Sv: Okunniga hästmänniskor?!
Uscha! Jag hatar när sånt där händer
Hade förra hästen i ett stall där det var ungefär likadant.
Stallägaren hade tre egna hästar som hans ungar (som totalt saknar respekt till nåt levande) fick göra precis som dom ville med
Dom kunde till exempel ta ut hästen, dra en vända i galopp (kunde dessutom vara på asfaltsväg) och sedan ställa in den som den var, ibland fick till och med vi andra ta ut den till hagen. Kan även säga att spring och skrik inte var helt ovanligt i det stallet. Några av ungarna skrek t.o.m shettisen i öronen
När vi försökte säga till ungarna att dom inte fick hålla på som dom gjorde och att vissa saker kunde vara direkt livsfarliga om dom inte slutade gick det in i det ena örat och ut genom det andra.
När vi sa till deras pappa (stallägaren) sa han bara: Ääh, låt dom hålla på, dom tycker ju att det är roligt. Sköt er själva!
Han satte till och med upp sin treåriga dotter på en av unghingstarna (som stod lös!)
Det var så himmla hemskt att se på och inte kunna göra nåt åt det. Jag vet att det pågår än idag där, så jag har varit väldigt väldigt frestad att skicka djurskyddsinspektören på dom.
Det är ett under att dessa hästar har överlevt den behandling dom får. En häst som stod inhyrd där dog tyvärr ganska nyligt på grund av förgiftning, men dom andra hästarna lever, hur dom mår kan ju alltid diskuteras.
Finns så mycket hemskt att berätta om därifrån, men nu ska jag inte förstöra tråden helt
Men det finns bara ett ord för sånt där: SINNESSJUKT!