Hur skulle ni lastat?

Sv: Hur skulle ni lastat?

Tycker du inte att lasta häst i X antal timmar "sabbar" din och hästens träning? Varje gång ni skall iväg?
Istället för 4 timmars effektiv träning så väljer många att lägga 4-6 timmar VARJE GÅNG. Skulle aldrig falla mig in.

Nu har du helt klart missuppfattat. Cinna lastas på någon minut med den metod vi använder idag. Det är flera av de förslag här i tråden som skulle ta flera timmar, minst.
Det tar mer eller mindre lika lång tid att lasta henne som det tar att lasta någon annan av hästarna i stallet :)

(Och nej, jag är inte villig att betala för att lösa ett problem som faktiskt redan har en lösning ;) )

Nu har du helt klart missuppfattat. Cinna lastas på någon minut med den metod vi använder idag. Det är flera av de förslag här i tråden som skulle ta flera timmar, minst.
Det tar mer eller mindre lika lång tid att lasta henne som det tar att lasta någon annan av hästarna i stallet :)

(Och nej, jag är inte villig att betala för att lösa ett problem som faktiskt redan har en lösning ;) )

Ja vad bra att jag missuppfattade det. Lät lite jobbigt faktiskt...
Men det är inte avanligt att folk väljer att lägga ner den tiden varje gång då inget fungerar.

Vad gör du om du inte kan lägga tröja över (för visst var det så du gjorde?)
Hur lång tid tar det då?

Li

Ja vad bra att jag missuppfattade det. Lät lite jobbigt faktiskt...
Men det är inte avanligt att folk väljer att lägga ner den tiden varje gång då inget fungerar.

Vad gör du om du inte kan lägga tröja över (för visst var det så du gjorde?)
Hur lång tid tar det då?

Li

Nej, även om jag nog inte sett många som tar så lång tid på sig. Men så har vi bara nio hästar i vårt stall så det blir inte så mkt folk ;) Och på tävlingar brukar de flesta lasta mer eller mindre smidigt.

Det har aldrig hänt att hon gått in utan tröja ;) Och vi kan alltid lägga tröja över, den hänger framme i släpet. Om inte annat har man ju en tröja på sig :)

Även du har missat poängen med tråden, du kanske inte har läst hela?
Varken jag, ponnyn ifråga eller någon som lastar henne har problem. Det är däremot många andra som har problem med hur vi lastar ;)

Youtube är spärrat här på jobbet, får kolla när jag kommer hem.

Även du har missat poängen med tråden, du kanske inte har läst hela?
Varken jag, ponnyn ifråga eller någon som lastar henne har problem. Det är däremot många andra som har problem med hur vi lastar ;)

Youtube är spärrat här på jobbet, får kolla när jag kommer hem.

Ja alla sätt är bra utom de dåliga.
Bra att det fungerar för dig och hästen. :banana:

Jag är en nyfiken en och skulle aldrig ge mig utan att hästen kunde gå in själv - utan tröja, linor och bärhjälp.
För trots allt finns ett problem hos hästen som kommer, eller har speglat sig i något annat.
Hos min häst är det klaustrofobin och genom olika övningar har han lärt sig att acceptera transporten men vägen till acceptans är lång.
Just nu tolererar han.

Li

Alltså jag förstår nog att du inte hade problemet - men jag svara ju bara på din fråga hur jag skulle ha gjort med hästen du förklarade om ;D

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 540
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej! Till mitt problem: Har en häst jag köpte i augusti. Har stått hos uppfödaren hela livet. Aldrig varit några bekymmer att lasta/åka...
2
Svar
37
· Visningar
3 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka