Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning har en häst i mitt stall som väver, till och från helt hysteriskt vävande. ägaren har provat det mesta med att få henne lugn..men hon är...
2
Svar
27
· Visningar
2 071
Senast: rare
·
A
Träning Jag har en liten nordis som ibland segar emot bettet, detta är en olydnadsgrej som jag behöver träna bort tycker jag, men en tjej som...
Svar
7
· Visningar
1 224
Senast: mazarein
·
T
Träning kan en islandshäst o en shettis gå i mindre hage under året så länge de går på bete på sommaren? jättetacksam för svar
Svar
4
· Visningar
713
Senast: Timmelim
·
Träning Jag känner mig väldigt dum!:( Jag har ridit i många år, fast dom senaste åren mest i skogen! Jag får också lite dåligt samvete...
2
Svar
31
· Visningar
5 422
Senast: GALOPP
·
S
Träning Tänk så kul man kan ha med sin häst, och hur bra relationen mellan häst och människa kan vara med respekt för varandra! Kolla in dessa...
Svar
14
· Visningar
1 137
Senast: SockerSara
·
J
Träning idag var vi iväg och prova sadel.. visste redan att pållen inte hade några ryggmuskler, därför behövde vi hjälp med att hitta en sadel...
2
Svar
30
· Visningar
2 803
Senast: Falkenrally
·
J
Träning just nu står min hjärna still. vet inte vad jag skall göra för att få pållen att gå som jag vill. just nu bygger jag upp ryggmusklerna...
Svar
6
· Visningar
973
Senast: Falkenrally
·
K
Träning Hej. Miin häst har alltid varit väldigt lätt att hämta i hagen. Men den senaste veckan så har hon när jag kommit in i hagen börjar...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: fethajja
·
W
Träning Har ni sett ngt liknande? Filmen handlar om en hingst som dödar ett föl. http://www.youtube.com/watch?v=uwOnFrfPRdE
Svar
19
· Visningar
1 773
Träning Jag har hand om 2st nordsvenska brukshästar, som för tillfället är ganska överviktiga (den ena iaf.:angel: ), men dom har en bra...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: Dressyrryttaren
·
Träning Jag är sugen på att ta med min lilla -05:a som handhäst. Men har aldrig ridit med handhäst förut. Min ridhäst är cool och uppfostrad...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: Amk
·
F
Träning Ska snart rida in "lilla gubben" och ska och vill rida på bettlöst, men nu till frågan. VAD ska jag välja? det finns bosal, sidepull...
Svar
15
· Visningar
1 072
Senast: fancyfree
·
H
Träning Har alltid bara haft halvblod men har nu en jättetrevlig 3-årig ridtravare. Han är sutten på och gått några rundor i skogen och han är...
Svar
6
· Visningar
828
Senast: saga_ason
·
M
Träning fick hem nya hästen i söndagskväll. jättesnäll att hämta i hagen och kela med osv. MEN.. alla hästar i nya stallet går ute dygnet runt...
Svar
17
· Visningar
1 482
Senast: Vavsla
·
Träning hejsan! Jag rider ett kallblod som förut gick trav. Han har lite svårt med galoppen, han förstår galoppfattning och "kan" galloppera...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: saga_ason
·
J
Träning Hej. Jag har nu haft min häst i fyra, fem år. I början gick allt bra, man kunde vara ute i två timmar utan problem. Sen ungefär tre...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 718
Senast: 610
·
W
Träning hej! jag ska få hem en häst i sommar, eftersom han inte är riden på 4år och antagligen inte blivit riden (då för fyra år sedan) av mer...
2
Svar
26
· Visningar
2 167
Senast: Hansi
·
S
Träning Jag är i valet och kvalet om jag ska låta min 4-åring gå på lösdrift från och med i höst, nu går han på bete ute dygnet runt sedan i...
Svar
3
· Visningar
687
Senast: virra
·
Träning Jag är inne på att köpa en ett årig arab valack. Vill ha en häst som jag själv kan forma som jag vill ha den, skall användas inom...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Ramona
·
Träning Ja som frågan lyder.... Låter du hästen vila och "bara vara häst" ett tag eller rider du som vanligt? Mina ska ut på bete om ett...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 351
Senast: linafina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II