Jag orkar inte mer..

Sv: Jag orkar inte mer..

de där har inge med ålder att göra.. Brudar och dess stora behov att hävda sin duktighet..

Gemon att klanka ner på andra känner de som att de vet bäst och kan bäst...

De är trångsynta och kan inte inse att folk gör och tänker och tycker olika..

Alla ska tycka som dom..

Säger domatt dressyrsadel är dålig så är de bara så och alla som inte ha dressyrsadlar till sina hästar är djurplågare;)

Om jag vore du skulle jag slå näven i bordet och säga ifårn.. när du får höra nått dåligt som du tar illa upp säg de..
Säg,.. du får ursäkta mig men jag tar väldigt illa vid mig när du säger så där och uppskattar om du i fortsättningen skötte det och sket i hur andra sköter om sina hästar!

Jag skulle aldirg kunna stå i ett stort stall jag får tuppjuck mot alla kärringar i stallet..

Jag sköter mitt ocH skiter totalt i andra.. De skulle kunna ligga en död häst i en av boxarna när jag kommer skulle inte märka de eftersom jag inte ränner runt i andras boxar!

Om jag var du skulle jag flytta till ett mindre stall hellre inge ridhus och bara å bara paddock men trivas=)

Sv: Jag orkar inte mer..

Jag fick en gång tipset att "vara blond" i umgänget med häst-människor (jag var då skittrött på några "vi-som-kan-allt"). Det tipset har hjälpt mig mycket! Jag svarar nu "tack, det ska jag tänka på" när någon kommer med råd eller påpekande (ofta överflödiga, ibland nyttiga) och försöker att inte ta det som kritik. Att en del vill visa vad de kan (inte av elakhet) kan jag (numera) bjuda på (oftast)!
Jag känner så väl igen det du beskriver! Tyvärr är det så i många, många stall. Att oombedd komma med goda råd ÄR brist på respekt, ja (även om det är välment). Men kanske kan det hjälpa självkänslan att det sällan är personligt och att många blir drabbade till och från. Fast du, att påpeka för dig att hästen behöver vatten var FÖR MYCKET!!!

Hoppas det går bra för dig och din pålle!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 668
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 219
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka