Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Finns säkert 100 trådar om detta men hittade ingen som jag fick svar på min fråga i. vet inte ens om tråden ligger rätt:eek: Min fd...
Svar
3
· Visningar
872
Senast: Chappe_
·
Träning Ja man rider och kör på höger sida för att man räknas som fordon, men räknas man som fordon även när man leder hästen? Eller ska man gå...
Svar
2
· Visningar
1 457
Senast: Gaia
·
E
  • Låst
Träning Ännu en "är jag för stor tråd!" bara för att jag har sjukt tråkigt!:angel: Jag brukar rida en ponny ganska ofta på ridskolan...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: IngelaH
·
S
Ridning Tanten där hemma har bestämt sig för att galoppen är den gångart hon kan samla sig mest i och eftersom det tidigare, bokstavligt talat...
Svar
6
· Visningar
1 353
Senast: evis
·
Träning Ja, som rubriken lyder: Hur går ni tillväga när i lär in tömkörning? Måste man vara två? Jag tömkör min äldre häst jättemycket, men...
Svar
3
· Visningar
1 129
Senast: trav
·
Träning Hur gör ni om eran häst bockar när ni rider ut, jag brukar acceptera det, då det vanligtvis bara händer vid galopp och hästen i fråga är...
Svar
4
· Visningar
1 454
Senast: Ravishing
·
R
Träning får hem min 3-åring imorrn!! yey! hon är riden i skritt, trav, galopp i form, osv. nu ska hon ju gå på bete hela sommaren, men tänkte...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Piraja
·
J
  • Låst
Träning Hej Alla! Jag har väntat på att jag ska få hem en häst på prov i en månad snart... Problemet är att han går in i transporten, men...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 372
Senast: Jempa77
·
Träning Nu ska vi sätta fart på lastträning med Michelle efter att jag har läkt ut mina hjärnspöken och jag har givetvis funderat. Man har...
2
Svar
33
· Visningar
2 050
Senast: Michellan95
·
D
Träning Jag och en kompis ska ut på långritt i sommar :D jättekul. Men det är första gången för både mej och henne, så nu till er som är lite...
Svar
5
· Visningar
1 158
Senast: prickig
·
F
Träning Jag har en Travnordis som inte vill galoppera. Hon har tävlat i trav och förra fodervärden tränade henne i monté. Så nu går det absolut...
Svar
14
· Visningar
1 178
Senast: Lusidor
·
Y
Träning Hej! Skulle behöva några tips på hur vi ska komma ur en svår situation med vårat sto. Hon fick föl för en månad sen och fölningen gick...
Svar
10
· Visningar
1 377
Senast: Vavsla
·
Träning visste inte riktigt var jag skulle stoppa det här inlägget, så jag provar väl här! jag funderar p å om det kan vara skadligt för hästens...
Svar
6
· Visningar
789
Senast: melvin
·
L
Ridning Träffade för en tid sedan en vän som har ridit och tävlat inom flera olika grenar. När vi började prata om Bent och AR så sa hon nåt i...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
11 052
Senast: Spider84
·
L
Träning Hejsan! Jag har en 4 åring som vägrar gå ur hagen. När han väl kommit ur och närmas sig stallet så backar han med alla över hela...
Svar
8
· Visningar
1 196
Senast: LSandro
·
C
Träning Hur gör ni om ni ska rida när det regnar uta. Har ni regnbyxor utanpå ridbyxorna?
2 3 4
Svar
65
· Visningar
10 651
Senast: cecil
·
T
Träning Jag har lite fundreingar ang. rätt träning. Vet inte riktigt vart denna tråd ska vara men.. Min häste behöver bygga upp muskler på...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Jossantt
·
W
Träning jag lånar en häst över sommaren, som många kanske redan vet:D hon är helt underbar (för sin utbildning) att rida fast galoppen...
Svar
7
· Visningar
1 100
Senast: susanne
·
U
Träning Ibland när jag rider och ska börja trava, så kan min häst slänga upp huvudet ungefär som att han tar fart. Han gör ibland så annars oxå...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: ullis25
·
M
Träning Är det någom som har en aning om varför min häst gnisslar tänderna? Det gnekar så man ryser :P Har kollat i hans mun och hittar...
2
Svar
20
· Visningar
1 616
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar