Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning hur kan man behandla djur på detta sätt?..tog dessa kort när jag var utomlands..okej, jag vet mkt väll att dom har en annan syn på djur...
Svar
18
· Visningar
1 805
Senast: Belethien
·
P
Träning Hur gör ni nu när det är så varmt, runt 35 grader rider ni eller låter ni hästarna stå? Eller rider ni tidigt sent? Jag låter mina...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 304
Senast: Arabizar
·
M
Träning Jag skall vara borta i omgångar i tre på varandra följande veckor under sommaren. Eventuellt kommer jag hem 2-3 dagar ett par gånger...
2
Svar
28
· Visningar
3 126
Senast: Marbe507
·
E
Träning I vissa annonser ser man "Horsemanship-tränad", vad innebär detta? Är detta något annorlunda från vanligt hästvett? Ett utdrag från en...
Svar
14
· Visningar
1 528
Senast: Piraja
·
H
Träning Finns det ovanligt mkt oseriösa säljare eller är det så att jag bara haft otur? :confused: Letar häst för fullt och har varit och tittat...
2
Svar
30
· Visningar
2 846
Senast: Emma-pemma
·
S
Träning Jag har fyra hästar, två minishettisar och deras föl plus en shettis halvblodskorsning, kasper. Kasper har gått själv denna vintern pga...
Svar
9
· Visningar
950
Senast: sippsa90
·
Träning Hejsan! Jag har en 14årig valac som jag ridit i 7 år. Han är jättesnäll att pyssla med i stallet m.m. Men ridningen är lite speciell...
Svar
12
· Visningar
1 189
Senast: Piraja
·
Träning Har ett dilemma vad gäller min häst och årets bete. Vi har just stängslat betesmarken och allt är klart för att släppa - om det inte...
2
Svar
24
· Visningar
2 445
Senast: AnnaKarinA
·
K
Träning Idag kom det en ny häst till stallet, en vallack. när jag skulle gå förbi honom med mitt sto så blev hon helt galen, bockade och...
Svar
14
· Visningar
3 518
Senast: Curtice
·
Träning Har no ngr tips på hur man kan vänja in hästen med göha transportskydd? Eller är det inte så svårt egentligen? När jag testade på min...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: Maléne
·
Träning Ska ut med ett gäng kompisar på ridleden i Grillby på lördag! Ser fram emot en strålande dag med fniss. Det blir nog lite varmt, men vi...
Svar
12
· Visningar
970
Senast: GotAsecret
·
  • Låst
Ridning Ojsan nu händer det saker. Hästmagazinet har upptäckt en NY trend som kallas Barockridning... :crazy: Iaf om man får tro pärmen på nr...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 464
Senast: fio
·
K
Träning Hej! Hur lägger ni upp det för era 4 och 5åriga hästar som ska gå kvalitetsbedömning i höst? Jag har själv en fyraåring som jag tänkt...
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: kickikompis
·
Träning Vad gör ni när ni känner att ni bara fastnat i ridningen och inte hittar något flyt igen? Jag känner mig så kass och usel just nu, jag...
2
Svar
29
· Visningar
2 231
Senast: Wembley
·
T
Träning Ni som har gamla hästar/ponnier som inte rids längre, vad gör ni för att aktivera dem?Eller har de det bara skönt i hagen?
Svar
7
· Visningar
973
Senast: Annna_91
·
E
Träning Har nyligen köpt en Nordsvensk och hennes föl. Mamman är 3 år och Stoet är 3 månader. Man kan inte gå Nära henne i Hagen för hon är...
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: blomman_
·
Träning Jag vet att det finns en miljon lastningstrådar och jag behöver inte hjälp. Jag är bara nyfiken på hur andra skulle lösa följande...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
12 711
Senast: _sandrooo_
·
D
Träning En ponny jag rider nu ställer sig RAKT upp på bakbenen.. första gången hon gjorde det så var jag inte beredd men satt kvar ändå (hon var...
2
Svar
26
· Visningar
3 088
Senast: hillevie
·
Svar
13
· Visningar
1 481
Senast: attempt
·
U
Träning när hästen går på bete, ute dygnet runt..vilken tid är bäst att rida då? jag tycker de är bäst, för mig iallafall att rida redan vid 6...
2
Svar
21
· Visningar
2 457
Senast: Rebecka83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar