Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Jag har för närvarande en häst som jag inte riktigt trivs med.. han är fruktasvärt fin och go, lystrar till mig, gnäggar åt mig ibaldn...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: Tussilago
·
A
Träning Skulle rida lite dressyr på travvallacken idag . vi höll till på en äng. gick bra i ca 15 min seen börjar han stólla sig, vänder...
Svar
17
· Visningar
1 180
Senast: independent
·
E
Träning Vad har ni för tankar kring nyfödda föl? Förr har jag hört att det kunde vara bra att ganska snabbt gå fram till fölet och ta det över...
Svar
14
· Visningar
1 946
Senast: Yrja
·
E
Träning Det är nu mer än ett år sedan, jag förlorade min älskade foderhäst.. Jag och ägaren var som systrar, och jag hade hästen som min egen...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: emiiilia_
·
Träning Hej! Skulle av ren vänlighet låna ut min shettis till min arbetskamrat som fått avliva sin häst och hade bara en kvar. Dom kom ca...
2
Svar
39
· Visningar
2 985
Senast: tinafinis
·
D
Träning Vet inte vart jag ska lägga tråden, men provar här. Jag rider en ponny av varmblodstyp..alltså en liten travare.. Hon har ej gått...
Svar
7
· Visningar
727
Senast: Duchesse
·
F
Träning Jag vet inte om jag har hamnat rätt, men men... Min friser har inte de finaste "friesersteget". Kan man träna upp det eller är det bara...
Svar
5
· Visningar
820
Senast: Immer
·
O
Träning Hej Alla! Har blivit med travare! det är en underbar 6åring som snubblar omkring som dom brukar Hon är ur snäll och vill verkligen...
Svar
4
· Visningar
810
·
S
Träning Hejsan! Jag har införskaffat mig en supertrevlig travare,som dock aldrig har gått på bana.Han blev inriden i Dec-06 men inte spec mkt...
Svar
3
· Visningar
719
·
  • Låst
Träning i våras så fick min pålle en låsing i länd& rygg vilket gjorde att han fick vila i 1½ månad sen har vi ridit igång lite försiktigt, Han...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: Elizette
·
Träning Nu har jag nastan gett upp, jag har verkligen ett problem. Har en 4-aring som ar helt ok att rida, han lyssnar pa hjalper, ar valskolad...
2
Svar
26
· Visningar
3 950
Senast: tess91a
·
T
Träning Funkar det bra? Jag funderar på det och har fått tillstånd från de angränsande grannarna, men kan någon annan som inte angränsar till...
Svar
9
· Visningar
1 306
Senast: davidia
·
C
Träning Hej. Jag och min kompis ska i Agusti få vår första egna häst. Vi undrar bara hur ni gjorde första veckan ni hade hästen. Efter...
Svar
8
· Visningar
963
Senast: Elisha
·
Träning går det bra att använda vanlig grimma o longerlina eller måste man ha repgrimma och de långa repet när man arbetar hästen inom NH...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: Falkenrally
·
W
Träning Jag behöver ha lite tips om hur man får tillbaka musklerna på ett halvblod? Tips på ridning & så? Vad man kan göra för att hästen...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Falkenrally
·
S
Träning Hej! Jag rider på ridskola en gång i veckan, där min favorithäst är en skimmel vid namn Alladin. Saken är den att han kan vara oerhört...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Surprice
·
C
Träning Vet inte om jag skall skratta, gråta eller vad? Min häst har ett flug/UV skydd i form av ett Bucas Buzz Off. Till detta täcke har hon en...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 929
Senast: Nicke
·
K
Träning Hej, min foderhäst har varit halt men har nu blivit "friskförklarad" Men jag undrar nu när man börjar skritta fram hur länge ska man...
Svar
5
· Visningar
707
Senast: plomman
·
S
Träning jag har problem ! mitt sto måste rusa i alla gångarter och försöker jag sakta ner så kör hon upp huvudet :confused: hjälp !!!! tack...
Svar
19
· Visningar
1 335
Senast: BeastieBabe
·
J
Träning vad är bäst vid longering ? kapson eller träns ? har ju hört olika för och nackdelar med bägge. men om man vill ha bäst kontroll och...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: dolphinsmile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka