Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Jag har en Travnordis som inte vill galoppera. Hon har tävlat i trav och förra fodervärden tränade henne i monté. Så nu går det absolut...
Svar
14
· Visningar
1 176
Senast: Lusidor
·
Y
Träning Hej! Skulle behöva några tips på hur vi ska komma ur en svår situation med vårat sto. Hon fick föl för en månad sen och fölningen gick...
Svar
10
· Visningar
1 373
Senast: Vavsla
·
Träning visste inte riktigt var jag skulle stoppa det här inlägget, så jag provar väl här! jag funderar p å om det kan vara skadligt för hästens...
Svar
6
· Visningar
789
Senast: melvin
·
L
Ridning Träffade för en tid sedan en vän som har ridit och tävlat inom flera olika grenar. När vi började prata om Bent och AR så sa hon nåt i...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
11 045
Senast: Spider84
·
L
Träning Hejsan! Jag har en 4 åring som vägrar gå ur hagen. När han väl kommit ur och närmas sig stallet så backar han med alla över hela...
Svar
8
· Visningar
1 191
Senast: LSandro
·
C
Träning Hur gör ni om ni ska rida när det regnar uta. Har ni regnbyxor utanpå ridbyxorna?
2 3 4
Svar
65
· Visningar
10 639
Senast: cecil
·
T
Träning Jag har lite fundreingar ang. rätt träning. Vet inte riktigt vart denna tråd ska vara men.. Min häste behöver bygga upp muskler på...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Jossantt
·
W
Träning jag lånar en häst över sommaren, som många kanske redan vet:D hon är helt underbar (för sin utbildning) att rida fast galoppen...
Svar
7
· Visningar
1 100
Senast: susanne
·
U
Träning Ibland när jag rider och ska börja trava, så kan min häst slänga upp huvudet ungefär som att han tar fart. Han gör ibland så annars oxå...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: ullis25
·
M
Träning Är det någom som har en aning om varför min häst gnisslar tänderna? Det gnekar så man ryser :P Har kollat i hans mun och hittar...
2
Svar
20
· Visningar
1 616
Senast: fjordtokan
·
Träning Varför frustar hästen? Jag har hört att de är "nöjda", men vad vet/tror ni? ;) Lite onödig tråd kanske men men :D
2 3
Svar
41
· Visningar
19 991
Senast: hermulen
·
P
Träning Ska tillsammans med en kompis låna två shettisar till våra barn under sommaren. Shettisarna kommer inte från samma ställe och känner...
Svar
16
· Visningar
1 205
Senast: millus
·
F
Träning Har 3 vuxna fjord hemma och 1 årigt sto, grejen är den att hon har ju ingen att leka med. vi har ju egentligen lite bete o så hemma men...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: matador
·
B
Träning Tror jag blir galen. Har haft min pålle i drygt ett år nu, varit hur snäll som helst,men NU!!! Nu har han börjat med att kicka när han...
Svar
8
· Visningar
1 483
H
Träning Släppte min ettåring och min vallack på sommarbete förra helgen. Har märkt att de ej vågar gå in i hagen után att de gärna står vid...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: arabia
·
Ridning Jag har börjat longera min häst och har märkt att han gärna vill korta av överlinjen och ta upp huvudet i höger varv. Han spänner sig...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Lusidor
·
Träning Ja som rubriken säger, hur lägger ni upp träningen efter vila. Min häst har stått/bara gått i hagen i ca 3 veckor nu pga att hon har ett...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Elma_vip
·
S
Träning vad kräver ni av den som ni skickar hästen till? Tycker ni att priserna ska bero på vad människan kan, tjänsterna som ingår eller vad...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: LECH
·
Ridning Hur upplevde ni skillnaden? Är det ett bra alternativ jämfört med vanlig dressyrsadel? Min häst har breddat sig ur dressyrsadeln och jag...
Svar
12
· Visningar
1 379
Senast: bigganl
·
Träning Ni som rider hästarna "på tygeln" vid uteritter, vad är tanken bakom - hur motiverar ni det så att säga? Känner ni att ni får en "ärlig"...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
10 696
Senast: Fyrfota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II