Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Jag har en -05:a som jag planerar att visa på 3 årstesten 2008. Hur har ni andra gjort med ryttare, visare etc. Jag har fått för mig...
Svar
18
· Visningar
1 348
Senast: trams
·
M
Träning Min häst har börjat med att stegra när han inte får som han vill.. Hur lär man hästen av med det?:confused::confused:
Svar
2
· Visningar
705
Senast: majabergman
·
C
Träning En häst i stallet där jag rider trilskas nästan jämt med att vilja sätta ner hoven igen när man håller på och kratsar den. Varför gör...
Svar
4
· Visningar
803
Senast: Crusader
·
R
Träning Imorgon kommer den nya hästen till stallet, då en plats blivit tom. jag undrar nu hur bästa sättet är att låta henne bekanta sig med de...
Svar
9
· Visningar
1 042
Senast: relish
·
E
Ridning Har hittat lite olika sajter som säljer Baucherbett och som saluför det vänt åt olika håll - d v s med "skänkeln" uppåt eller neråt. Har...
2
Svar
22
· Visningar
7 109
Senast: Equiform
·
S
Träning Min hästs galopp är lite fyrtaktig emellanåt, annars tretaktig och fin. Hur ska jag göra för att träna bort den? Tack på förhand! =)
Svar
2
· Visningar
706
Senast: kryddelydd
·
Träning Jag erkänner jag är rädd för hästar!:( Jag har svårt för att våga bortsa på bakbenen,och kratsa bakhovarna. Har aldrig blivit...
2
Svar
21
· Visningar
2 404
Senast: Yrja
·
M
Ridning Vad rider ni i för sadlar? Vanlig dressyrsadel, hopp, allround, western, portugisisk???? Märke???? Är inne på att köpa ny då...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 202
Senast: bigganl
·
Träning har ett problem med min häst (varmblod) hon skjuter nämligen ut bogen inåt i höger varv o går då som hon skulle vara ställd utåt i...
Svar
5
· Visningar
1 109
Senast: kryddelydd
·
T
Träning Jag har för närvarande en häst som jag inte riktigt trivs med.. han är fruktasvärt fin och go, lystrar till mig, gnäggar åt mig ibaldn...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: Tussilago
·
A
Träning Skulle rida lite dressyr på travvallacken idag . vi höll till på en äng. gick bra i ca 15 min seen börjar han stólla sig, vänder...
Svar
17
· Visningar
1 180
Senast: independent
·
E
Träning Vad har ni för tankar kring nyfödda föl? Förr har jag hört att det kunde vara bra att ganska snabbt gå fram till fölet och ta det över...
Svar
14
· Visningar
1 944
Senast: Yrja
·
E
Träning Det är nu mer än ett år sedan, jag förlorade min älskade foderhäst.. Jag och ägaren var som systrar, och jag hade hästen som min egen...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: emiiilia_
·
Träning Hej! Skulle av ren vänlighet låna ut min shettis till min arbetskamrat som fått avliva sin häst och hade bara en kvar. Dom kom ca...
2
Svar
39
· Visningar
2 985
Senast: tinafinis
·
D
Träning Vet inte vart jag ska lägga tråden, men provar här. Jag rider en ponny av varmblodstyp..alltså en liten travare.. Hon har ej gått...
Svar
7
· Visningar
727
Senast: Duchesse
·
F
Träning Jag vet inte om jag har hamnat rätt, men men... Min friser har inte de finaste "friesersteget". Kan man träna upp det eller är det bara...
Svar
5
· Visningar
820
Senast: Immer
·
O
Träning Hej Alla! Har blivit med travare! det är en underbar 6åring som snubblar omkring som dom brukar Hon är ur snäll och vill verkligen...
Svar
4
· Visningar
810
·
S
Träning Hejsan! Jag har införskaffat mig en supertrevlig travare,som dock aldrig har gått på bana.Han blev inriden i Dec-06 men inte spec mkt...
Svar
3
· Visningar
719
·
  • Låst
Träning i våras så fick min pålle en låsing i länd& rygg vilket gjorde att han fick vila i 1½ månad sen har vi ridit igång lite försiktigt, Han...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: Elizette
·
Träning Nu har jag nastan gett upp, jag har verkligen ett problem. Har en 4-aring som ar helt ok att rida, han lyssnar pa hjalper, ar valskolad...
2
Svar
26
· Visningar
3 950
Senast: tess91a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar