Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Jag har en häst som bara har börjat inte vilja gå in i transporten....! Men vi får ju alltid in henne, men det kan ta ett bra...
Svar
11
· Visningar
1 201
Senast: Ponnytant
·
T
Träning Jag har min häst uppstalld på en stor anläggning, och såklart finns där många viljor.. Men saken är den att, jag är typ den enda som är...
2
Svar
22
· Visningar
2 773
Senast: Ponnytant
·
B
Träning jag har en 12 årig trakhenare som är import från damnark och mitt stora problem med honom just nu är att han inte accepterar bettet har...
2
Svar
26
· Visningar
2 674
Senast: lizzie
·
C
Träning Min häst, Cricke, har blivit lite lustig när jag ska hämta honom i hagen. Han är snäll att fånga, det är bara att gå rätt fram och ta...
Svar
11
· Visningar
1 118
Senast: Criks Pacific
·
S
Träning HEjsan! Jag har införskaffat mig en supertrevlig travare,som dock aldrig har gått på bana.Han blev inriden i Dec-06 men inte spec mkt...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Schrewelius85
·
T
Träning Jag ska upp och göra praktik norr om Uppsala i sommar och ska hästen med mig. Jag bor nere i södra Skåne så det blir alltså drygt 60 mil...
Svar
9
· Visningar
1 394
S
Träning Har lite problem med min d-ponny, hon är bara skogsriden innan jag köpte henne, d.v.s har aldrig gått i en ärlig form & jobbat med...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: hillevie
·
  • Låst
Ridning Någon som har erfarenheter av det??? Jag var inne på ridkonst-hemsidan o läste att hästar med huvudet högt ska ha det?! Min travare har...
2
Svar
38
· Visningar
6 784
Senast: IngelaH
·
J
Träning nu börjar allt änligen ordna upp sig inom dressyren me pållen ! så glad man blir när man kan rida ett dressyrpass utan problem, och har...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: IrishDraft
·
L
Träning Jag har svårt att veta hur man uppfostrar ponny/häst?:confused: Är det bäst att vara sträng eller snäll? jag har jälv väldigt svårt för...
2
Svar
22
· Visningar
2 393
Senast: avslutat medlemskap
·
P
Träning Hej! För lite mer än tre veckor sedan var jag och hämtade hästen, han släpptes ut på sommarbete tillsammans med sina nya kompisar och...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: lillapollenbollen
·
D
Träning min häst fick gaffelbandsskada i november förra året och måste gå i sjukhage.men jag tror att jag blir tokig snart.jag vet inte vad jag...
Svar
13
· Visningar
1 389
Senast: davidia
·
Träning Vet ej om tråden ligger rätt- moderator flytta den gärna i så fall! Jag är så evinnerligt trött på människor som köper häst till sina...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 964
Senast: ujent96
·
S
Träning Hejsan. Jag är fodervärd på en varmblodig travare. Han har gått inne på banan tills ungefär ett halvårsedan, då har han alltid gått med...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Statena
·
J
Träning Hej , kan nån hjälpa mig? Min häst är en ponny som heter kanel och har börjat stanna . han kan stå still i en timma utan att röra sig...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: Jenfa_
·
S
Träning hej det är så här att jag har en c-ponny som har stått ett år pågrund av att hon har kroniskbronkit (hon hostade väldigt mkt) . Men...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Giraff
·
M
Träning Hejsan! Jag och min kompis har tagit på oss ansvaret att sköta om en kallblodsmärr från Finland. Hon kom till oss för ca 2 år sedan...
2
Svar
27
· Visningar
2 530
Senast: mandaaa_
·
S
Träning Köpte ett nordissto häromveckan, kanonsnäll lugnet själv MEN... vad har hon för ryck för sig?? Hon är hellugn o plötsligt laddar hon o...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: Svanhild
·
Z
Träning Får till helgen hem min första häst, kommer bli jätte skoj , nån som har några bra tips/råd såhär i början? :banana: Hade Fint!
Svar
4
· Visningar
815
Senast: BackorsExplosive
·
K
Träning Hej! Min häst som jag nyligen fått hem verkar vara stel i höger bak, han är inte halt men går kortare med höger bak. Skulle vilja ha...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Ante
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka