846
Senast: Emma-pemma
·
S
Träning Jag har fyra hästar, två minishettisar och deras föl plus en shettis halvblodskorsning, kasper. Kasper har gått själv denna vintern pga...
Svar
9
· Visningar
950
Senast: sippsa90
·
Träning Hejsan! Jag har en 14årig valac som jag ridit i 7 år. Han är jättesnäll att pyssla med i stallet m.m. Men ridningen är lite speciell...
Svar
12
· Visningar
1 189
Senast: Piraja
·
Träning Har ett dilemma vad gäller min häst och årets bete. Vi har just stängslat betesmarken och allt är klart för att släppa - om det inte...
2
Svar
24
· Visningar
2 444
Senast: AnnaKarinA
·
K
Träning Idag kom det en ny häst till stallet, en vallack. när jag skulle gå förbi honom med mitt sto så blev hon helt galen, bockade och...
Svar
14
· Visningar
3 518
Senast: Curtice
·
Träning Har no ngr tips på hur man kan vänja in hästen med göha transportskydd? Eller är det inte så svårt egentligen? När jag testade på min...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: Maléne
·
Träning Ska ut med ett gäng kompisar på ridleden i Grillby på lördag! Ser fram emot en strålande dag med fniss. Det blir nog lite varmt, men vi...
Svar
12
· Visningar
969
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama