Rid-inspiration

Sv: Rid-inspiration

raderad! tio

Senast ändrad av en moderator:

ha inte så höga krav på dig själv helt enkelt ,slappna av och ha roligt. gör inte det som känns jobbigt, gör det som du vet att du och din häst har lätt för. exempel: om skänkelvikningen går jättedåligt och känns jättesvår denna gång så kanske man helt enkelt ska ta en paus o göra det som du vet att ni kan. tempoväxlingar, bakdelsvändningar osv osv.
man kan ha "rid-svackor" ibland. ena gången går allting underbart jättebra men så kan det vända och det känns som det inte kan gå sämre. men det får man kämpa sig igenom och när man gjort det så lovar jag att det känns jättebra. :)
jag brukar släppa alla tankar på dressyr när det inte går bra och bara rida ut i skogen o slappna av, lr ta fram lite bommar/hinder o hoppa lite istället. det tycker både jag och hästen är jätteroligt och samtidigt enkelt, då har vi inga krav på oss själva.
kanske det funkar för dig också?

:bow: :bow: :bow: håller helt med!

Jag tycker som de flesta, sänk kraven. Strunta i dressyren och hoppningen ett tag. Gör andra saker, markarbete, seven games (pat parelli). Rid ut i skogen så ni bara kan va. Prova en annan tränare med en annan inriktning, testa något nytt ett tag. Och när det börjar blir roligt igen så kan du smyga in dressyr passen igen.

Lycka till

Men då tappar jag all mening med min ridning. Om jag bara ville rida i skogen så skulle jag ha en käpphäst, inte en häst som kostar mig 5 papp i månaden :p

Tanken är inte att du bara ska rida i skogen, utan att ha lite omväxling så motivationen och inspirationen kommer tillbaka. Det är nog nyttigt både för dig och hästen.

Det tråkiga är att där jag har min häst finns allt, ridhus mm. Men det finns inga bra ridvägar, eller jo 2 st. Det blir lite tråkigt att alltid rida dem.

Kan du inte packa in hästen och åka iväg, har du någon kompis vid nåt annat stall med bättre ridvägar?. Gör en liten utflyckt...
Tror absolut att du måste ifrån dressyren ett tag, annars blir det lätt ett tråkigt nötande och inget funkar som det ska. Du nämnde att du kunde åka iväg på ett läger, låter som en väldigt bra ide!!

eller byt stall där det finns bättre ridvägar o kanske en paddock istället? är ju as tråkigt o bara rida i ridhus hela tiden.

Om jag vore du, så skulle jag försöka åka iväg på en kurs några dagar. Då kan man utvecklas ganska mycket på kort tid och känna ny inspiration. Det gäller också att ha en tränare som kan inspirera och inte sänka självförtroendet när det känns som värst/sämst. Jag skall själv åka iväg på en 5-dagars fälttävlanskurs snart med min nya stjärna som har mycket att lära sig. Jag är övertygad om att vi kommer att lära oss massor! Tänk positivt och peppkramar till dig! :banana:

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 601
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 669
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 752
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar